Téměř každý z online obchodníků, který někdy používal PPC reklamu na Facebooku, se pravděpodobně setkal se situací, kdy byla jeho reklama Facebookem zamítnuta. Facebook je obrovská marketingová platforma s miliony inzerentů, kteří propagují své produkty nebo služby v rámci svých cílových skupin po celém světě. Není proto divu, že pro reklamu na této platformě existují zásady a specifická pravidla. Tato pravidla se s postupem času stávají stále přísnějšími a neschválení reklamy je stále častější.

Proč Facebook neschválil mou reklamu

Neschválení reklamy může být docela nepříjemné nejen proto, že trvá nějakou dobu, než dokážete reklamu opravit, ale také proto, že vám Facebook většinou nesdělí jasné důvody, proč nebyla vaše reklama schválena. Ve většině případů jsou inzerenti zmateni a myslí si, že se tak děje „bezdůvodně“. V praxi však vždy nějaký důvod existuje, protože existuje mnoho pravidel Facebooku, která byste měli mít při vytváření reklam na paměti. Podívejme se tedy na některé běžné důvody, proč může dojít k zamítnutí vaší reklamy, a co s tím můžete dělat.

Jakmile odešlete PPC reklamu, systém kontroly přezkoumává, zda nedochází k porušování Zásad inzerce na Facebooku. Během tohoto procesu systém kontroluje konkrétní součásti reklamy, jako jsou obrázky, videa, text, informace o cílení a mimo jiné i cílovou stránku odkazu reklamy.

Přečtěte si a dodržujte zásady reklam na Facebooku

Hlavní věcí, na kterou byste se měli zaměřit, je dodržování zásad reklamy na Facebooku. Přečtěte si všechny zásady reklamy na Facebooku a podmínky služeb a ujistěte se, že vaše činnost je v souladu s těmito pravidly. Své fungující reklamy můžete použít jako příklad a porovnat je se zásadami, abyste zjistili, zda je třeba některé věci opravit.

Jaké jsou nejčastější důvody neschválení reklam?

Příliš mnoho textu na obrázku – Facebook obecně upřednostňuje vizuální obsah, který obsahuje pouze málo textu. To znamená, že v obrázcích a videích je nejlepší uložit reklamní text do části „text“ a „titulek“ reklamy a ne do samotného obrázku nebo videa. Dříve platilo pravidlo, že text by neměl pokrývat více než 20 % obrázku. Toto sice již dnes neplatí, ale přesto by textu mělo být na obrázku co nejméně. Facebook to dělá proto, že si myslí, že obrázky bez textu jsou pro jeho uživatele poutavější, a proto představují kvalitnější obsah.

Diskriminace lidí – Facebook zakazuje inzerentům používat reklamní produkty k diskriminaci lidí. To znamená, že inzerenti nesmí používat nástroje pro výběr publika k neoprávněnému cílení reklamy na určité skupiny lidí. Reklamy na Facebooku nesmí diskriminovat lidi na základě osobních atributů, jako je věk, pohlaví, rasa, zdravotní postižení, rodinný stav atd.

Propagace zakázaných nebo omezených témat – během procesu kontroly reklamy prověřuje umělá inteligence Facebooku reklamy na určitá slova a slovní spojení a může reklamy, které je obsahují, neschválit, i když reklama jinak neporušuje žádná pravidla. Klíčová slova související s tématy jako „odbourávání tuků“, „hubnutí“, „hypotéky“, „půjčky před výplatou“, „přípravky proti stárnutí“, a další výrazy, které spadají do kategorie „citlivých témat“, jsou často důvodem k neschválení, i když je samotná reklama přijatelná.

Na Facebooku nelze propagovat celou řadu produktů a služeb bez ohledu na obsah kampaně. Patří mezi ně nelegální výrobky, tabák, drogy, nebezpečné doplňky stravy, zbraně a střelivo, půjčky před výplatou a podobně. Jiné produkty, jako například diety propagovat lze, ale jsou regulovány dalšími pravidly.

Věkově omezený obsah – PPC reklamy nebudou schváleny také v případě, pokud jejich obsah nebo cílová stránka propagují obsahují materiály určené pro dospělé, zatímco je reklama cílena na skupinu zákazníků, kteří jsou podle názoru Facebooku příliš mladí. Mezi témata, která nesmějí být cílena na mladé publikum patří například alkohol a hazardní hry. Pokud takové reklamy spouštíte, ujistěte se, že cílíte na správnou věkovou skupinu starší 18 let.

Falešné čí zavádějící fotografie – reklamy nesmí obsahovat obrázky „před a po“ nebo obrázky, které ukazují neočekávané nebo falešné výsledky. Obsah reklamy nesmí naznačovat nebo se snažit vyvolat negativní vnímání sebe sama za účelem propagace diet, hubnutí nebo jiných produktů souvisejících se zdravím.

Dezinformace a hoaxy – Neuvádějte v reklamách nepravdivá tvrzení a neslibujte nesplnitelné, jen abyste zákazníka přiměli ke kliknutí. To se týká i například příliš senzacechtivých titulků. Pokud v reklamě něco slibujete či nabízíte, měl by to zákazník na cílové stránce dostat. V opačném případě může být vaše reklama označena za nesouvisející či zavádějící, což může vést nejen k neschválení reklamy, ale i k zablokování vašeho účtu. Buďte proto k lidem upřímní a nedávejte jim falešné sliby.

Správný obsah cílové strany – Během fáze kontroly zkoumá algoritmus Facebooku také vstupní stránku, jejíž obsah musí odpovídat propagovanému produktu nebo službě. Musí být funkční a nesmí obsahovat obsah, který by bránil člověku v odchodu ze stránky. Vstupní stránka musí také splňovat všechny zásady reklamní politiky Facebooku.

Co dělat, pokud je váš inzerát odmítnut?

Pokud je inzerát odmítnut, obdržíte e-mail s odkazem na stránku Kvalita účtu, kde najdete důvod odmítnutí. Poté můžete zamítnutý inzerát upravit nebo vytvořit nový tak, aby byl v souladu se Zásadami reklamy. Opravený inzerát bude považován za novou reklamu a bude přezkoumán systémem pro kontrolu inzerátů. Důvody zamítnutí jsou však občas velmi vágní, a nevíte jistě, proč byla reklama odmítnuta. Pokud si myslíte, že Facebook vaši reklamu odmítl nespravedlivě, můžete se v sekci Kvalita účtu proti zamítnutí odvolat a požádat o další přezkoumání. Pokud bude vaše námitka přijata jako oprávněná, vaše PPC reklama bude schválena. V opačném případě reklama zůstane definitivně zamítnuta a vy již nebudete moci pro stejnou reklamu podat další žádost o přezkoumání.

Nešlapejte za čáru, vyhnete se maléru

Facebook je jedno z nejpopulárnějších reklamních médií a proto není divu, že se jej někteří lidé snaží využít k oklamání svých zákazníků. Facebook se proto oprávněně snaží tyto nepoctivé praktiky vymýtit. Ať už jste freelancer, majitel firmy nebo agentura spravující účty klientů, nejlepší strategií, jak udržet váš reklamní účet na Facebooku v bezpečí a vyhnout se zablokování reklam, je zjistit, jaké důvody mohou vést k zablokování a poté se jich co nejlépe vyvarovat. Důvodů, proč může být vaše reklama neschválena, je totiž mnohem více než jen ty běžné uvedené výše.

Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačůobsahový marketing.

Může vás zajímat

Ako ovplyvňuje influencer marketing nákupné rozhodovanie zákazníka
WEBAREAL
0 shares35 views
WEBAREAL
0 shares35 views

Ako ovplyvňuje influencer marketing nákupné rozhodovanie zákazníka

bohemiasoft - Čvc 25, 2024

Influencer marketing sa stal neoddeliteľnou súčasťou moderného marketingového mixu. Vďaka tomuto prístupu môže značka využívať vplyv a dosah jednotlivcov na…

Srovnáme.cz: Vaše cesta k novým objednávkám
WEBAREAL
0 shares111 views
WEBAREAL
0 shares111 views

Srovnáme.cz: Vaše cesta k novým objednávkám

bohemiasoft - Čvc 22, 2024

Jak vám může Srovnáme.cz pomoci k novým objednávkám a co vlastně tento cenový srovnávač umí pro spolupracující eshopaře udělat? Na…

S novými tarify Comgate má každý obchodník sazbu pod 1 % bez ohledu na platební metodu
WEBAREAL
0 shares419 views
WEBAREAL
0 shares419 views

S novými tarify Comgate má každý obchodník sazbu pod 1 % bez ohledu na platební metodu

bohemiasoft - Čvn 19, 2024

Comgate představuje nové tarify. Poskytovatel platebních bran a terminálů doporučuje většině obchodníků tarif Easy, který má jednu sazbu 0,98 %…

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Červenec 2024
Po Út St Čt So Ne
« Čvn    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031