Od poloviny loňského roku mohou inzerenti na Instagramu propagovat své výrobky či služby pomocí nového formátu reklamy, který umožňuje využít organického obsahu vloženého jejich oblíbenými influencery a použít jej pro vytvoření svých vlastních reklam.
Kdo je to influencer?
Influenceři jsou v poslední době čím dál více skloňováni ve všech online i offline médiích. Jde o osoby, které mají díky své popularitě vliv na své fanoušky a dokážou je k lecčemu přesvědčit. Nemusí se přitom ani moc snažit. Lidé mají obecnou tendenci napodobovat ty, které obdivují, a to téměř ve všem. Proto stačí, když se oblíbený influencer ukáže s produktem konkrétní značky, lidé si ji začnou víc kupovat. Pokud tedy o vašem produktu napíše nebo natočí video někdo, koho cílová skupina obdivuje, může to pro vás znamenat masivní zvýšení tržeb.
Na tento trend zareagoval i Instagram spuštěním nového formátu reklamy, který umožnuje použít v propagaci obsah vytvořený influencerem, který zmiňuje váš výrobek nebo vaši značku.
Jak použít k propagaci na Instagramu obsah vytvořený influencery
Samozřejmě, inzerent nemůže použít jakýkoli obsah bez svolení vlastníka. Proto dříve, než inzerenti budou moci použít obsah influencerů k propagaci vlastní značky, je pochopitelně nutné získat jejich souhlas. Jakmile dojde k udělení souhlasu, což vlastník obsahu může udělat ve svém Instagram profilu v sekci „Pokročilá nastavení“, inzerent uvidí povolené příspěvky influencera ve svém Správci reklam ve sloupci „Existující příspěvky“. Poté mohou obsah spouštět jako reklamu ve formátu Instagram Newsfeed nebo Instagram Stories.
Při povolování příspěvků má influencer k dispozici možnost povolit propagaci i pomocí starších příspěvků.
Proč používat Influencer marketing
Počet influencerů na sociálních sítích, Instagram nevyjímaje, neustále roste. Stále se také zvyšuje objem sponzorovaného obsahu, který influenceři zveřejňují. Jelikož oblíbené influencery sleduje a napodobuje stále větší množství uživatelů sociálních sítí, je obsah, který zveřejňují stále více schopen ovlivnit masy lidí a tudíž není divu, že se firmy snaží využít tento trend ke své propagaci. Tím že Instagram usnadní vytváření reklam z příspěvků influencerů, ušetří čas a sníží náklady na straně inzerenta a samozřejmě pomůže také samotnému Instagramu, jelikož tím vytváří více příležitostí pro prodej reklamy.
Navíc reklamy vytvořené na základě obsahu influencera vypadají mnohem důvěryhodněji a autentičtěji, než kdyby pocházely od samotné firmy. Tento způsob propagace proto logicky vytváří výrazně vyšší míru zapojení než u běžných metod propagace. Reklama s využitím obsahu influencera je samozřejmě označena nápisem „Paid partnership“ (placené partnerství) a jménem firmy, aby nemohlo dojít k omylu.
Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEO, PPC reklamu, e-mailing, správu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačů a obsahový marketing.
Může vás zajímat

Nová funkce: Wishlist – Ukládejte si oblíbené produkty na později
bohemiasoft - Čvc 02, 2025Víme, že rozhodování není vždy okamžité. Zákazník si prohlíží produkty, něco ho zaujme, ale ještě není rozhodnutý. A právě pro…

Recenze zákazníků: Klíč k důvěře, vyšším prodejům i nižším nákladům na reklamu
Pavel Bechyně - Čvc 01, 2025Proč by měl každý e-shop aktivně sbírat recenze? V dnešní digitální době nestačí mít jen hezký web a kvalitní produkt.…

Vylepšujeme Webareal – Dejte nám vědět, co byste chtěli změnit!
bohemiasoft - Čvn 27, 2025Možná jste si již všimli, že jsme přidali nové tlačítko „Vylepšujeme WA“, které naleznete v horní liště vaší administrace. Jeho účel…
Přidat komentář