Od poloviny loňského roku mohou inzerenti na Instagramu propagovat své výrobky či služby pomocí nového formátu reklamy, který umožňuje využít organického obsahu vloženého jejich oblíbenými influencery a použít jej pro vytvoření svých vlastních reklam.

Kdo je to influencer?

Influenceři jsou v poslední době čím dál více skloňováni ve všech online i offline médiích. Jde o osoby, které mají díky své popularitě vliv na své fanoušky a dokážou je k lecčemu přesvědčit. Nemusí se přitom ani moc snažit. Lidé mají obecnou tendenci napodobovat ty, které obdivují, a to téměř ve všem. Proto stačí, když se oblíbený influencer ukáže s produktem konkrétní značky, lidé si ji začnou víc kupovat. Pokud tedy o vašem produktu napíše nebo natočí video někdo, koho cílová skupina obdivuje, může to pro vás znamenat masivní zvýšení tržeb.

Na tento trend zareagoval i Instagram spuštěním nového formátu reklamy, který umožnuje použít v propagaci obsah vytvořený influencerem, který zmiňuje váš výrobek nebo vaši značku.

Jak použít k propagaci na Instagramu obsah vytvořený influencery

Samozřejmě, inzerent nemůže použít jakýkoli obsah bez svolení vlastníka. Proto dříve, než inzerenti budou moci použít obsah influencerů k propagaci vlastní značky, je pochopitelně nutné získat jejich souhlas. Jakmile dojde k udělení souhlasu, což vlastník obsahu může udělat ve svém Instagram profilu v sekci „Pokročilá nastavení“, inzerent uvidí povolené příspěvky influencera ve svém Správci reklam ve sloupci „Existující příspěvky“. Poté mohou obsah spouštět jako reklamu ve formátu Instagram Newsfeed nebo Instagram Stories.

Při povolování příspěvků má influencer k dispozici možnost povolit propagaci i pomocí starších příspěvků.

Proč používat Influencer marketing

Počet influencerů na sociálních sítích, Instagram nevyjímaje, neustále roste. Stále se také zvyšuje objem sponzorovaného obsahu, který influenceři zveřejňují. Jelikož oblíbené influencery sleduje a napodobuje stále větší množství uživatelů sociálních sítí, je obsah, který zveřejňují stále více schopen ovlivnit masy lidí a tudíž není divu, že se firmy snaží využít tento trend ke své propagaci. Tím že Instagram usnadní vytváření reklam z příspěvků influencerů, ušetří čas a sníží náklady na straně inzerenta a samozřejmě pomůže také samotnému Instagramu, jelikož tím vytváří více příležitostí pro prodej reklamy.

Navíc reklamy vytvořené na základě obsahu influencera vypadají mnohem důvěryhodněji a autentičtěji, než kdyby pocházely od samotné firmy. Tento způsob propagace proto logicky vytváří výrazně vyšší míru zapojení než u běžných metod propagace. Reklama s využitím obsahu influencera je samozřejmě označena nápisem „Paid partnership“ (placené partnerství) a jménem firmy, aby nemohlo dojít k omylu.

Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačůobsahový marketing.

Může vás zajímat

SafePower: Bezpečnost a výkon bez kompromisů.
WEBAREAL
0 shares66 views
WEBAREAL
0 shares66 views

SafePower: Bezpečnost a výkon bez kompromisů.

bohemiasoft - Říj 27, 2025

Každá e-shopová platforma - včetně Webarealu - z podstaty svého technického řešení je určitým kompromisem co se týká sdíleného serveru,…

Webareal Pay – nejvýhodnější platební brána spuštěna
WEBAREAL
0 shares461 views
WEBAREAL
0 shares461 views

Webareal Pay – nejvýhodnější platební brána spuštěna

bohemiasoft - Říj 24, 2025

Připravili jsme pro vaše eshopy novou platební bránu, která nabízí bezkonkurenční výhody, je plně integrována do administrace vašich eshopů a…

Přejděte na novou šablonu. Pomůžeme vám.
WEBAREAL
0 shares1964 views
WEBAREAL
0 shares1964 views

Přejděte na novou šablonu. Pomůžeme vám.

bohemiasoft - Říj 13, 2025

Jste už u Webarealu nějaký ten pátek? Připravte svůj eshop na vánoční provoz!  Šablony nové generace TITANIUM, PLATINUM A URANIUM…

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Říjen 2025
Po Út St Čt So Ne
« Zář    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031