Nejčastější chyby v e-mailingu a jak se jim vyvarovat

Zář 21, 2023
803 Zobrazeno

Když se dělá e-mailing správně, může přinést skvělé výsledky. Úspěchu ale často brání zbytečné chyby. Ty si v tomto článku představíme a řekneme si, jak se jim konkrétně vyvarovat.

BONUS: Na konci článku najdete navíc ZDARMA ke stažení praktický e-book, který popisuje 17 nejčastějších chyb a doporučení jak se jich zbavit.

Jakých témat se e-mailingové chyby nejčastěji týkají?

1. Doručitelnost

Doručený e-mail je základem fungujícího e-mailingu. Doručitelnost však ovlivňuje spousta faktorů, které je potřeba si pohlídat, jinak mohou vaše hromadné rozesílky spadnout do spam složky.

❗CHYBA: Neověřená odesílací doména. Poštovní klienti neustále zpřísňují své požadavky pro doručování e-mailů kvůli boji se spamery. Odesílání newsletterů z neověřené domény může způsobit, že vás budou vyhodnocovat jako potenciálně nebezpečné nebo nedůvěryhodné. Nezapomeňte si svou doménu ověřit předtím než začnete s e-mailingem.

  • E-mailingový nástroj Ecomail umožňuje snadné ověření vaší domény, své uživatele k němu aktivně vybízí aplikace vám tímto zajistí tu nejvyšší doručitelnost.

2. Práce s kontakty

Aktivní práce se získanými kontakty patří k efektivnímu e-mailingu. Rozhodně neplatí přímá úměra, čím více kontaktů, tím lepší výsledky. Zaměřte se proto na kvalitu a komunikaci s částí databáze, která má o vaše e-maily zájem. 

❗CHYBA: Nedostatečná komunikace s nově získanými kontakty. Zásadní chybou je absence uvítací kampaně nebo její nízká kvalita. Kontakt po přihlášení k odběru očekává alespoň nějaké potvrzení o registraci. Navíc pokud uběhne mezi registrací a prvním newsletterem velmi dlouhá doba, odběratel může e-mail vnímat jako spam, protože na předešlé přihlášení už zapomněl.

  • V e-mailingovém nástroji si můžete nastavit uvítací automatizaci, která reaguje na přihlášení kontaktu do seznamu. Nového odběratele přivítá a vy využijete příležitosti, že s vámi chce komunikovat.

Jednoduchý scénář uvítací automatizace.

3. E-mailové kampaně

Na začátku jsme si řekli, že základem fungujícího e-mailingu je doručený e-mail. Tím však ale práce nekončí. Příjemce ještě musí váš e-mail zaujmout, aby ho vůbec otevřel, přečetl a provedl akci, kterou jste si určili jako cíl kampaně.

❗CHYBA: Moc informací v jednom e-mailu. Snažit se vměstnat všechno do jednoho e-mailu není dobrý nápad, snadno se vám totiž ztratí ty nejdůležitější informace a nevynikne hlavní sdělení. Dlouhé newslettery mají většinou horší výsledky, navíc je e-mailoví klienti mohou useknou a příjemci se e-mail nezobrazí celý.

  • Mějte na paměti, že hlavní sdělení by mělo být řečeno v úvodu vašeho e-mailu a měli byste se držet jednoho cíle, použijte také jasné CTA tlačítka. V Ecomailu si můžete vytvořit newsletter podle vašich představ v interaktivním drag&drop editoru. 

4. Reporting a optimalizace

Důležitým bodem v e-mailingu je také průběžné vyhodnocování e-mailových kampaní. Pravidelné reporty vám můžou ukázat, co na vaše publikum nejvíce platí, nebo kde chybujete. Zvýšíte tím tak šanci na úspěch i u dalších rozesílek.

❗CHYBA: Ignorování reportů. Stále se setkáváme s tím, že se e-maily posílají bez jakéhokoliv vyhodnocení. Reporty jsou důležitým nástrojem pro neustálé zlepšování vašeho e-mailingu. Dá se z nich snadno zjistit, kolik vám kampaň přinesla nových konverzí, jaký odkaz byl nejvíce navštívený nebo kolik příjemců otevřelo váš e-mail a mnoho dalšího. Podle toho pak můžete přizpůsobovat další rozesílky.

  • E-mailingové nástroje vám poskytnou potřebné statistiky pro vyhodnocení vašich kampaní. Jednotlivé kampaně si pak mezi sebou porovnávejte a zjišťujte, co mohlo mít pozitivní nebo negativní vliv na vaše výsledky.

Stáhněte si ZDARMA celý e-book, kde najdete zbývající tipy a příklady pro ještě lepší e-mailing. A jako bonus na závěr e-booku najdete checklist bezchybného e-mailingu.

 

 

Může vás zajímat

Zefektivněte svůj e-shop s platformou GoodEshop.cz
WEBAREAL
0 shares20 views
WEBAREAL
0 shares20 views

Zefektivněte svůj e-shop s platformou GoodEshop.cz

bohemiasoft - Kvě 19, 2025

Hledáte způsob, jak ušetřit čas, snížit množství ručních úkonů a zároveň získat profesionální technickou podporu pro svůj eshop? S platformou…

Co je Smartsupp aneb proč mít na e-shopu chatovací okno?
WEBAREAL
0 shares98 views
WEBAREAL
0 shares98 views

Co je Smartsupp aneb proč mít na e-shopu chatovací okno?

bohemiasoft - Kvě 15, 2025

Představte si, že máte kamenný obchod, ale žádné prodavače. Zákazníci přicházejí, prohlížejí si zboží. Mají otázky, ale nemají se koho…

Nová funkce: Představujeme množstevní slevy
WEBAREAL
0 shares279 views4
WEBAREAL
0 shares279 views4

Nová funkce: Představujeme množstevní slevy

bohemiasoft - Kvě 14, 2025

Chcete motivovat zákazníky, aby do košíku přidali víc než jen jeden kus? Nová funkce množstevních slev vám to výrazně usnadní.…

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Květen 2025
Po Út St Čt So Ne
« Dub    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031