Chcete být na Googlu více vidět? Teď budete – Mikrodata

Srp 16, 2018
2094 Zobrazeno
2 Comments

Když používáte vyhledávač Google, tak se vám zobrazí výsledky vyhledávání. To asi není nic nového. Všimli jste si ale někdy, že nejsou všechny výsledky vyhledávání stejné? Některé jsou poutavější a zajímavější než jiné.

Představte si, že jste na vyhledávači Google a zadáte vyhledávací dotaz. Objeví se stránka s výsledky vyhledávání. Který z následujících výsledků vás více zaujme?

nebo tento?

Asi se shodneme, že druhý výsledek vyhledávání je mnohem lepší. Proč? Protože v sobě dokáže nést větší množství informací. Oba dva popisky mají:

  • titulek,
  • popisek,
  • url adresu.

 

Druhý výsledek vyhledávání má ale navíc:

  • url adresu rozšířenou o drobečkovou navigaci (navigace v rámci kategorií a podkategorií; drobečková navigace se zobrazuje podle upřednostňované kategorie),
  • hodnocení pomocí hvězdiček,
  • hodnocení pomocí bodů,
  • počet recenzí,
  • cenu produktu,
  • stav skladu (u 3. varianty skladu – nezobrazovat žádný stav skladu – se u produktů bude na Google objevovat Skladem).

 

Sice se to nezdá, ale i titulek a popis je zde technicky provedený trochu jinak. Je přímo v kódu stránky označeno, odkud má Google titulek a popis brát.

Jak se dá něčeho takového dosáhnout? Je to díky mikrodatům. Mikrodata jsou data, která se umisťují do kódu stránky, aby se vyhledávačům jako je Google napovědělo, co je např. hodnocení, co je počet recenzí, co je titulek, co je drobečková navigace atd. Google poté tyto informace vezme a zobrazí je ve výsledku vyhledávání.

Pomocí mikrodat jsme označili ale i další informace pro Google:

  • název produktu,
  • popis,
  • obrázky (všechny co jsou u daného produktu),
  • EAN,
  • MPN,
  • měna.

 

Zapněte si nová mikrodata i vy. Stačí pár kliknutí ve vaší administraci. Když půjdete do Nastavení -> Nastavení webu -> Nastavení zobrazení.

Zde sjedete téměř na konec stránky a tam si můžete zaktivnit vylepšenou verzi mikrodat. Původní (stará) verze je ta, která byla k dispozic do teď. Vylepšená verze má ale mnohem více mikrodat.

Ještě upozorníme, že mikrodata se na vyhledávači Google projeví až poté, co si Google stránky znovu přeindexuje. Změna tedy není okamžitá.

Jestliže chcete, aby se vám ve výsledcích vyhledávání zobrazovalo i hodnocení (hvězdičky, body, počet recenzí), tak si musíte aktivovat možnost hodnocení na vašem eshopu: Jak zaktivnit hodnocení na eshopu Webareal.

Může vás zajímat

Google Nákupy na Slovensku
Uncategorized
0 shares33 views
Uncategorized
0 shares33 views

Google Nákupy na Slovensku

Bohemiasoft - Čvn 27, 2019

Věděli jste, že Google Nákupy můžete využívat i na Slovensku? S touto novinkou přišla společnost Google v červnu 2019. Do…

Nový prodejní kanál – ESHOPOVÉ TRŽIŠTĚ
WEBAREAL
0 shares79 views
WEBAREAL
0 shares79 views

Nový prodejní kanál – ESHOPOVÉ TRŽIŠTĚ

bohemiasoft - Čvn 25, 2019

Již v minulosti jsme uvažovali o vytvoření velkého eshopového tržiště, kde by eshopy podnikající na platformě www.webareal.cz mohli nabízet své…

NASKLADŇUJEME ZBOŽÍ Z DALŠÍCH ESHOPŮ
WEBAREAL
0 shares106 views
WEBAREAL
0 shares106 views

NASKLADŇUJEME ZBOŽÍ Z DALŠÍCH ESHOPŮ

bohemiasoft - Čvn 19, 2019

O tom že jsme spustili fulfillment sklad pro eshopaře, jsme již informovali. Děkujeme za váš zájem. Vypadá to, že jsme…

2 Responses

  1. Zdravím Vás.
    Nehrozí potom pri nastavení rozšírenia mikrodat že ma google odsunie na nižšiu pozíciu?
    Mám momentálne celkom dobrú pozíciu a nerád by som si to rozbil.

    dik

    Odpovědět
    • Dobrý den, Mariane,
      s Googlem je problém, že nikdo neví, jak se kdy zachová a na co bude reagovat pozitivně a na co negativně. Ale vzhledem k tomu, že mikrodata Google sám doporučuje, tak by to pozici ohrozit nemělo. Věříme, že v tomto je Google rozumný a nebude doporučovat něco, co by stránky ve výsledku vyhledávání poškozovalo.
      David

      Odpovědět

Přidat komentář

Your email address will not be published.


*

KALENDÁŘ

Červen 2019
Po Út St Čt So Ne
« Kvě    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930