Chcete být na Googlu více vidět? Teď budete – Mikrodata

Srp 16, 2018
2480 Zobrazeno
2 Comments

Když používáte vyhledávač Google, tak se vám zobrazí výsledky vyhledávání. To asi není nic nového. Všimli jste si ale někdy, že nejsou všechny výsledky vyhledávání stejné? Některé jsou poutavější a zajímavější než jiné.

Představte si, že jste na vyhledávači Google a zadáte vyhledávací dotaz. Objeví se stránka s výsledky vyhledávání. Který z následujících výsledků vás více zaujme?

nebo tento?

Asi se shodneme, že druhý výsledek vyhledávání je mnohem lepší. Proč? Protože v sobě dokáže nést větší množství informací. Oba dva popisky mají:

  • titulek,
  • popisek,
  • url adresu.

 

Druhý výsledek vyhledávání má ale navíc:

  • url adresu rozšířenou o drobečkovou navigaci (navigace v rámci kategorií a podkategorií; drobečková navigace se zobrazuje podle upřednostňované kategorie),
  • hodnocení pomocí hvězdiček,
  • hodnocení pomocí bodů,
  • počet recenzí,
  • cenu produktu,
  • stav skladu (u 3. varianty skladu – nezobrazovat žádný stav skladu – se u produktů bude na Google objevovat Skladem).

 

Sice se to nezdá, ale i titulek a popis je zde technicky provedený trochu jinak. Je přímo v kódu stránky označeno, odkud má Google titulek a popis brát.

Jak se dá něčeho takového dosáhnout? Je to díky mikrodatům. Mikrodata jsou data, která se umisťují do kódu stránky, aby se vyhledávačům jako je Google napovědělo, co je např. hodnocení, co je počet recenzí, co je titulek, co je drobečková navigace atd. Google poté tyto informace vezme a zobrazí je ve výsledku vyhledávání.

Pomocí mikrodat jsme označili ale i další informace pro Google:

  • název produktu,
  • popis,
  • obrázky (všechny co jsou u daného produktu),
  • EAN,
  • MPN,
  • měna.

 

Zapněte si nová mikrodata i vy. Stačí pár kliknutí ve vaší administraci. Když půjdete do Nastavení -> Nastavení webu -> Nastavení zobrazení.

Zde sjedete téměř na konec stránky a tam si můžete zaktivnit vylepšenou verzi mikrodat. Původní (stará) verze je ta, která byla k dispozic do teď. Vylepšená verze má ale mnohem více mikrodat.

Ještě upozorníme, že mikrodata se na vyhledávači Google projeví až poté, co si Google stránky znovu přeindexuje. Změna tedy není okamžitá.

Jestliže chcete, aby se vám ve výsledcích vyhledávání zobrazovalo i hodnocení (hvězdičky, body, počet recenzí), tak si musíte aktivovat možnost hodnocení na vašem eshopu: Jak zaktivnit hodnocení na eshopu Webareal.

Může vás zajímat

Přinášíme nový tarif EXCLUSIVE
Uncategorized
0 shares1136 views5
Uncategorized
0 shares1136 views5

Přinášíme nový tarif EXCLUSIVE

Bohemiasoft - Úno 20, 2020

Od 20.2.2020 spouštíme nový našlápnutý tarif EXCLUSIVE, který již nyní nabízí spousty výhod, které však plánujeme i nadále rozšiřovat. Tento tarif ocení,…

Úprava ceníku
BOHEMIASOFT
0 shares1164 views16
BOHEMIASOFT
0 shares1164 views16

Úprava ceníku

Bohemiasoft - Úno 20, 2020

Dovolujeme si vás informovat o změnách v našem ceníku. Neustále pracujeme na optimalizaci nákladů na provoz a vývoj eshopů a…

Parametrické kategorie
WEBAREAL
0 shares861 views
WEBAREAL
0 shares861 views

Parametrické kategorie

Bohemiasoft - Úno 18, 2020

Parametrické kategorie by měly být součástí každého e-shopu s větším sortimentem. Proč a co vlastně parametrické kategorie jsou? Jde o…

2 Responses

  1. Zdravím Vás.
    Nehrozí potom pri nastavení rozšírenia mikrodat že ma google odsunie na nižšiu pozíciu?
    Mám momentálne celkom dobrú pozíciu a nerád by som si to rozbil.

    dik

    Odpovědět
    • Dobrý den, Mariane,
      s Googlem je problém, že nikdo neví, jak se kdy zachová a na co bude reagovat pozitivně a na co negativně. Ale vzhledem k tomu, že mikrodata Google sám doporučuje, tak by to pozici ohrozit nemělo. Věříme, že v tomto je Google rozumný a nebude doporučovat něco, co by stránky ve výsledku vyhledávání poškozovalo.
      David

      Odpovědět

Přidat komentář

Your email address will not be published.


*

KALENDÁŘ

Únor 2020
Po Út St Čt So Ne
« Led    
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829