Když používáte vyhledávač Google, tak se vám zobrazí výsledky vyhledávání. To asi není nic nového. Všimli jste si ale někdy, že nejsou všechny výsledky vyhledávání stejné? Některé jsou poutavější a zajímavější než jiné.
Představte si, že jste na vyhledávači Google a zadáte vyhledávací dotaz. Objeví se stránka s výsledky vyhledávání. Který z následujících výsledků vás více zaujme?
nebo tento?
Asi se shodneme, že druhý výsledek vyhledávání je mnohem lepší. Proč? Protože v sobě dokáže nést větší množství informací. Oba dva popisky mají:
- titulek,
- popisek,
- url adresu.
Druhý výsledek vyhledávání má ale navíc:
- url adresu rozšířenou o drobečkovou navigaci (navigace v rámci kategorií a podkategorií; drobečková navigace se zobrazuje podle upřednostňované kategorie),
- hodnocení pomocí hvězdiček,
- hodnocení pomocí bodů,
- počet recenzí,
- cenu produktu,
- stav skladu (u 3. varianty skladu – nezobrazovat žádný stav skladu – se u produktů bude na Google objevovat Skladem).
Sice se to nezdá, ale i titulek a popis je zde technicky provedený trochu jinak. Je přímo v kódu stránky označeno, odkud má Google titulek a popis brát.
Jak se dá něčeho takového dosáhnout? Je to díky mikrodatům. Mikrodata jsou data, která se umisťují do kódu stránky, aby se vyhledávačům jako je Google napovědělo, co je např. hodnocení, co je počet recenzí, co je titulek, co je drobečková navigace atd. Google poté tyto informace vezme a zobrazí je ve výsledku vyhledávání.
Pomocí mikrodat jsme označili ale i další informace pro Google:
- název produktu,
- popis,
- obrázky (všechny co jsou u daného produktu),
- EAN,
- MPN,
- měna.
Zapněte si nová mikrodata i vy. Stačí pár kliknutí ve vaší administraci. Když půjdete do Nastavení -> Nastavení webu -> Nastavení zobrazení.
Zde sjedete téměř na konec stránky a tam si můžete zaktivnit vylepšenou verzi mikrodat. Původní (stará) verze je ta, která byla k dispozic do teď. Vylepšená verze má ale mnohem více mikrodat.
Ještě upozorníme, že mikrodata se na vyhledávači Google projeví až poté, co si Google stránky znovu přeindexuje. Změna tedy není okamžitá.
Jestliže chcete, aby se vám ve výsledcích vyhledávání zobrazovalo i hodnocení (hvězdičky, body, počet recenzí), tak si musíte aktivovat možnost hodnocení na vašem eshopu: Jak zaktivnit hodnocení na eshopu Webareal.
Může vás zajímat
Krásné vánoční svátky a úspěšný rok 2025
bohemiasoft - Pro 19, 2024Vážení zákazníci, partneři, eshopaři! děkujeme Vám za skvělou spolupráci, kterou jste nám i v letošním roce projevili. Přejeme krásné Vánoce plné…
Hlasoví asistenti mění způsob, jakým lidé vyhledávají na internetu
bohemiasoft - Pro 17, 2024Hlasoví asistenti, jako jsou Amazon Alexa, Apple Siri, Google Assistant či Microsoft Cortana, zásadně mění způsob, jakým uživatelé hledají informace…
PREMIUM Black Friday 2024
bohemiasoft - Lis 28, 2024Připravili jsme pro vás premium služby na měsíc zdarma! Vyzkoušejte prémiové služby, které nejlépe zúročíte právě v průběhu vánoční sezóny.…
Zdravím Vás.
Nehrozí potom pri nastavení rozšírenia mikrodat že ma google odsunie na nižšiu pozíciu?
Mám momentálne celkom dobrú pozíciu a nerád by som si to rozbil.
dik
Dobrý den, Mariane,
s Googlem je problém, že nikdo neví, jak se kdy zachová a na co bude reagovat pozitivně a na co negativně. Ale vzhledem k tomu, že mikrodata Google sám doporučuje, tak by to pozici ohrozit nemělo. Věříme, že v tomto je Google rozumný a nebude doporučovat něco, co by stránky ve výsledku vyhledávání poškozovalo.
David