Možná víte, že ke sledování statistik vašeho eshopu se dá využít bezplatný nástroj Google Analytics. Google spustil nové vylepšení tohoto nástroje, které nazývá Enhanced Ecommerce. Tento nástroj umožňuje sledovat v Google Analytics velice zajímavá data o vašich produktech. Např.:
- zobrazení podrobností o produktu,
- přidání produktu do košíku,
- odebrání produktu z košíku,
- zaplacení produktu,
- a další.
Pokud si necháte na vašem eshopu zprovoznit Personalizaci a Remarketing, tak budete mít tyto reporty v Google Analytics k dispozici. To je ale jen první z výhod Personalizace a Remarketingu. Jestli chcete vědět více, čtěte dál.
Personalizace
Personalizace je velice silný nástroj, který využívá data právě z Enhanced Ecommerce. Podstatou personalizace je to, že shromažďuje informace o vašich produktech – které jsou nejprohlíženější, nejvíce přidávané do košíku nebo nejprodávanější. Tyto informace můžete pak využít k tomu, abyste přizpůsobili e-shop vašim zákazníkům.
Pokud přijde zákazník na váš e-shop, tak neuvidí běžně seřazené produkty např. podle čísla produktu, ale podle kritéria, které sami nastavíte. Například se zákazníkovi na prvních místech zobrazí produkty, které jsou nejprodávanější (nebo nejprohlíženější popř. nejvíce přidávané do košíku). Toto přizpůsobení produktů můžete nastavit dokonce na více místech na e-shopu:
- na úvodní straně,
- v kategoriích,
- v sekci Nejprodávanější,
- v sekci Zboží v akci,
- v sekci Souvisejících produktů.
Pokud tedy zákazník přijde např. do kategorie, tak tam se mu opět na prvních místech zobrazí produkty z dané kategorie, ale seřazené podle kritéria, které jste si nastavili. Můžete dokonce nastavit, že např. prvních 10 produktů bude seřazeno podle kritéria nejprohlíženější a zbytek již běžným způsobem např. podle čísla produktu.
Speciálně jsme ještě přidali možnost vytvořit si personalizovaný rotátor. Ten je možné mít na úvodní straně, v kategoriích a podkategoriích. Pro tuto funkci je ještě potřeba samotný rotátor na eshopu zapnout ve žluté sekci Aplikace – políčko Rotátor obrázků. Pak v záložce Personalizace a Remarketing jen zadáte, kde se má rotátor zobrazovat a podle jakého kritéria se mají produkty do rotátoru umisťovat (nejprodávanější, nejprohlíženější, nejpřidávanější do košíku).
Ještě jsme pro vás přidali jednu zajímavou funkci v Personalizaci – automatické přiřazování štítku Nejprodávanější. E-shop pomocí dat z Enhanced Ecommerce sám vyhodnotí, které produkty jsou nejprodávanější a vy si jen nastavíte, u kolika produktů se má štítek nastavit (aktualizace se provádí každý den ráno).
U personalizace také uvidíte následující nastavení:
K čemu slouží? Můžete si pomocí něj velice jednoduše korigovat, z jakých dat má zobrazování produktů vycházet. Jen si zvolíte, za jaké období se mají data z Enhanced Ecommerce načítat.
Představte si situaci, kdy máte sezónní zboží určené pro letní a zimní sezónu. Není tedy problém na začátku letní sezóny roku 2017 si zadat do boxů “od” a “do” datumy zahrnující letní měsíce roku 2016 a ty načíst. Personalizace bude tedy vycházet z např. nejprohlíženějších produktů letní sezóny roku 2016 a ty bude zákazníkům upřednostňovat v letní sezóně roku 2017. Stejně tak by bylo možné toto provést pro zimní sezónu. Je tedy jen na vás, za jaké období bude personalizace data čerpat.
Data se z Ehnaced Ecommerce stahují a aktualizují každý den.
Remarketing
Personalizace spočívala v tom, že všichni návštěvníci uvidí produkty na vašem eshopu stejně seřazené (např. podle nejprodávanějších produktů). Remarketing jde ještě blíže k zákazníkovi a přizpůsobuje produkty na e-shopu každému zákazníkovi jinak.
Pokud nastavíte remarketing např. na nejprohlíženější produkty, tak pokud si první návštěvník prohlídne produkty A a B, tak se mu při příští návštěvě vašeho eshopu přednostně zobrazí produkty A a B. Pokud si jiný návštěvník naopak prohlídne produkty C a D, tak jemu se upřednostní tyto produkty.
Remarketing se dá nastavit tak, aby se produkty na eshopech zákazníkům upřednostňovaly podle:
- nejprodávanějších produktů,
- nejčastěji vkládaných do košíku,
- nejprohlíženějších produktů.
Tato funkce se dá opět nastavit na různých místech na eshopu:
- úvodní strana,
- kategorie,
- sekce Nejprodávanější,
- sekce Zboží v akci.
Na úvodní straně je dokonce možnost upřednostněné produkty zobrazit ve speciálním boxu. Pokud např. nastavíte produkty na nejprohlíženější, tak jak zákazník kliká na produkty, tak ty se postupně přesouvají do tohoto boxu a zákazník své prohlížené produkty uvidí na úvodní straně vašeho eshopu (již při současné návštěvě i další návštěvě v budoucnu).
Další funkcí, kterou si můžete v rámci remarketingu zapnout, jsou naposledy zobrazené produkty. Tento box je již přímo nastavený na poslední prohlížené produkty. Můžete ho zobrazit na úvodní straně nebo v detailu produktu. Tento box je speciální tím, že skutečně zobrazuje pouze naposledy prohlížené produkty (tedy ty, na které zákazník naposledy klikl). Předchozí box zobrazoval nejvíce prohlížené produkty ze všech prohlížených produktů daným zákazníkem.
Ještě musíme upozornit na to, že pokud zaktivníte Personalizaci a Remarketing zároveň, tak se upřednostní Remarketing.
Webareal.cz – vytvořte si sami svůj E-SHOP a začněte vydělávat
Webareal.sk – vytvorte si sami svoj E-SHOP a začnite zarábať
Zombeek.cz – vytvořte si sami WEB. Zdarma.
Provizní program – propagujte Webareal a získejte z každého nového eshopu PROVIZI 696 Kč / 27,84 € ročně
Facebook Webareal – sledujte co se u nás děje
Facebook Zombeek – sledujte co se u nás děje
Webareal YouTube – návody, výukové seriály
Zombeek YouTube – video návody
Může vás zajímat
Webinář: Jednoduchá integrace Zenvio s Webareal
bohemiasoft - Říj 15, 2024Vážení uživatelé Webareal, rádi bychom vás pozvali na speciální webinář, který se uskuteční 31. října v 15.00, a během kterého vám…
Pozvánka na E-commerce day v Bratislavě
bohemiasoft - Říj 10, 2024Za týden, 17.10.2024 se v Bratislavě uskuteční E-commerce day a my budeme u toho! Přijďte navštívit náš Webareal stánek a…
Současné metody link buildingu: Co funguje a co již ne
bohemiasoft - Říj 10, 2024Link building, tedy získávání zpětných odkazů, je stále jednou z nejdůležitějších SEO strategií, která dokáže výrazně ovlivnit viditelnost webových stránek…
Přidat komentář