Nevhodně zvolená velikost trika, jiný odstín než na internetu, něco na zboží nefunguje. Důvodů k vrácení zboží či reklamaci může být celá řada, nicméně vždy platí, že každý z nich dokáže zákazníkovi zkazit dobrou náladu. Provozovatel e-shopu má následně před sebou nelehký úkol – provést zákazníka celým zpětným procesem tak, aby na jeho konci byl spokojený a věděl, že se na e-shop může spolehnout i příště.
Právě proto jsme se rozhodli společně se specialisty ze služby Retino, kterou využívá pro řešení svých vratek a reklamací více než 2000 českých e-shopů, přinést několik rad a doporučení. Retino najdete také mezi našimi doplňky. Jakmile doplněk kliknutím aktivujte, okamžitě získáte možnost začít řešit zpětné procesy efektivně.
Veškeré informace musí být na jednom místě
Vratky a reklamace nesmí být synonymem chaosu, kdy kolem vás leží na papírcích nestrukturované poznámky k jednotlivým případům a zbytek je zaneseno v jedné Excel tabulce. Nezapomínejte na to, že přehlednost celého procesu je důležitá jak pro váš byznys, tak pro cílového zákazníka. Ten chce být po celou dobu dostatečně informován o stavu případu a krocích, které ho čekají. Čím více informací, tím větší klid.
S Retinem rychle zapomenete na řadu míst, kde jste vratky složitě evidovali. V intuitivní administaci na první pohled vidíte, co se kde děje. Dozvíte se, kolik případů je v evidenci, jaká je zákaznická spokojenost a jaké termíny mají priroritu. Přímo v detailu zákazníka se nachází podrobná historie. Pod palcem máte veškerou komunikaci, změny stavů, refundace a další praktické podrobnosti. Vy a zákazník máte přehled.
Pokud budete držet informace na různých místech, zbytečně riskujete nesrovnalosti či dokonce velkou chybu, kvůli které o zákazníka můžete přijít, případně si vysloužíte negativní hodnocení.
Nabídněte zpětnou dopravu
Retino udělalo již dvakrát největší test vracení zboží a ze srovnání stavu je vidět, jakým způsobem se česká e-commerce mění v rámci zpětných procesů a zákaznické péče. Zajímavý je pohled na zpětnou dopravy. Zatímco v roce 2019 hradilo zákazníkům zpětnou dopravu jen 17 % testovaných obchodníků, o 3 roky později je to již pěkných 31 %.
Retino při zakládání případu rovnou vyřeší zpětnou dopravu, protože je integrováno s dopravci. Nabízí také přeshraniční dopravu, takže absolutně nezáleží na tom, zdali zákazník vrací zboží z Prahy, nebo z Berlína. V obou případech si zákazník vyřeší ve formuláři vše online, získá štítek a zboží odnese na podací místo dopravce.
Výsledkem je zákaznická spokojenost
Pohodlné zpětné procesy hrají v zákaznické spokojenosti klíčovou rolo. Retino sbírá data o vašem zpětném procesu a tvoří z nich statistiky. Po uzavření případu zákazníkovi navíc pošle dotazník spokojenosti. Díky němu ihned víte, jak jste na tom. Zákazník, který prošel celým procesem rychle a komfortně, je spokojený. Pokud aktuálně řešíte jednotky případů měsíčně, možná si vystačíte s tabulkou, avšak při větším objemu je časová náročnost a složitost neúnosná. Retino je zde pro provozovatele e-shopů, kteří chtějí zákazníkům nabídnout ten nejlepší možný zážitek při vracení zboží či reklamaci.
Může vás zajímat

GoPay pro WEBAREAL: Nízký poplatek 0,85 % + 0 Kč a snadná integrace
bohemiasoft - Bře 13, 2025Majitelé e-shopů na platformě WEBAREAL nyní mohou výrazně snížit své náklady na online platby. Platební brána GoPay pro nové zákazníky…

Nová funkce: Zvyšte konverze a informovanost zákazníků pomocí Pop-up či Informační lišty
bohemiasoft - Bře 12, 2025V e-commerce světě je klíčové udržovat zákazníky dobře informované. Ať už potřebujete oznámit dočasné změny v provozu, upozornit na probíhající…

Cookies lišty a nová pravidla: Jak se mění přístup k analytickým datům?
bohemiasoft - Bře 10, 2025Cookies a jejich používání jsou tématem, které stále vyvolává otázky a různé výklady. Ať už se bavíme o nezbytných cookies,…