Bez online reklamy se dnes prakticky žádný byznys neobejde. Propagovat naše zboží či služby můžeme na mnoha PPC platformách, ať už se jedná o Google Ads a Sklik nebo Facebook, Linkedin, Instagram a další sociální sítě. Reklamy ve vyhledávání Google a Sklik však patří mezi obchodníky k nejoblíbenějším. Není divu, lidé, kteří aktivně vyhledávají produkty na Googlu či Seznamu mají obvykle větší zájem nakoupit než lidé, kterým se vaše reklama zobrazila na sociální síti.

PPC reklama však není jednoduchá. Je zde velká konkurence a uspět zde znamená, že se neobejdeme bez optimalizace našich reklamních kampaní. V tomto článku si ukážeme některé z metod, které můžeme použít k úspěšné optimalizaci PPC reklam na Google Ads.

Věnujte pozornost návštěvám z mobilních zařízení

Množství přístupů na internet z mobilních telefonů neustále roste. Nyní již více než polovina veškerého online provozu pochází právě z mobilních telefonů a tabletů. Vzhledem k tomu, že k přístupu na web používá tolik lidí mobilní zařízení, musí se inzerenti snažit udržet s tímto trendem krok.

Ať už používáte jakýkoli typ reklamy, Google jej upraví tak, aby se na mobilních telefonech zobrazoval korektně. Jsou však na mobilní provoz připraveny vaše vstupní stránky? Pokud zaplatíte za přístup z PPC reklamy a návštěvníkovi se pak stránka nezobrazí korektně, je to více než mrzuté. Nejen že jste zcela zbytečně vyhodili peníze, ale pokud návštěvník zklamaně odejde, zvyšuje se vám míra okamžitého opuštění stránky což má velmi negativní vliv na skóre kvality.

Mějte také na paměti, že v závislosti na velikosti displeje mobilního telefonu může Google upravit velikost vaší reklamy a pokud používáte rozšířené reklamy, nemusí se některé její části zobrazit.  Ujistěte se proto, že máte všechny nejdůležitější informace na začátku reklamního textu.

Zjistěte, jak to dělají vaši konkurenti

Při hledání nejlepší kombinace klíčových slov, cen za proklik, textů reklam a vstupních stránek můžete použít zkratku. Analyzujte PPC reklamy, které provozují vaši úspěšní konkurenti. Můžete zjistit, jaká klíčová slova používají, jaké reklamy spouštějí a na jaké vstupní stránky vedou jejich odkazy. K tomuto účelu můžete využít spoustu analytických programů, například SemRush, který vám dokáže ukázat přehled všech reklam zobrazovaných konkurentem, včetně mnoha dalších důležitých údajů. Můžete zjistit přesné znění PPC reklam, nabízená klíčová slova, mapu CPC a mnoho dalších důležitých podrobností, které vám umožní odhalit jejich know-how.

Dělejte remarketing chytře

Remarketing je velice účinná zbraň, která vám umožní opětovně oslovit zákazníky, kteří o vaše zboží projevili zájem, ale z nějakého důvodu nakonec konverzi nedokončili. Jelikož se jedná o zákazníky, kteří mají evidentně o vaše zboží zájem, přináší remarketing mnohem větší množství konverzí. Většina obchodníků, kteří k propagaci využívá PPC reklamu, používá také remarketing, ale ne všichni využívají jeho plný potenciál. Zde je několik tipů, které vám umožní dělat remarketing efektivněji.

Jak dlouho nechat uživatele v remarketingovém publiku?

Doba trvání se může měnit na základě toho, jaké produkty prodáváte (některé z nich mohou mít mnohem delší prodejní cyklus než jiné), ale ideální délka trvání členství v remarketingovém publiku by měla být maximálně 60 dní. Maximální limit je 540 dní a většina inzerentů použije právě tuto hodnotu. Cílem remarketingu je ovšem oslovit zákazníka, který má o zboží aktivní zájem. Je málo pravděpodobné, že by po déle než dvou měsících jeho zájem stále trval. Buď se rozhodl si zboží nekoupit, nebo jej koupil dávno u někoho jiného. Z tohoto důvodu je zcela zbytečné oslovovat zákazníky po delší době než 60 dní.

Zaměřte se na opuštěné nákupní košíky

Opuštěné nákupní košíky jsou problémem pro většinu majitelů e-shopů. Bohužel se jim však nedá zcela vyhnout. Pomocí remarketingu však můžete snadno zacílit na uživatele, kteří nedokončili nákup. Při vytváření remarketingového publika máte totiž možnost nastavovat pravidla. Pravidla mohou obsahovat podmínku navštívení, nebo naopak nenavštívení nějaké konkrétní URL adresy, na vašem webu. Chcete-li cílit na uživatele, kteří opustili nákupní košík, měli byste do publika zahrnout lidi, kteří se dostali na adresu „přidat do košíku“ ale nedostali se na stránku „objednávka přijata“.   Tímto způsobem můžete cílit na lidi, kteří opustili nákupní košík s konkrétním produktem.

Optimalizujte své „skóre kvality“

Podle Google je „skóre kvality“ odhad kvality vašich reklam, klíčových slov a vstupních stránek a jejich vzájemné relevance. Čím vyšší je vaše skóre kvality, tím nižší cenu za proklik musíte zaplatit a tím výš se vaše reklama zobrazí.

Jde o hodnocení na stupnici od jedné do deseti, které ukazuje, jak dobře se vaše reklamy chovají na online trhu. Sestává ze tří komponentů, ze kterých se vypočítává konečná hodnota. Míry prokliku, relevance reklamy a dojmu ze vstupní stránky. Všechny tyto komponenty mají za cíl pomoci odpovědět algoritmu Google na následující otázky:

  • Jsou vaše reklamy vhodné pro cílové publikum?
  • Jak dobře vaše publikum interaguje s vaší reklamou?
  • Dosahují vaše reklamy správných cílů, jako jsou konverze, návštěvnost atd.?

Kvalitní skóre pomáhá vašim reklamám dobře se umisťovat v SERP. Vysoké „skóre kvality“ zlepšuje hodnocení reklamy a snižuje vaši CPC, což znamená, že i když nabízíte pro stejná klíčová slova nižší cenu než konkurence, vaše reklama se bude umisťovat výše, protože vaše skóre kvality je lepší.

Jak vylepšit skóre kvality?

  • Používejte více reklamních sestav s konkrétně cílenými klíčovými slovy. Klíčové slovo, které uživatel hledá, by mělo být obsaženo i v textu reklamy a pochopitelně i na vstupní stránce. Důležitá je relevance mezi klíčovým slovem, textem reklamy a vstupní stránkou. Pokud uživatel hledá konkrétní produkt, měla by reklama vést na konkrétní stránku produktu, nikoli na hlavní stránku e-shopu.
  • Vylepšete prostředí vstupní stránky. Návštěvníkovi by měl být na první pohled jasné, že nalezl to, co hledal. Jasné, správné a související údaje přimějí vaše zákazníky, aby na vaší webové stránce zůstali a provedli zde požadovanou akci.
  • Vylepšete text reklamy. Titulek by měl na první pohled upoutat pozornost a text reklamy přesvědčit ke kliknutí. Zákazníkovi by mělo být jasné, co nalezne, pokud klikne na reklamu.
  • Používejte menší reklamní sestavy s menším počtem klíčových slov. Používání 15–20 klíčových slov v jedné reklamní sestavě je příliš. V reklamní sestavě použijte maximálně devět až deset klíčových slov.

Skóre kvality je v PPC reklamě velmi důležité a je třeba jej optimalizovat. Pokud se vám podaří udržet skóre dostatečně vysoké, pozitivně to ovlivní celkovou výkonnost vašich PPC reklam.

Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačůobsahový marketing.

 

Může vás zajímat

Pohodlné a flexibilní nakupování i v zahraničí: Skip Pay rozšiřuje platební možnosti na Slovensko
WEBAREAL
0 shares122 views
WEBAREAL
0 shares122 views

Pohodlné a flexibilní nakupování i v zahraničí: Skip Pay rozšiřuje platební možnosti na Slovensko

bohemiasoft - Dub 28, 2025

Nakoupí častěji, utratí více. Přesně tak působí na zákazníky moderní platební metody od Skip Pay. Odložená platba i nákup na…

E-mail marketing pro e-shopy: Klíč k loajálním zákazníkům a vyšším prodejům
Uncategorized
0 shares179 views
Uncategorized
0 shares179 views

E-mail marketing pro e-shopy: Klíč k loajálním zákazníkům a vyšším prodejům

Pavel Bechyně - Dub 24, 2025

E-mail marketing je jedním z nejúčinnějších nástrojů pro budování vztahů se zákazníky a zvyšování prodejů v e-shopu. V době, kdy…

Jaro v e-shopu: Jak na Velikonoční akce?
WEBAREAL
0 shares150 views
WEBAREAL
0 shares150 views

Jaro v e-shopu: Jak na Velikonoční akce?

Pavel Bechyně - Dub 16, 2025

Velikonoce nejsou jen o vajíčkách a pomlázce – jsou to i skvělé dny pro oslovení zákazníků v jiném světle. Sváteční…

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Květen 2025
Po Út St Čt So Ne
« Dub    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031