Mnoho našich zákazníků propaguje myšlenku, že pokud je kvalitní SEO tak si na sebe stránky už samy vydělají. Soustředit se ale jen na SEO může být velká chyba.

Na internetu je popsáno mnoho článků, kde se dozvíte jak zdarma zvýšit návštěvnost Vašich stránek pomocí SEO a většina lidí u této magické zkratky končí. Ti zdatnější si něco málo přečtou o SEM ale jen málokdy věří, že je potřeba.

Co tyto zkratky znamenají?

  • SEO Search Engine Optimization – optimalizace pro vyhledávače, která vždy vyžaduje zásah jak do zdrojového kódu, tak do obsahu.
  • SEM Search Engine Marketing – marketing(chcete-li) reklama ve vyhledávačích. Zvládnou i lidé, kteří nejsou příliš počítačově zdatní a oproti SEO má výhodu, že její úspěšnost lze ve většině případů snadno měřit.

Většina lidí, kteří se pustí do tvorby stránek, dělá tu chybu, že se zaměří pouze na jednu optimalizaci a nevědomky se tak připravuje o potencionální zákazníky. Nejsmutnější na tom je, že se mnohdy tuto pravdu nedoví ani od těžce zaplacených odborníků.

Pokud se touto problematikou budete chvilku zabývat, tak bezesporu narazíte na pojem synergický efekt. Tento pojem není výdobytkem oblasti IT, ale lze jej použít téměř na libovolný obor. O co tedy jde? Definice je velmi prostá:

Skupina o velikosti tři je nutná a zároveň postačující na to, aby produkovala lepší intelektuální výsledky, než ekvivalentní počet jednotlivců s intelektuální kapacitou toho nejlepšího.

Možná si říkáte co má toto společného se zvýšením návštěvnosti. Pokud si to převedeme na propagaci stránek tak zní definice nějak takto:

Pokud se při propagaci Vašeho webu budete soustředit pouze na jednu formu propagace(SEO) a budete v tom opravdu dobří, tak nikdy nedosáhnete stejného úspěchu, jako kdyby jste své síly rozložili na SEO a SEM a byly v obou směrech průměrní.

U synergického efektu se často uvádí že 1+1+1 > 3. Jedná se sice o matematický nesmysl, ale z výzkumů Illinoiské univerzity je jasně prokázáno, že kooperující skupiny, týmy, dosahují lepších výsledků než ten jeho nejchytřejší, nejinteligentnější a nejvzdělanější člen. Když tuto problematiku opět převedeme na vyhledávače, tak bychom mohly získat vztah 10 + 20 = 60. Opět v tomto vztahu nehledejte žádnou logiku, jde pouze o znázornění, kdy rozložení menších sil do více směrů je většinou výnosnější než soustředit všechny své síly jedním směrem.

Jaké jsou tedy možnosti marketingu? Dá se říct že v podstatě můžete platit za dva druhy reklam. Buď můžete platit za zobrazení reklamy, což se využívá především k propagaci firmy, ale tato reklama většinou nepřinese žádný reálný zisk. Nebo platíte za proklik (PPC), což je ve většině případů výhodnější, jelikož lze výsledky téměř přesně měřit. Navíc platíte za reálné návštěvy na Vaše stránky. U takto přivedených návštěv lze většinou snadno změřit z kolika návštěvníků se stali zákazníci (měření konverzí).
Pokud tedy najdeme správný poměr (synenergii) mezi SEO a PPC a podaří se nám, že ve výsledcích vyhledávání se zobrazí více Vašich odkazů (jak z přirozeného vyhledávání tak z PPC), tak se nejenom zvýší pravděpodobnost kliknutí, ale podvědomě se zvedne a zlepší povědomí o značce, pod kterou se propagujete. Při testování tohoto efektu se experimentálně prokázalo, že pokud se tyto metody navzájem podporují, tak může účinnost kampaně vzrůst více jak o čtvrtinu co se týče času stráveného na stránce a více jak polovinu u prokliků.

Berliček k úspěchům v podnikání na internetu je mnoho. Kdo chce být úspěšný musí se neustále učit. Ale pokud se vzděláváte právě v tomto oboru, tak by Vám měla stačit následující poučka. Veškerý druhy přístupů by měly být v rovnováze. Pokud je tedy cca 33% návštěv z přirozeného vyhledávání, cca 33% z PPC kampaní a cca 33% návštěv k Vám přišlo přímím zadáním adresy do prohlížeče, tak si můžete říct že propagaci děláte správně.

Závěrem bych chtěl (především majitelům e-shopů) připomenout jeden velmi známí citát Henryho Forda, který hovoří za vše: „Kdybych měl posledních pět dolarů, tak tři z nich věnuji na reklamu“.

Může vás zajímat

Připravujeme – cenové hladiny, dárek k objednávce, množstevní slevy
WEBAREAL
0 shares156 views
WEBAREAL
0 shares156 views

Připravujeme – cenové hladiny, dárek k objednávce, množstevní slevy

bohemiasoft - Bře 28, 2025

Pokračujeme v přípravě nových funkcí do Webarealu. Nyní došlo i na dlouhodobě nejžádanější a nejočkávanější funkce. Pojďme se nyní společně…

Navštivte nás na konferenci E-commerce day v Bratislavě
WEBAREAL
0 shares68 views
WEBAREAL
0 shares68 views

Navštivte nás na konferenci E-commerce day v Bratislavě

bohemiasoft - Bře 28, 2025

E-commerce day ve čtvrtek 3. dubna 2025: Jak z e-shopu vybudovat silnou značku? Nestihli jste nás v Brně nebo jste…

Nová funkce: Automatický přepočet měrných jednotek
WEBAREAL
0 shares299 views2
WEBAREAL
0 shares299 views2

Nová funkce: Automatický přepočet měrných jednotek

bohemiasoft - Bře 18, 2025

Přesné a jasné zobrazování cen je klíčové nejen pro budování důvěry zákazníků, ale i pro splnění legislativních požadavků. Proto zavádíme…

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Duben 2025
Po Út St Čt So Ne
« Bře    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930