Publikujeme seriál o úspěšných e-shopech a jejich tvůrcích, kteří vybudovali svůj byznys na platformě Webareal.cz nebo Webareal.sk. Nechť jsou jejich příběhy a nápady inspirací pro vás. V tomto 4. díle se představí web www.PetrHanak.com, na otázky nám tentokrát odpovídal pan Petr Hanák.
Chcete-li se i vy podělit o své zkušenosti s podnikáním na internetu a představit zde svůj eshop, kontaktujte nás na emailu jaroslav.hansal@bohemiasoft.com.
Jak jste přišel na nápad použít náš e-shop na webové stránky stavebních firem a developerských projektů?
Se systémem webareal pracuji už dlouhou dobu. Tento systém mi před léty umožnil vytvářet hezké internetové obchody bez pomoci programátorů. Bylo to velké osvobození nebýt na nikom závislý a vše mít ve své režii. Po sedmi vytvořených e-shopech jsem dostal za úkol udělat web pro stavební firmu. Nějakou dobu jsem hledal systém, který mi podobným způsobem pomůže vytvořit obyčejné stránky. Prostředí webareálu znám velice dobře a napadlo mě předělat e-shop na klasické stránky. Systém dnes totiž umí všechno a dokonce mnohem více než si klient pro svůj klasický web přeje. Má responzivní design, obrovský slider, jednoduchou a rychlou editaci a také zpětnou vazbu pro klienta v podobě sledování návštěvnosti. Tohle byl recept. Místo produktů v e-shopu jsem dal referenční stavby firmy, popřepisoval pár nadpisů a krásný přehledný web byl na světě.
Všimli jsme si, že používáte webareál i při tvorbě webů v oblasti realit. Jsou s weby klienti spokojeni?
Určitě ano. Každý developerský projekt je o dobré a úhledné prezentaci. Produkty v e-shopu jsem jednoduše nahradil domky, které nabízíme. Kategorie produktu jsem předělal do různých prodejních systémů. Na weby mám vždy velice kladné ohlasy nejen kvůli vzhledu a přehlednosti, ale také kvůli rychlosti. Ta je vždy důležitá a nedokážu si představit, že bych každou změnu a úpravu měl řešit s programátorem.
Vás osobní web petrhanak.com je také vytvořený přes webareál. Je náš systém vhodný i pro tento typ stránek?
Jestli je vhodný posuďte sami. Byla to opět stejná situace. Přemýšlel jsem, že pro mé osobní stránky zvolím zahraniční šablonový web. Když jsem zjistil, co weby umí, jak náročné mají editace a hlavně jejich cenu, opět jsem využil webareál. Jsem realitní makléř a produkty jsem opět nahradil domy, které nabízím k prodeji. Dokonce si můžete u jednotlivých nemovitostí objednat prohlídku 🙂 Je to opravdu nástroj, se kterým se dá vytvořit cokoliv.
Zpátky k e-shopům. Provozujete jich celkem 7. S jakým zbožím obchodujete?
S mým kolegou provozujeme pouze dva. Jeden je na plastová okna typových rozměrů a druhý na prodej staršího stavebního materiálu. Ostatní e-shopy jsem dělal pro mé známé a jiné zákazníky. Mám to spíše jako zábavu a když mě někdo osloví, rád mu s webem pomůžu. Poslední e-shop byl pro zdravotnické potřeby, předposlední zase vodo-topo. Je to různé a vždy se dozvím o jednotlivém oboru mnoho informací.
Pracujete aktuálně na nějakém e-shopu?
Ano. Před pár dny jsem začal tvořit internetový obchod pro výrobce myších pastiček. Jsou také výrobci radiátorů a dalších desítek výrobků. Opět velice zajímavé zboží. Od e-shopu si slibují hodně, protože můžou s pozice výrobců konkurovat nízkou cenou.
Co byste vzkázal nebo doporučil začínajícím e-shopařům?
Určitě bych doporučil důkladné prozkoumání trhu a konkurence. Takticky zvolit jeden druh zboží, na kterém celý obchod postavit. Cíleně investovat do reklamy a trpělivě bojovat o místo na trhu. Nesnažit se konkurovat obrům a nabídnout něco jedinečného. Nenabízet zboží, které nemám skladem a přeprodávat pouze v případě slušného zisku. Poslední radou je trpělivost. Zejména u nových domén trvá nějakou dobu, než začne sledovanost a obchody stoupat. Vždy to má vzestupnou tendenci a výsledky jsou lepší a lepší. Někdy se objeví jinde než čekáte. Například u jednoho e-shopu, o který se starám roste sledovanost, ale objednávek je mizivě málo. Nutno ale říci, že na kase v kamenném obchodě se denní tržba zdvojnásobila. Vždy se snaha objeví a vrátí. Jen se nebát a zkusit to.
www.petrhanak.com www.rd-novysvet.cz
Webareal.cz – vytvořte si sami svůj e-shop a začněte vydělávat
Webareal.sk – vytvorte si sami svoj e-shop a začnite zarábať
Provizní program – propagujte WEBAREAL a získejte z každého nového eshopu 696 Kč / 27,84 € ročně
Facebook – sledujte co se u nás děje
Může vás zajímat

Připravujeme – cenové hladiny, dárek k objednávce, množstevní slevy
bohemiasoft - Bře 28, 2025Pokračujeme v přípravě nových funkcí do Webarealu. Nyní došlo i na dlouhodobě nejžádanější a nejočkávanější funkce. Pojďme se nyní společně…

Navštivte nás na konferenci E-commerce day v Bratislavě
bohemiasoft - Bře 28, 2025E-commerce day ve čtvrtek 3. dubna 2025: Jak z e-shopu vybudovat silnou značku? Nestihli jste nás v Brně nebo jste…

Nová funkce: Automatický přepočet měrných jednotek
bohemiasoft - Bře 18, 2025Přesné a jasné zobrazování cen je klíčové nejen pro budování důvěry zákazníků, ale i pro splnění legislativních požadavků. Proto zavádíme…