Baselinker (Base.) FREEmium – obohaťte svůj Webareal eshop o 1000+ integrací ZDARMA

O Baselinkeru jsme už napsali mnoho článků, věříme tedy že netřeba znovu dlouhosáhle představovat – zjednodušeně jen doplněk, který přidá do vašeho Webareal eshopu dalších 1000+ funkcí.

Za posledních pár měsíců nastalo u tohoto napojení hned několik novinek a právě o tom bude dnešní článek:

  • První informace – U Baselinkeru došlo k rebrandu a nově jej tedy najdete pod jménem Base.. Postupně takto dohledáte doplněk i na našich marketplaces.

  • Pro vás, eshopaře, asi nejzásadnější informace – Base. změnil i cenovou politiku a startovní balíček upravil jako freemium službu. Tedy pokud jste dříve za tuto službu museli platit minimálně 199 Kč měsíčně, dnes můžete využívat Base. do 100 objednávek měsíčně úplně zdarma! Tedy pro které z vás byla překážka další náklady na eshop, nyní už nemusí.

  • Dále se platforma rozrostla z původních 300 napojení, kdy jsme do Webarealu Base. implementovali, na stávajících 1000+ napojení. A další každým týdnem přidávají.

  • Ani my jsme nespali a vyladili mnoho usecases, které jste nám v rámci prvních desítek instalací doplňku nahlásili. A tím to nekončí, napojení i nadále zdokonalujeme a v blízké době připravujeme službu i na oboustrannou automatickou výměnu informací o produktech.

  • Doplněk Base. jsme pak rozšířili vedle CZ eshopů i pro SK, HU a RO eshopy. Nainstalovat jej tak můžete na marketplaces příslušných mutací nebo přímo z administrace eshopu.

Stále platí, že pouze 2 eshopové platformy na celém CZ&SK trhu podporují automatizované napojení na tento mocný nástroj. A jsme pyšní na to, že právě Webareal je jedna z nich! Díky tomu můžete obohatit váš eshop nejen o automatizační procesy & napojení na další partnery, ale hlavně o marketplaces jako je Alza, Kaufland nebo Amazon. S výběrem a samotným napojením na správného marketplace právě pro sortiment vašeho eshopu vám specialisté z Base. ochotně pomohou.

A jak že přidáte doplněk Base. na váš Webareal eshop?

Postup instalace najdete zde:
https://helpdesk.webareal.cz/article-base/postup-instalace-doplnku-baselinker/

 

Pozor na nekalé a lživé praktiky obchodníků konkurenčních eshopových platforem

Od vás, našich eshopařů, se nám množí informace o nepříjemných až agresivních praktikách obchodníků některých velkých eshopových platforem. Rádi bychom vás tedy na tyto nepříjemné lovce eshopařů upozornili a uvedli informace na pravou míru.

Provize až na prvním místě! … to je heslo spousty obchodníků, kteří se vás pokusí převést na jinou eshopovou platformu a získat tak „váš skalp“. Taktiky jsou různé – někdo vás zkusí lámat postupně (zrovna jedu kolem, zastavím se na kafíčko) s připravenou prezentací a postupným nahlodáváním, jiný zavolá a spustí zavádějící argumenty jako kulomet. Společný je jediný cíl – převést váš eshop k jiné eshopové platformě.

Už samotný fakt, že tyto společnosti potřebují obchodníky tohoto typu dokazuje, že není všechno zlato, co se třpytí.

A jaké argumenty s oblibou používají?

  • Eshopaři z Webarealu přechází k nám -> Ano, jsou takové případy. Ale už zapomenou dodat, že stejně tak přechází i eshopy od nich k Webarealu. Migrace eshopů mezi platformami nebo vlastními řešeními je přirozený jev trhu. Potřeby a priority eshopařů se v čase mění a podle toho se mění i potřeby na změny technického řešení.
     
  • Jsme prostě velký -> Gratulujeme, ale to není důvod. Znamená to jen, že šablonu vašeho eshopu bude na internetu využívat daleko více eshopů, což jen srazí vaši unikátnost.
     
  • Webareal často zdražuje -> Na rozdíl od většiny velkých konkurenčních plaforem, které účtují za provoz eshopu až 4x vyšší částky než Webareal, my se znažíme cenu tvořit převážně jen reálnými náklady za provoz, údržbu a vývoj systému. Do ceny jsme pak častěji nuceni promítnout změny trhu jako je inflace, cena lidských zdrojů, energií apod.
     
  • Máte pomalý eshop -> Namátkově jsme změřili rychlost 10 eshopů konkurenčních řešení a všech 10 eshopů vykazovalo podobné hodnoty rychlosti jako eshopy na Webarealu. Ano, pokud porovnáme čísla s obsahově vyladěným eshopem, který pak obchodníci používají při prezentaci, tak tu rozdíly jsou. Nutno tedy dodat, že naprosto většinový vliv na rychlost eshopu má jeho obsah. Pokud tedy vložíme obsah testovaného Webareal eshopu do vyladěné šablony konkurenčního řešení, ejhle – statistika rychlosti je najednou velice podobná.
     
  • Nejste dobře dohledatelní na Google -> Opravdu jsou všechny eshopy na konkurenční platformě v Google dobře dohledatelné? Opravdu ne 🙂 Není to totiž o eshopové platformě, ale o tvorbě správného obsahu, naplnění eshopu a dalších marketingových krocích, které ke správné indexaci na Google (a jiných vyhledávačích) přispějí. Že má Webareal SEO na velice dobré úrovni potvrzuje i rozhovor s jedním našim eshopařem mxpro.cz.
     
  • Máte málo objednávek? Pojďte k nám -> Stejně jako s dohledatelností v Google – k více objednávkám nepomůže změna systému, ale správné marketingové aktivity. Na Webarealu jsou eshopy, které mají běžně stovky objednávek denně. Rekord jednoho našeho eshopu je konkrétně 2463 objednávek za 1 den, takže s Webarealem opravdu prodávat jde.
     

Jaké informace naopak s grácií přejdou?

  • Tak například takové API – v dnešní době automatizace a propojování s dalšími aplikacemi pro eshop prakticky nezbytnost. Spousta eshopařů nepoznalo sílu API, takže si ani neuvědomují jeho důležitost. Jakmile jej ale potřebovat budou, u některých eshopových platforem za ně zaplatí i desetitisícové položky měsíčně. Na skutečnost, že tuto funkci máte na Webarealu dostupnou v rámci všech tarifů (tedy už za pár set korun měsíčně), vás určitě neupozorní.
     
  • To není jediná cenová past, kterou na vás chystají. Zkuste u konkurenčních platforem poptat třeba redesign nebo audit eshopu, který vám naši specialisté zařídí už od 2.000 kč, viz. reshop.cz, nemluvě o tom, že spoustu podobných dílčích požadavků odbavíme v rámci zákaznické podpory zdarma. U konkurenčních platforem budete za stejné služby na násobně vyšších částkách. A že s růstem vašeho eshopu a potřebě dalších funkcí zaplatíte u konkurence při přechodu do vyššího tarifu často i o 2000 kč měsíčně více, ani není nutno mluvit. Provoz eshopu se vám tedy pořádně prodraží. Přitom tyto zbytečné náklady mohou jít do reklamy nebo budování brandu vaší značky a ne je nesmyslně pálit v technickém řešení.
     
  • Nejen ceny jsou to jediné, co tu stojí za řeč. Takový Baselinker, který Webareal podporuje už více než rok. Tedy napojit svůj eshop na dalších 1000+ služeb a aplikací, včetně několika set marketplaces, mezi které patří třeba Alza nebo Kaufland a výrazně tak zesílit svou prodejní síť. U některých konkurenčních řešení tuto možnost nemáte a to dost pravděpodobně záměrně. Proč by svým eshopařům umožnili rozšíření tolika služeb zdarma (od 100 objednávek měsíčně za 1 poplatek), když jim mohou účtovat poplatky za jednotlivé tyto služby? To už by svým eshopařům přeci vyšli vstříc příliš…
     

Mohli bychom pokračovat dále a poměřovat ochotu zákaznické podpory a spokojenost eshopařů s ní, lokalizace v Maďarsku, Rumunsku nebo samotná rizika převodu eshopu (ztráta zaindexovaných pozic, omezení funkčnosti, přijmu objednávek, apod.), ale to by bylo spíše na článkový seriál…

Shrnuto podtrženo, pokud někdo má důvod přejít na jiné řešení, sám si zjistí informace a bude kontaktovat nové řešení o pomoc. Nepříjemné telefonáty, podrývání, pobízení obchodníků, které je potřeba soustavně odmítat, vidíme jako plýtvání energií pro všechny strany.

Pokud vás nějaký takový obchodník s cílem převodu eshopu na jinou platformu kontaktuje, dejte o tom prosím vědět naší zákaznické podpoře (podpora@bohemiasoft.com, +420 776 766 412) a ověřte si s námi informace podané daným obchodníkem. Určitě budete sami překvapeni…

Na závěr snad jen dodat – Na poli eshopů fungujeme už přes 15 let, takže zůstaňte s Webarealem jako silným partnerem v zádech a nenechte se zlákat protřelými obchodníky, abyste si ušetřili čas i strasti a nemuseli se k nám po roce zase vracet 😉

Mnoho úspěchů přeje tým Webareal!

 

 

Expres Kuriér od Slovenské pošty s novou mapou a váhovými limity

Slovenská pošta je jeden z nejrozšířenějších dopravců na Slovensku, proto jej má Webareal implementovaný už řadu let. Mapu s výběrem pobočky při dokončení objednávky však bylo možné zvolit pouze při využití standardního doručení balíkové zásilky.

Co je nového?

Nyní máte možnost aktivovat si v administraci eshopu službu „Expres Kuriér“ a Tím umožníte zákazníkovi vybrat pomocí mapy konkrétní pobočku pro doručení i pro zrychlené dodání službou „Expres Kuriér“. Tuto možnost můžete aktivovat v sekci poštovných, viz. printScreen.

Zároveň jsme aktualizovali mapu pro pohodlnější výběr pobočky. Mapa nyní podporuje zaměření polohy zákazníka pro nabídku nejbližších poboček. Vyhledání pobočky na mapě nebo podle adresy je samozeřejmostí.

Nová mapa podporuje ještě jednu přínosnou funkci, a to filtraci vhodných poboček dle váhového limitu. Pokud tedy máte u produktů na eshopu zadané hmotnosti (biť třeba jen u některých produktů), systém spočte celkovou hmotnost objednávky a zobrazí pouze pobočky, které jsou schopny objednávku s touto hmotností odbavit. Na limit však narazíte až u těžších objednávek, většiny běžných produktů se toto netýká.


Musím něco nastavit?

Vše jsme aktualizovali za vás. Pokud jste tedy už měli aktivní mapu doručovacích míst Slovenské pošty už dříve, automaticky se vám začala zobrazovat nová. Vzhledem k tomu, že podporuje zohlednění váhových limitů (viz. výše), doporučujeme kontrolu, zda:

  • nemáte u žádného produktu nastavenou hmotnost produktů -> nemusíte dělat nic
  • máte nastavenou hmotnost u produktů -> doporučujeme zkontrolovat, zda odpovídá nastavení měrné jednotky hmotnosti (g/kg) zadané u produktů oproti globálnímu nastavení eshopu v administraci / „E-shop“ / „Nastavení eshopu“ / „Základní nastavení“ / „Měrná jednotka hmotnosti“. Pokud by bylo nastavení rozdílné nebo by byla zadaná hmotnost jen u některých produktů, hrozí, že se v mapě nebudou zobrazovat pobočky pro doručení.

 

 

Ako ovplyvňuje influencer marketing nákupné rozhodovanie zákazníka

Influencer marketing sa stal neoddeliteľnou súčasťou moderného marketingového mixu. Vďaka tomuto prístupu môže značka využívať vplyv a dosah jednotlivcov na sociálnych sieťach, aby efektívnejšie komunikovala so svojím cieľovým publikom.

Influenceri sú schopní ovplyvniť nákupné rozhodovanie svojich sledovateľov prostredníctvom autentických odporúčaní a osobných skúseností. V súčasnej dobe, keď tradičné formy reklamy často strácajú na účinnosti pre rastúcu nedôveru spotrebiteľov, sa influencer marketing stáva neoceniteľným nástrojom pre značky. Prečo je to tak? Spotrebitelia čoraz viac hľadajú pravosť, dôveryhodnosť a spoliehajú sa na odporúčania od ľudí, ktorých považujú za vierohodných.

Počet používateľov sociálnych sietí neustále rastie. Využijete tento potenciál?

Influencer marketing je silný nástroj, ktorý môže zasiahnuť milióny ľudí v konkrétnej bubline, ale aj v rôznych kútoch sveta. S rastom počtu používateľov sociálnych sietí sa potenciál influencer marketingu neustále zvyšuje. Instagram, TikTok, YouTube alebo Facebook sú v podstate mostom medzi značkou a spotrebiteľom, vďaka ktorej môžu spoločne komunikovať a interagovať.

V krajinách ako Slovensko, Česko, Maďarsko, Poľsko, Slovinsko, či Rumunsko vlastní smartfón 8 z 10 ľudí. Táto vysoká koncentrácia smartfónov znamená, že väčšina obyvateľstva má prístup k sociálnym sieťam, čo zvyšuje potenciálny dosah influencer marketingu. Podľa predpovedí odvetvie influencer marketingu do konca roka 2024 dosiahne hodnotu približne 24 miliárd dolárov. Tento každoročný rast je dôkazom, ako účinný a potrebný je pre každú súčasnú značku.

(https://influencermarketinghub.com/influencer-marketing-benchmark-report/#toc-2)

Alfa omega v dôvere a autenticite

Úspech influencer marketingu spočíva vo vzťahu medzi influencermi a ich publikom. Dôvera je budovaná cez zdieľanie autentického obsahu a osobných skúseností. Komunikujú, udržiavajú interaktivitu a zaujímajú sa o názor svojho publika. Takto sa stávajú dôveryhodným zdrojom informácií a odporúčaní, ktorý pomáha zákazníkom v nákupnom rozhodovaní.

Až 80 % spotrebiteľov si kúpilo niečo na základe odporúčania influencera a 68 % spotrebiteľov dôveruje odporúčaniam influencerov rovnako ako rodine, zatiaľ čo iba 38 % z nich dôveruje odporúčaniam značiek.

Dôvera a autenticita sú základnými piliermi, ktoré umožňujú influencerom ovplyvňovať nákupné správanie svojich sledovateľov. Cez zdieľanie svojich skúseností a názorov si vytvárajú prepojenie so svojím publikom. Zvyšujú šance, že follower prijme ich odporúčanie ako hodnoverné a investuje financie do odporúčaných produktov či služieb.

Ako ovplyvňuje influencer marketing nákupné rozhodovanie zákazníka?

Influenceri vplývajú na rozhodovací proces zákazníkov, od fázy informovania až po konečné rozhodnutie o nákupe. Tento vplyv je často oveľa silnejší než bežné reklamné formy, pretože je zakorenený v ich osobnom prístupe.

Poznáme dve základné fázy nákupného rozhodovania – pred a po nákupe. Efektívne zmýšľajúce značky myslia nielen na fázu pred nákupom, ale aj na tú po ňom. Influencer marketing dokáže pozitívne ovplyvniť obe fázy naraz. Obsah od influencerov môže informovať zákazníkov o nových produktoch, čo vedie k zvýšeniu záujmu, zvažovaniu až po rozhodnutie o kúpe. Po zakúpení môžu zákazníci pokračovať v sledovaní influencerov pre ďalšie rady a recenzie, čo podporuje vernosť značke a môže viesť k opakovaným nákupom. Preto až 82 % firiem tvrdí, že influencer marketing generuje lepších zákazníkov ako iné typy marketingu.

Budúcnosť influencer marketingu

Ako sa digitálne prostredie neustále vyvíja, influencer marketing tiež prechádza dôležitými zmenami. S príchodom nových technológií sa otvárajú rôzne možnosti a trendy. Avšak nie sú to len technologické zmeny, ale aj strategické a kultúrne, čo ovplyvňuje spôsob, akým spotrebitelia vnímajú brand a rozhodujú sa o svojich nákupoch.

Vzostup virtuálnych alebo AI influencerov prináša nové možnosti pre značky. Môžu byť vytvorení s úplnou kontrolou nad ich vzhľadom a správaním, čo umožňuje značkám presne prispôsobiť ich imidž a posolstvo.

Zákazníci sú čoraz náročnejší na osobné, autentické a dôveryhodné odporúčania. Značky musia dbať na to, aby ich spolupráce s influencermi nevyzneli ako umelo inscenované alebo nútená. 

Spotrebitelia očakávajú, že influenceri a značky budú konať zodpovedne. To zahŕňa podporu etických produktov, spoločenskú zodpovednosť a vyhýbanie sa kontroverzným témam.

Budúcnosť influencer marketingu je dynamická a plná príležitostí. Inovácie ako umelá inteligencia či virtuálni influenceri otvárajú nové možnosti pre značku, ako efektívne komunikovať so svojou cieľovou skupinou. Zároveň sa však zvyšuje potreba autenticity, transparentnosti a etického správania. Pre firmy je kľúčové adaptovať sa na tieto meniace sa trendy, aby mohli čo najlepšie využívať potenciál influencer marketingu.

 

 

Srovnáme.cz: Vaše cesta k novým objednávkám

Jak vám může Srovnáme.cz pomoci k novým objednávkám a co vlastně tento cenový srovnávač umí pro spolupracující eshopaře udělat? Na to se podíváme v dnešním člíánku o Srovnáme.cz.

Srovnáme.cz je třetí největší a nejrychleji rostoucí cenový srovnávač v České republice. Od otevření nové kapitoly na přelomu roku 2021 a 2022 prošel transformací, představujíc novou technologii a tým, který má ambiciózní cíle a klade velký důraz na zákazníky a jejich výsledky.

Proč umístit své produkty na Srovnáme.cz?

Efektivní marketingový kanál bez každodenní správy:

Srovnáme.cz se neomezuje pouze na srovnávání cen, ale také funguje jako efektivní a komplexní marketingový kanál pro e-shopy. S partnerskými sítěmi Google a Microsoft Ads máte možnost získat širokou viditelnost bez každodenní správy kampaní. Veškerá data o vašich kampaních můžete jednoduše sledovat v klientské sekci.

Inovativní technologie a umělá inteligence:

Moderní technologie a umělá inteligence nejsou jen frází, ale skutečností na Srovnáme.cz. Unikátní technologie s tracking pixelem umožňuje efektivně optimalizovat kampaně a dosáhnout atraktivních hodnot PNO. Umělá inteligence pomáhá vytvářet relevantní popisky pro produkty a kategorie, což má přímý vliv na SEO a nárůst konverzí.

Rozšířená partnerská síť pro maximální viditelnost:

Spolupráce s recenzními weby a rozšíření reklamního prostoru kromě Google Nákupů i na Microsoft Ads, poskytuje e-shopům maximální viditelnost. PPC reklama prostřednictvím Srovnáme.cz rozšiřuje možnosti inzerce na místa, jako jsou Bing, Yahoo, Ecosia a další.

Srovnáme.cz se stává klíčovým partnerem pro e-shopy, nabízejícím nejen cenové srovnání, ale také efektivní doplňkové marketingové řešení a moderní technologie pro maximální výkon. Připojte se a poznejte, jak může posunout i váš e-shop na další úroveň.

Získejte svůj profil na Srovnáme.cz ještě dnes!

Učiňte váš e-shop viditelným pro tisíce nových zákazníků a těžte z výhod, které Srovnáme.cz přináší. Zaregistrujte se nyní a začněte sledovat, jak se vaše obchodní příležitosti rozvíjejí s naší platformou.

https://www.srovname.cz/muj-obchod/registrace

S novými tarify Comgate má každý obchodník sazbu pod 1 % bez ohledu na platební metodu

Comgate představuje nové tarify. Poskytovatel platebních bran a terminálů doporučuje většině obchodníků tarif Easy, který má jednu sazbu 0,98 % pro všechny platební metody. Navíc z něj zmizel fixní poplatek. U tarifu Profi se snížily sazby u nejpoužívanějších platebních metod.

Nejnižší poplatky na trhu, jednoduchost a předvídatelnost z pohledu nákladů – to jsou největší výhody nových sazebníků Comgate. S tarifem Easy může mít i ten nejmenší obchodník sazbu transakčních poplatků pod 1 % bez ohledu na to, jakým typem karty nebo jinou platební metodou u něj zákazníci platí.

V oblasti platebních služeb obvykle platí, že se transakční poplatky liší pro jednotlivé typy karet – jinou výši mají spotřebitelské debetní nebo kreditní karty vydané v EU, jinou výši pak podnikatelské nebo ty vydané mimo Evropu. Pro tyto typy karet se poplatky mohou šplhat klidně na tři procenta.

Pro tarif Easy na platebních službách Comgate to neplatí. Hodí se pro naprostou většinu obchodníků pro svou jednoduchost. Má jednu sazbu pro všechny typy karet a další platební metody – 0,98 %. Z ní navíc zmizela fixní část, obchodníkům tak nabízí naprostou předvídatelnost z pohledu nákladů a je výhodný i při nižších platbách.

Tarif Profi rozlišuje výši poplatků podle použité platební metody, je vhodný pro obchodníky s vyšším objemem plateb, kteří chtějí mít přehled o tom, jak u nich zákazníci platí. Ani tarif Profi nezůstal bez aktualizace – snížila se u něj například sazba za nejpoužívanější platební metodu, spotřebitelskou kartu vydanou v EU.

Nové tarify Comgate najdete na těchto odkazech: tarify pro platební bránu | tarify pro platební terminály.

Letos již na provizích vyplaceno 330.000 Kč

Milujete Webareal? Doporučujte ho svým známým a vydělávejte na tom. V našich systémech si již desítky tisích zákazníků zkusilo založit a vybudovat e-shop pro obchodování na internetu. Přiveďte nám nového zákazníka a získejte trvalou odměnu pro sebe. Obdržíte trvalou, každoroční provizi ve výši 20% z každé platby přivedeného zákazníka. Vyplatí se to!

O tom že náš provizní program eshopového systému Webareal funguje, nejlépe svědčí výše vyplácených provizí. Jen za letošních prvních 5 měsíců jsme vyplatili na provizích rekordních více než 330.000 Kč a to jak za propagaci české, tak i slovenské mutace Webarealu.

Doporučujte Webareal a získejte z každého získaného zákazníka až 2610 Kč (107 €) každý rok.

Začněte zde: Affil program

Skutečně jde o trvalou provizi! Tedy jakmile se přes váš affil odkaz zaregistruje nový zákazník, na váš účet bude z každé jeho platby již navždy připsáno 20%. A to po celou dobu z každé jeho budoucí platby, kdy bude mít u Webarealu svůj eshop.

Nejlepší praktiky pro zvýšení viditelnosti v lokálním vyhledávání Google

V dnešní digitální éře je pro firmy klíčové, aby byly viditelné v lokálním vyhledávání Google, obzvláště pokud mají kamennou pobočku, kterou nejlépe využijí zákazníci z blízkého okolí. Lokální vyhledávání Google je funkce, která umožňuje uživatelům najít firmy a informace relevantní pro místo, kde se právě nacházejí. Když uživatel zadá do Googlu vyhledávací dotaz s lokálním záměrem, například „pizzerie v Praze“, zobrazí se mu výsledky vyhledávání, které jsou relevantní pro jeho aktuální polohu nebo zadané město. Dokonce i když konkrétní lokaci neuvede a zadá například jen „rozvoz pizzy“, Google se mu bude snažit zobrazit pizzerie, které se nacházejí v nejbližším okolí. Je mu totiž jasné, že pokud jste právě v Praze, asi nebudete chtít objednat pizzu z Ostravy.

Výhody umístění v lokálním vyhledávání

Umístění vašeho webu v lokálním vyhledávání Google má několik velmi důležitých výhod:

  • Lokální cílení: Pokud je váš web optimalizován pro lokální vyhledávání, můžete oslovit přesně ty uživatele, kteří hledají produkty nebo služby ve vašem regionu. To zvyšuje pravděpodobnost, že se dostanete k relevantním zákazníkům.
  • Konkurence: V lokálním vyhledávání je konkurence často nižší než v ve vyhledávání na úrovni celého státu. To znamená, že máte větší šanci na lepší pozici ve výsledcích vyhledávání.
  • Mapy a navigace: V případě, že je váš web viditelný v lokálním vyhledávání, objeví se také na mapách Google. To pomáhá uživatelům najít vaši firmu a snadno se k vám dostat.
  • Větší důvěryhodnost: Firmy, které se nacházejí v blízkosti uživatelovy polohy, jsou často považovány za důvěryhodnější. Uživatelé mají tendenci klikat na výsledky, které jsou nedaleko.

Jak být více vidět v lokálním vyhledávání?

Chcete-li přilákat více zákazníků z vaší oblasti, je klíčové mít webové stránky optimalizované pro lokální vyhledávání. Zde je několik kroků, které vám pomohou dosáhnout úspěchu:

  • Titulky a meta popisy: Začněte tím, že zajistíte, aby název vašich webových stránek a meta popisy obsahovaly relevantní klíčová slova s lokálním zaměřením. Například, pokud provozujete kavárnu v Třebíči, ujistěte se, že název vašich stránek obsahuje frázi jako „Kavárna v centru Třebíče“ a že meta popis zdůrazňuje vaši polohu a nabízené služby. Vyhledejte relevantní klíčová slova, která souvisí s vaším podnikáním a lokalitou.
  • Stránka „Kontakt“: Nezapomeňte vytvořit stránku „Kontakt“, která bude obsahovat všechny relevantní informace o vašem podniku, jako je adresa, telefonní číslo a interaktivní mapa s umístěním vaší provozovny. Tato stránka je klíčová pro uživatele, kteří hledají konkrétní podnik a chtějí snadno najít vaše kontaktní údaje.
  • Blog: Vytvořte blog a pravidelně zveřejňujte příspěvky relevantní pro vaše cílové publikum. Zaměřte se na témata spojená s vaším podnikáním a vaším místním okolím. To nejenže pomůže posílit vaši autoritu a důvěryhodnost, ale také vám pomůže získat vyšší pozice ve výsledcích vyhledávání pro lokální klíčová slova. Pište například o různých společenských nebo charitativních akcích ve vašem okolí, aby bylo poznat, že váš podnik je skutečně spjat s danou lokalitou.
  • Optimalizace pro mobilní telefony: Nezapomínejte na mobilní optimalizaci vašich webových stránek. V dnešní době stále více uživatelů používá mobilní zařízení k prohlížení internetu, obzvláště pokud hledají podnik v blízkém okolí. Jsou totiž většinou „v terénu“ a nemají přístup k notebooku či počítači. Pokud vaše stránky nejsou optimalizovány pro mobilní zařízení, můžete ztratit mnoho potenciálních zákazníků.
  • Nabídka místně relevantních služeb: Pokud máte pobočky či nabízíte služby ve více regionech, jako například Praha, Kladno, Pardubice, nebo i Praha 1, Praha 2 atd., zvažte vytvoření samostatné stránky pro každou lokalitu, kterou pokrýváte. To vám pomůže lépe cílit na místní publikum a získat vyšší pozice ve výsledcích vyhledávání pro konkrétní místní klíčová slova.

Vytvořte a optimalizujte váš Firemní profil na Google

Firemní profil na Google, dříve známý jako Moje firma na Googlu nebo Google my Business, je jedním z nejdůležitějších faktorů pro lokální vyhledávání. Umožní totiž Googlu ověřit, že vaše firma je skutečně schopna nabízet služby lokálním zákazníkům. Díky firemnímu profilu se vaše firma objeví na Mapách Google, kde ji každý bude moci snadno najít. A navíc je to zcela zadarmo.

Je však důležité, aby váš firemní profil obsahoval co nejpodrobnější a přesné informace o vaší firmě, včetně veškerých kontaktů a přesné otevírací doby. Veškeré údaje o firmě by měly být stejné jako uvádíte jinde na webu. Pokud se něco změní, je nezbytné profil okamžitě aktualizovat, aby údaje odpovídaly skutečnosti.

Získejte recenze od lokálních zákazníků

Velkou výhodou firemního Google profilu je možnost získávat od zákazníků recenze. Nezávislé recenze jsou jedním z nejmocnějších nástrojů pro budování důvěry a ovlivňování rozhodování zákazníků. Lidé důvěřují recenzím od jiných lidí více než marketingovým sdělením od firem. Recenze od nezávislých zdrojů vnímají jako objektivnější a důvěryhodnější. Pozitivní recenze od jiných zákazníků dodávají důvěru a přesvědčují potenciální zákazníky, že váš produkt nebo služba stojí za to.

Firemní profil Google vám umožňuje komunikovat se zákazníky přímo. Můžete odpovídat na recenze, sdílet aktualizace a dokonce používat funkci chatu k zodpovězení otázek zákazníků v reálném čase. Rozhodně doporučujeme to dělat! Pokud na každou recenzi okamžitě odpovíte, lidé získají pocit že vám na jejich názoru záleží, což ještě více podpoří ochotu využít vašich služeb.

Odpovídejte i na negativní recenze – i když se vám nepodaří negativní recenzi změnit, odpověď na ni profesionálním a vstřícným způsobem může ve skutečnosti zlepšit vaši reputaci. Ostatní potenciální zákazníci tak uvidí, že se snažíte řešit problémy a uspokojit své zákazníky, i když se něco pokazí.

Získejte lokální zpětné odkazy

Získávání lokálních zpětných odkazů je klíčovým prvkem lokální SEO strategie. Jde o zpětné odkazy z webů, které jsou relevantní k vašemu regionu. Jedním z účinných způsobů, jak získat tyto zpětné odkazy, je spolupráce s lokálními webovými stránkami, jako jsou místní katalogy nebo lokální zpravodajské weby, které mají silný lokální dosah. Aktivní přítomnost na sociálních médiích je také klíčem k získání lokálních zpětných odkazů. Sdílení relevantního obsahu a zapojení se do diskuzí v místních komunitách na platformách jako Facebook, Twitter nebo Instagram může vést k organickému vzniku zpětných odkazů od ostatních uživatelů a místních firem. S touto strategií může váš podnik získat důvěryhodné lokální odkazy, které pomou zlepšit pozici vašeho webu ve výsledcích vyhledávání a posílit jeho autoritu v lokálním prostředí.

 

 

 

Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačůobsahový marketing.

Posilujeme API Webarealu o novou možnost práce s parametry

Co je API?

API Webareal podporuje už řadu let, a to i v základním tarifu start. Přesto ale přípomeneme, k čemu takové API slouží…

Představme si API e-shopu jako bránu, díky které je možné e-shop rozšiřovat / propojovat i o funkce, které e-shop sám o sobě nemá. Pár příkladů použití:

  • Může automaticky stahovat informace o produktech z vašeho dodavatelského systému, aktualizovat ceny podle ceníku distributora, nebo importovat jiné změny produktů z externích zdrojů.
  • Může automaticky odesílat objednávky do vašeho skladového systému, vytvářet faktury v účetním softwaru, nebo synchronizovat informace o zákaznících s vaším CRM systémem.
  • Nebo mohou vývojáři díky API propojit váš eshop s novými platebními branami, integrovat vlastní marketingové nástroje i automatizovat vaše interní procesy, které ohledně eshopu řešíte.

Ačkoliv se může API zdát složité, pro běžného uživatele e-shopu není nutné jej nijak detailně znát. To už je práce programátora. Pro vás je důležité, že vám otevírá dveře k široké škále možností, jak ze svého e-shopu udělat ještě chytřejší a efektivnější nástroj pro váš byznys.

Co API nyní nabízí?

Už nyní v API můžete pracovat s:

  • objednávkami
  • produkty
  • kategoriemi produktů
  • variantami produktů (vč. práce s číselníky vlastností)
  • webhooky (informace z eshopu o nové objednávce, registraci zákazníka apod.)
  • registrovanými zákazníky

Co je nového?

Nové API umožňuje i práci s parametry produktů. Strojově (hromadně) tedy můžete produkty obohatit o informace, díky kterým je možné je v přehledech produktů filtrovat a využít pak i pokročilé SEO funkce tzv. parametrických kategorií. Konkrétně jde o tyto endpointy:

Vedle těchto endpointů umožňující práci s parametry jsme přidali i do stávajících endpointů pro obsluhu produktů & variant pole „parameters“.

Pokud tedy chcete přiřadit k produktu parametr, přidáte ho do tohoto pole (pokud neexistuje, založí se). Pokud pole ponecháte prázdné, stávající parametry u produktu se nesmažou (ponechají se).

Pro odebrání parametrů od produktu/varianty použijete „delete parameter connection“. Jako ID propojení použijete id, které získáte v poli „parameters“ u get metody konkrétního produktu / varianty.

Úplnou dokumentaci k API pak najdete zde:

https://webareal.docs.apiary.io/

Věříme, že toto rozšíření bude užitečné i vám, právě tak jako ostatním e-shopařům, kteří nás o rozšíření této funkčnost žádali.

 

 

Rozšíření XML feedů o libovolné informace – není problém

Jedna z cest, jak účinně propagovat svůj eshop, je vystavit své produkty na zbožových porovnávačích. K tomu potřebujete vygenerovat tak zvaný XML feed se svým sortimentem z eshopu. Každý zbožový porovnávač má pak svou vlastní strukturu. Že systém Webareal už nyní disponuje možností generovat desítky těch nejpoužívanějších XML feedů jako třeba Google nákupy, Heureka nebo Zbozi.cz, je nejspíše všem známá věc. Pro jistotu jen připomeneme, že tuto možnost najdete v administraci vašeho eshopu, v sekci Eshop / Export / Export produktů.

Každý z těchto porovnávačů pak umožňuje vlastní způsoby, jak produkty ve své nabídce zviditelňovat, upřednostňovat a lépe propagovat. Týká se to zejména sortimentu, který je něčím netradiční. Například produkty s rozšířenou zárukou, dárkem k produktu nebo třeba tím, že se jedná o bazarové zboží. Co vše produktové porovnávače umožňují k položkám zadávat, se dočtete v XML specifikaci konkrétního porovnávače.

Jelikož možnosti informací jsou opravdu variabilní, připravili jsme pro vás univerzální způsob, jak do jednotlivých feedů (prozatím mimo Arukereso) přidávat různé informace. Je třeba postupovat ve 2 krocích:

1) V administraci eshopu, v detailu u požadovaného produktu, zvolte záložku „Parametry“ stejně jako kdybyste k produktu chtěli přidat obyčejný parametr. Je pak třeba vložit parametr v jednom z těchto tvarů:

Název: Hodnota:
{(CONDITION_DESC)} {(použité)}
{{glami%material}} {{polyester,100%}}
běžný parametr hodnota běžného parametru

Do feedu se pak parametry přidají v podobě dle obrázku níže:

 

2) V sekci Eshop / Parametry / Exportní feedy pak zaškrtněte, vámi vytvořené parametry, které chcete do konkrétního XML feedu přidat:

Až se příště zbožový porovnávač dotáže na XML feed, systém jej doplní o vámi nastavené parametry.

Upozornění: Změny se neprojeví ihned po zadání do administrace eshopu. Po úpravě parametrů produktu může trvat i desítky minut, než se informace propíšou do XML feedu. Dále pak může trvat i několik dní (v extrému i týdnů) než se nové informace dostanou do nabídky porovnávačů. Rychlost přenosu informací ovlivní mimo jiné i tarif vašeho eshopu, viz. informace „Generování produktových feedů“ v ceníku Webareal.

Další příklady zápisu:

Heureka EXTENDED_WARRANTY

<EXTENDED_WARRANTY>
<VALUE>36</VALUE>
<DESC>Záruka 36 měsíců</DESC>
</EXTENDED_WARRANTY>

Zapíšeme takto

Detail produktu -> Paremetry
Název {{EXTENDED_WARRANTY%VALUE,DESC}}
Hodnota {{36,Záruka 36 měsíců}}

Heureka SALES_VOUCHER

<SALES_VOUCHER>
<CODE>SLEVA20</CODE>
<DESC>Sleva 20% po zadání kódu do 31.12.2024!</DESC>
</SALES_VOUCHER>

Detail produktu -> Parametry
Název {{SALES_VOUCHER%CODE,DESC}}
Hodnota {{SLEVA20,Sleva 20% po zadání kódu do 31.12.2024!}}

Glami materiál můžeme definovat také takto:

<PARAM>
<PARAM_NAME>Materiál</PARAM_NAME>
<VAL>polyester</VAL>
<PERCENTAGE>99.5%</PERCENTAGE>
</PARAM>

Detail produktu -> Paremetry
Název {{PARAM%PARAM_NAME,VAL,PERCENTAGE}}
Hodnota {{Materiál,polyester,99.5%}}

Přijďte za námi na RESHOPER

I letos se bude Webareal účastnit jednoho z největších e-commerce veletrhů a konferencí – Reshoper, který se koná 15. května 2024 v PVA EXPO Praha.

Na co se můžete těšit?

  • Nové informací a aktuality ze světa e-commerce
  • Přednášky, networking, zóna s e-commerce profesionály
  • … a mnohem víc!

Ale především se můžete zastavit u našeho stánku a probrat s námi cokoliv co se týká vašeho eshopu na Webarealu, potkat se s lidmi, které za systémem stojí, zjistit novinky a vše co připravujeme.

 
A to není vše! Mrkněte na web Reshoperu, kde najdete všechny podrobné informace o programu.