Získejte odkazy, které zvýší vaše pozice ve vyhledávání

Každý majitel firmy chce, aby jeho webové stránky získaly co největší návštěvnost a byly na internetu co nejvíce vidět. Jedním z nejefektivnějších nástrojů, který jim umožní tohoto cíle dosáhnout, jsou stále jako před lety zpětné odkazy. Zpětné odkazy jsou vyhledávači považovány za známku, že odkazovaná stránka je natolik kvalitní a důvěryhodná, aby si zasloužila umístění na předních místech výsledků vyhledávání. Pokud na vás jiná stránka odkazuje, znamená to, že vaše stránky mají co hodnotného nabídnout a jsou užitečným zdrojem informací. Ovšem ne každý zpětný odkaz vám pomůže stejně. Stejně jako v životě, je velký rozdíl, pokud vám něco doporučuje renomovaný odborník, nebo zcela neznámý člověk, či dokonce někdo, o kom víte, že se živí teleshoppingem. Stejně tak vyhledávače posuzují odkazy podle autority a důvěryhodnosti odkazujících stránek.

Aby pro vás byly zpětné odkazy skutečně užitečné, musíte nejdřív najít stránky, ze kterých se vyplatí získat odkaz. Měly by to být weby, které se ve vyhledávačích umísťují na dobrých pozicích na klíčová slova, související s vaším oborem – to znamená, že je vyhledávače považují za kvalitní a autoritativní zdroj informací. Kromě autority je důležitá také tematická příbuznost. Pokud provozujete například e-shop s krmivy pro mazlíčky, rozhodně pro vás bude mnohem užitečnější odkaz ze stránky o chovu křečků, než ze stránky o auto tunningu.

Jak získat odkazy z autoritativních a důvěryhodných stránek?
Existuje spousta způsobů, jak získávat kvalitní odkazy a zvyšovat tak hodnocení svých webových stránek. Můžete využít například některé z níže popsaných metod:

Guest blogging
Guest blogging je jednou z nejlepších taktik pro generování kvalitních zpětných odkazů, které zlepší vaše celkové SEO. Pod tímto slovem se skrývá vytváření bezplatného obsahu pro jakýkoli jiný blog či stránku, výměnou za zpětný odkaz na váš web. Jedná se o rozšířenou taktiku budování odkazů, která je výhodná pro obě strany. Odkazující stránka získá kvalitní bezplatný obsah pro své cílové publikum, zatímco druhý web získá kvalitní odkaz.

Pokud máte zájem publikovat článek na cizím webu touto formou, kontaktujte majitele vyhlédnutého webu a nabídněte mu některé již napsané články. Důležité je, aby články byly skutečně hodnotné a originální. Pokud tomu tak bude, majitel webu bude pravděpodobně s vaším návrhem souhlasit.


Buďte lepší než konkurence
Většina autoritativních webů odkazuje na kvalitní zdroje informací ve svém oboru. Cílem těchto odkazů může být i váš web, musíte ale splnit jednu podmínku – být nejlepším dostupným zdrojem informací. Zdá se to sice být složité, ale vlastně na tom nic není.

Najděte obsah týkající se vašeho tématu, který má hodně zpětných odkazů z důležitých stránek, ze kterých chcete sami získat odkaz. Může to být například užitečný návod, nebo odborný článek vysvětlující nějaké téma. Poté napište lepší verzi nalezeného obsahu. O kolik lepší? Tato strategie bude fungovat nejúčinněji, pokud bude váš obsah nejlepší na celém internetu. Pokud se budete pozorně dívat a budete kreativní, určitě najdete způsob, jak informace z původního obsahu předat efektivněji. Najděte ještě jiné verze obsahu a snažte se, aby ta vaše mnohonásobně převyšovala všechny ostatní.

Možná najdete článek, který je sice dobře napsaný, ale nepokrývá celé téma dostatečně do hloubky. Možná mu také chybí obrázky a externí odkazy. Udělejte to lépe. Přidejte víc informací, odkazů na externí zdroje, infografiky, obrázky, zkrátka cokoli, co může kvalitu obsahu zvýšit. Dbejte však na to, aby obsah byl stále zajímavý a čtivý.

Jakmile obsah zveřejníte, můžete získat zpětné odkazy, které vám právem patří. Vytvořte s pomocí nástroje pro kontrolu zpětných odkazů seznam webů, které na původní obsah odkazují. Oslovte všechny tyto weby a upozorněte je na svou lepší verzi. Ta bude mluvit sama za sebe a poskytne majitelům přesvědčivé argumenty, že by měli odkazovat raději na váš obsah.

Díky tomuto vylepšenému obsahu získáte větší návštěvnost webových stránek a vyšší pozice ve vyhledávání – a navíc, je to návštěvnost a odkazy, které vaše konkurence nezíská. Výsledky vyhledávání, a nakonec i zpětné odkazy, totiž nasměrují lidi na váš obsah místo na obsah vaší konkurence.

Využijte nefunkčních odkazů
Nefunkční odkazy jsou zlatým dolem, pokud jde o získávání zpětných odkazů. Spoustu webů totiž dlouhodobě odkazuje na stránky, které mezitím přestaly existovat. Není to dobré pro jejich hodnocení ani pro jejich návštěvníky, naopak pro vás jde o jedinečnou šanci, jak tyto odkazy získat pro sebe.

Prvním krokem této techniky je najít relevantní a autoritativní stránky, související s vaším oborem. Jakmile najdete několik takových webů, použijte nástroj pro automatizovanou kontrolu odkazů, (například Screaming Frog) abyste našli všechny nefunkční odkazy, které na webu existují. Pokud některý z nefunkčních odkazů vede na obsah, který je podobný tomu vašemu, máte vyhráno. Zbývá už jen oslovit majitele webu přátelským e-mailem, ve kterém nefunkční odkaz nahlásíte. Současně můžete navrhnout odkaz na váš obsah jako součást opravy. Pokud bude váš obsah dostatečnou náhradou, majitel webu jej rád použije.

Kvalitní zpětné odkazy vedou ke zvýšení výkonu webu
Pokud chcete zlepšit SEO svých stránek a získat větší návštěvnost, je důležité mít skvělou síť zpětných odkazů. Stránky s mnoha odkazy z respektovaných domén mají lepší výsledky než ty bez nich. Pokud použijete výše zmíněné způsoby k získání kvalitních zpětných linků, měli byste časem zaznamenat zlepšení umístění svého webu ve výsledcích vyhledávání. To bude znamenat větší návštěvnost vašich stránek a samozřejmě také více zákazníků.


Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačůobsahový marketing.

Další ukázky šablony Titanium

Představujeme vám další ukázky z připravované šablony Titanium.

Tentokrát se grafici pověnovali ladění mobilního zobrazení a dokončili zcela novou podobu fulltextového vyhledání. Změn a celkového doladění se dočkal i košík a mobilní zobrazení jednotlivých produktů (kde je využita plná plocha displeje) a košíku.

Jak také vidíte, povedlo se již i lépe naplnit šablonu produkty. Což vám může napovědět, že šablona je již skutečně „za rohem“.

První krok košíku s vyladěnou volbou dopravy, platby a výpisem objednávaného zboží:

 

Mobilní zobrazení volby dopravy a platby:

Mobilní zobrazení obsahu košíku v 1. kroku objednávky:

Výpis jednotlivých produktů v mobilním zobrazení, využívající celou plochu displeje:

 

Fulltextové hledání zobrazené ve 2 sloupečcích (rozdělené na dohledané produkty a kategorie):

 

 

Posílení Prémium serverů na vánoční provoz

Připravujeme naše servery na vánoční provoz. Upgrade Prémium serverů je naplánován na tuto sobotu – 4. září 2021 kolem 01:00 hodiny ráno. Doba výpadku se bude týkat všech prémium eshopů a délka výpadku je předpokládána na cca 15 minut.

Děkujeme za pochopení

 

 

 

Energetické štítky

Od září platí nová povinnost uvádět u některého zboží energetické štítky ať už na kamenných prodejnách tak na e-shopech. Energetické štítky poskytují zákazníkům konkrétní informace o energetické náročnosti daného produktu. Patříte mezi e-shopaře, kteří tuto povinnost musí splňovat? Postupujte dle návodu níže.

Energetické štítky můžete nastavit u každého produktu i jeho variant. Tuto funkci využijí e-shopaři se sortimentem:

  • Chladničky a mrazničky
  • Vinotéky
  • Pračky
  • Pračky se sušičkou
  • Myčky nádobí
  • Televizory a elektronické displeje
  • Světelné zdroje
  • Chladicí spotřebiče s přímou prodejní funkcí (mimo nápojové chladničky a zmrzlinové mrazničky)
  • Nápojové chladničky
  • Zmrzlinové mrazničky

1) Přejděte do sekce E-shop – Produkty – Produkty.

2) Vyberte si produkt, kterému chcete energetický štítek nastavit a klikněte na ikonu tužky.

3) Přejděte na konec stránky a klikněte na záložku „Energetické štítky„.

4) Následně vyberte hodnotu malého štítku a následně nahrajte obrázek velkého štítku (plnohodnotného energetického štítku). Změny samozřejmě nezapomeňte uložit.


Upozornění: Pokud nebude nahrán velký štítek, nebude se zobrazovat ani malý štítek.

5) Je-li štítek nastaven, zobrazení bude vypadat takto.

Přehled produktů:

Detail produktu:

Upozornění: Pokud nahrajete štítek k hlavnímu produktu, automaticky se zobrazuje i u jeho varianty. Pokud však nahrajete přímo u varianty jiné štítky, budou mít přednost před štítkem, který je u hlavního produktu.

Připravujeme novou šablonu (další ukázky)

Pokračili jsme v přípravě šablony Titanium a dnes se můžete podívat na to, jak bude v  nové šabloně vypadat celý kompletní objednací proces.

  • v prvním kroku objednávky je v pravém sloupci zobrazen obsah košíku a v levé části naleznete pod sebou možnosti pro vývěr způsobu dopravy a platby. Zvolené možnosti budou barevně zvýrazněny (viz „Osobní odběr“). Na této stránce je také možné vložit slevový kód a je zde přehledně zobrazena informace o částce, která zbývá do eventuální dopravy zdarma. Jak vidíte celá šablona zůstává v modré barvě, hlavní ovládací tlačítka jsou na stránce dominantní, ctí hlavní barvu šablony a zachovávají oblý tvar.

  • druhý krok zachovává stejné rozvržení stránky, jako předchozí krok. Zákazník má možnost zadat dodací údaje buď pomocí přihlašovacích údajů nebo vyplněním jeho dodacích a fakturačních dat bez přihlášení.

  • i ve třetím kroku objednacího formuláře zůstává rozvržení stránky stejné. Snažili jsme se na všech 3 stránkách zachovat jednoduché rozvržení, tak aby návštěvníka eshopu nic nerozptylovalo a snadno a bez problému dokončil celý objednací proces.

A ještě se podívejte na výpis produktů v kategorii. V levém sloupci je zobrazen filtr parametrů. Jednotlivé produkty bude možné objednávat přímo z přehledu produktů s možností nastavení počtu objednávaných kusů. V případě, že bude produkt obsahovat varianty, bude nakupující po kliknutí na tlačítko „Přidat do košíku“ přesměrován do detailu produktu. Graficky jsme také zcela přepracovali rozvržení stránky i tlačítka pro řazení produktů na stránce (nejlevnější, nejnovější…) a zpřehlednili jsme i jsme boxy produktů.

Jak vidíte, tvorba šablony pokračuje velmi rychle. Už se sami těšíme, až vám ji budeme moci představit „naživo“ a v plné kráse.

 

 

Připravujeme novou šablonu

Připravujeme pro vás na Webarealu novou šablonu! Podívejte se na první ukázky toho, na co se můžete těšit. Postupně vám budeme odhalovat jednotlivé prvky a podobu celé šablony. Dáváme si velmi záležet na UI i UX designu. Chceme, aby byla šablona co nejlepší jak po vizuální podobě, tak i z pohledu ergonomii ovládání a uspořádání všech prvků. Nová šablona bude opravdu bomba!

Šablona bude mít horizontální menu, s nově uspořádanými kategoriemi a podkategoriemi:

Takto bude vypadat detail produktu. Zcela přepracované rozvržení všech prvků, nové rolování obrázků, nové akční grafické prvky, nové rozmístění hlavních údajů a parametrů.

A toto bude nový detail produktů s připojenými variantami produktů a s volbou parametrů objednávaného produktu:

A zde si můžete prohlédnout rozvržení výpisu produktů v jedné z kategorií. Vyhledávání dle ceny a filtrů bude umístněno v levém sloupečku. Všimněte si také zcela nové, atraktivní podoby produktových boxů:

 

Co nové šabloně říkáte? Již brzy vám přineseme další ukázky z její připravované podoby. A pokud vás zajímá, kdy bude šablona hotová, tak tady vám bohužel přesný datum nedáme. Chceme mít šablonu opravdu vyladěnou do posledního detailu. Ale děláme vše pro to, aby byla šablona hotová co nejdříve. Sami se již velmi těšíme.

 

Zásilkovna – povinné zadávání hmotnosti zásilek

Od 1. září 2021 bude platit povinnost zadávat hmotnost každé zásilky do systému Zásilkovny všemi zákazníky.

Webareal je na tutu novou skutečnost připraven. Podívejte se, kde vlastní hmotnost nastavíte. Objednávku budete zpracovávat tak jako doposud. U zvolené objednávky zvolíte  způsob dopravy „Online podání Zásilkovna.cz“:

A v následujícím formuláři zadáte hmotnost zásilky v kilogramech:

Hmotnost zadávejte co nejpřesněji, s přesností na desetinu kilogramu. A to je celé. Sice to o nějakou vteřinu zpomalí vaše zadávání zásilek, ale jiná cesta není. Zásilkovna hmotnost vyžaduje. Bez tohoto údaje (pravděpodobně) nebudou vaše balíky Zásilkovnou vůbec přebírány.

Zřejmě by celý proces urychlilo napojení váhy s automatickým vložením navážené hmotnosti. Máte již podobnou zkušenost s automatickým vážením? Podělte se s ostatními eshopaři v komentáři.

 

 

Pomůžeme vám se startem nového eshopu

Spuštění nového eshopu do ostrého provozu vyžaduje poměrně mnoho prvotních nastavení, které vám může zabrat poměrně dost času.

Můžeme vám s tím pomoci a ušetřit tak váš čas! Rádi pomůžeme s nastavení e-shopu, se kterými si možná nevíte rady nebo na ně jen prostě nemáte čas. Zrychlete start vašeho eshopu, nechte si pomoci od našich profesionálů. Eshop vám bude správně fungoval a začne brzy vydělávat. Dali jsme dohromady nejčastější požadavky, se kterými se obracíte na naši technickou podporu o pomoc. 

Objednejte si náš balíček služeb „NASTARTOVÁNÍ ESHOPU“ – ušetříte svůj čas a zrychlíte rozjezd vašeho internetového obchodu.

Co balíček NASTARTOVÁNÍ ESHOPU obsahuje:

  1. Zažádáme o platební bránu a zajistíme její kompletní zprovoznění (Comgate nebo GoPay)
  2. Zajistíme a zprovozníme 2 vybrané dopravce (například PPL a Zásilkovna)
  3. Nastavíme vhodnou variantu skladové dostupnosti
  4. Nastavíme úvodní stránku
  5. Zprovozníme GDPR 
  6. Vytvoříme povinné dokumenty:
    • Obchodní podmínky
    • Ochrana osobních údajů
    • Záruční podmínky
    • Reklamační řád
    • Reklamace vadného zboží
    • Vrácení zboží
  7. Nastavíme celý objednávkový proces
  8. Propojíme se Smartsupp chatem
  9. Informujeme vyhledávače o vaší stránce pomocí Google Search Console a na Seznam (pro zaindexování eshopu)
  10. Nastavíme meta popisky pro vyhledávače
  11. Vložíme kontaktní údaje 
  12. Vložíme favicon
  13. Zaregistrujeme a připojíme doménu

Akční zaváděcí cena služby: 1900 Kč + DPH (= 76 €)

Pokud máte o nabízenou službu zájem, napište nám na email info@bohemiasoft.cz a o zbytek se již postaráme sami.

 

 

 

Nová pravidla pro DPH od 1.7.2021 – Webareal je připraven

Evropská unie prosadila důležité a především jednotné změny v pravidlech pro odvod DPH, které vstupují v platnost 1. července 2021. Tyto změny budou mít dopad především na eshopy, které prodávají do zahraničí v rámci EU, koncovým zákazníkům (nikoliv firmám). Změny mají podnikatelům usnadnit podávání přiznání k DPH.

V tomto článku se nebudeme zabývat vlastním One Stop Shop (OSS) ani změněným limitům pro povinnou registraci k DPH. To jsme již řešili v předchozím článku.

Koho se změny DPH týkají

Nejprve si odpovězte na otázku, zda se na vás nová pravidla pro DPH vztahují:

  • jste plátce DPH
  • prodáváte do členské země EU koncovým zákazníkům (B2C)

Pokud jste v obou případech odpověděli ANO, musíte od 1. července u vašeho zboží uvádět sazby dle národních sazeb kupujícího.

Příklad: Pokud prodáte ve vašem eshopu zboží zákazníkovi (B2C) na Slovensko, musíte vyčíslit sazbu DPH ve výši slovenského DPH 20%, při prodeji do Maďarska bude sazba 27%  a pokud se vám podaří prodej do Lotyšska bude sazba DPH dokonce 30%. Pokud prodávte firmě v EU (B2B) bude sazba vždy 0%.

Jak nastavit nová pravidla pro DPH v eshopu

Pojďme se ale nyní podívat na praktickou stránku věci – co musíte ve svém eshopu upravit tak, abyste dostáli nové legislativě.

Celé nastavení pro změny v DPH naleznete v sekci „Eshop / Nastavení eshopu / Cena-DPH-měna“:

 

Zde ve formuláři postačí zaškrtnoutProdej koncovým zákazníkům v EU – režim  One Stop Shop (OSS)“ a následně zvolit a zaškrtnout všechny země EU, kam umožníte prodej z vašeho eshopu. Například jen na Slovensko a do Polska. Pokud chcete umožnit prodej do všech zemí EU, můžete toto hromadně označit pomocí volby „Označit všechny země EU“.

Na konci seznamu zemí je ještě jedna možnost – „Umožnit prodej i koncovým zákazníkům mimo EU“. Tuto volbu zaškrtnete v případě, že chcete umožnit prodej i do celého světa.

 

Těmito volbami omezíte v objednávkovém formuláři eshopu možnosti v roletce „Země“ na výběr vámi definovaných států (viz níže v návodu).

A to je vlastně celé nastavení. Jednoduché, že?

Jak se změny projeví v eshopu

Ukažme si na příkladu, jak to bude fungovat ve vašem eshopu: V eshopu jsme nastavili podmínku, že chceme umožnit prodej pouze v Rakousku, Německu, Maďarsku a na Slovensku. A samozřejmě v domovském státě vašeho systému webareal. Zkusmo koupíme produkt za 2800 Kč (s 21% „českou“ sazbou):

 

V prvním kroku v objednacím procesu po košíku, může nakupující tedy již volit z adres pro dodání zboží pouze z 5 zemí (stejně tak tomu je i u fakturační adresy):

Po vyplnění všech dodacích a fakturačních údajů (bez vyplněné firmy) se v dalším kroku objednávky přepne sazba DPH na národní sazbu nakupujícího. V našem případě jme zadali adresu v Maďarsku a sazba DPH je tak změněna na 27%:

V případě, že ve svém eshopu zadáváte produkty včetně DPH, cena produktů se nezmění, pouze bude vyčísleno DPH dle národních pravidel. Pokud ovšem máte v administraci nastaveny jako vstupní údaje ceny produktů bez DPH, bude k této ceně dopočtena aktuální národní sazba kupujícího. A samozřejmě všechny tyto úpravy DPH se nepromítnou jenom v eshopu, ale i do povrzujícího emailu a vystavené faktury.

Poznámka: V případě, že jste plátci DPH a neprodáte své produkty koncovému zákazníkovi, ale nakupujícím bude firma z EU (nakupující uvede do objednacího formuláře název firmy, IČ a DIČ), bude sazba DPH jako doposud 0%.

 

 

Rozhovor s eshopařem: mybuddy.cz

Dobrý den pane Pálko, ve Vašem podnikání jste před rokem udělal zásadní změnu a přešel S Vaším eshopem www.mybuddy.cz od konkurenčního řešení k nám na Webareal. Co Vás k tomu vedlo a jak si nyní Váš eshop vede?

Původní web fungoval na prestashopu. Ten jsem si vybral, jako nezkušený, začínající prodejce proto, že mi přišlo výhodné zaplatit jednorázově někomu za vytvoření webu, a pak ho prostě několik let používat. Postupně se ukázalo, že pokud v systému není člověk zběhlý, nemá šanci sám shop obhospodařovat, opravovat. Každá drobnost, třeba tehdy nutnost mít oznámení o cookies, GDPR, pak zavedení Zásilkovny, online plateb znamenalo další peníze navíc – pro webmastera, někdy za nové moduly. Lezlo to do peněz, navíc můj původní webmaster zavedl po dvou letech měsíční paušály za správu shopů. A ty paušály byly vyšší, než měsíční pronájem shoptetu ve středním tarifu. Do toho vztahu typu „rukojmí“ jsem už nešel. Ještě jsem podnikl pokus najít dalšího webmastera, ale ten byl zase nespolehlivý – na některé maily a opakované telefonáty ani nereagoval. A bylo co řešit – při jakékoli změně u Zásilkovny začal být nestabilní košík, stále se znovu a znovu načítal, nešlo dokončit objednávku…

Takže jsem se tuhle černou díru na vyhazování peněz rozhodl zrušit a začal hledat náhradní řešení. Prošel jsem aktuální nabídky, a vybral webareal. Na jeden rok. Musím říct, že jsem byl příjemně překvapen – naplnit shop zbožím, napsat těch pár prvních stránek atd. netrvalo ani 3 dny, včetně zprovoznění Zásilkovny, online plateb přes GoPay. Co jsem nenašel, to mi ochotně poradily Vaše kolegyně na podpoře. Kterým tímto děkuju. A jak si eshop vede? Hlavní pro mě je, že se na web můžu spolehnout a nestarat se o to, jestli funguje košík. Donedávna jsem ještě pracoval, takže nemám hotové všechny nezbytné věci proto, abych byl na síti extra dobře vidět – na tom teď začínám pracovat. A opět musím pochválit kolegyně z podpory…

Ráda vyřídím pochvaly 

I přesto, že jsem se shopu nevěnoval na 100%, prodeje se meziročně zvedají hned od začátku. To přisuzuji tomu, že moje výrobky získávají na popularitě a důvěře uživatelů – ti mi tedy taky docela pomáhají. Třeba sdílením fotek na sociálních sítích atd. A jako druhý důvod vidím to, že mě nestraší ta „hromada“ opuštěných košíků s už vyplněnými údaji pro dodání.

Když to shrnu: se změnou Prestashop / Webareal jsem spokojený, další předplatné jsem zaplatil na pět let. A celková cena za pronájem na mých 6 let je nižší, než jsem zaplatil za prestu, která fungovala / nefungovala 4 roky. A navíc jsem ušetřil hromadu času tím, že obsluhu vesměs zvládám sám.

S jakým zbožím obchodujete, na koho cílíte, představte nám Vaše produkty.

Svému obchodu říkám před známými divnoshop. Z víc než poloviny tam mám moje vlastní výrobky: dřevěné výrobky pro cvičení s vlastní váhou těla, pro street workout. V tom jsem dobrý. I díky spolupráci s kluky ze Stojkuj a inspiruj, kteří mi pomáhají s vývojem novinek. Pak tam najdete takovou specialitu, stojany na jednoručky „do obýváku“. Ty jsem vymyslel, na 3 z nich jsem získal průmyslové vzory pro Evropu.

Na shop jsem dal všechny výrobky z řad minerals70 a AquaHEMP od OVONEXu z Havířova, kterým jsem od začátku pomáhal „do světa“ v rámci propagace. Firma patří kamarádovi, docela se to pěkně doplnilo s mými výrobky. Na shop začali kromě lidí z okruhu street workoutu „chodit“ běžci, cyklisti a další sportovci. A nejen oni – ty minerály jsou v podstatě pro každého, jen sportovci víc ocení jejich čistotu a to, že obsahují ty nejvstřebatelnější formy minerálů. A ionťák ioniLyte je prostě nejlepší zbraň proti křečím při sportu, to už se začíná vědět.

V posledním roce pak sortiment doplňuju tak, aby to zapadlo do zaměření workout – zdravá výživa, doplňky stravy.

Mým cílem není prodávat tisíc položek a víc, ale jen to, co znám, za čím si stojím a nebo to, co vymyslím a někdo mi to vyrobí: Třeba kamarádka šila roušky, tak mě napadlo, že by mi mohla šít bandáže na zápěstí, atd… Další výrobky jsou ve vývoji – jednak „budeme“ zase něco šít, a stále postupně doplňuji sortiment dřevěných výrobků. Na instagramu i na webu uvádím hrdě u výrobků #nochinaproduction a u 99% produktů bych mohl psát i #czechmade. Trochu mi to kazí Tadeáš a jeho bidony Tacx, které jsou z Holandska.

Po Vašem přechodu od konkurence jste na doporučení převáděl i svého kamaráda, který navíc využil i akci na přechod od konkurence.  Co jej přesvědčilo? Máte nějakou zpětnou reakci i od něho?

Kamarád Arnold byl u Shoptetu. Byl překvapený, jak nový MyBuddy.cz vypadá, a začal se vyptávat, kolik mě stojí třeba správa skladu, Zásilkovna a nějaké další funkce.

Já mám od začátku tarif Profi, takže moje odpověď byla, že nic mimo (tehdy) roční platbu. Ještě mi nakukoval přes ruku, jak vypadá objednávka, jestli se zboží ze skladu skutečně odepisuje, a jak se tvoří faktury. A varianty výrobků. To vše dohromady ho přesvědčilo k přestupu… Protože spolu i obchodujeme, vídáme se. Nestěžoval si.

Oproti Shoptetu máme myslím i výhodu intuitivní a uživatelsky příznivé administrace a podmínky pro používání našeho API jsou, myslím, nastaveny pro všechny strany férověji. Všimla jsem si, že ho také využíváte, k čemu jste API využil a jak jste s výsledky spokojený?

Tak API jsem svěřil vnukovi své kamarádky, na tohle jsem si netroufal. API používám pro tvorbu reportů pro účetní. Ta mi tento rok oznámila, že už po mě nechce měsíčně jednotlivé faktury, ale jejich soupis, seznam. Ten v členění doklad, zákazník, datum vydání dokladu a fakturovaná částka, sumář za měsíc. A že si mám nachystat i report pro příští rok, kde bude do členění zahrnuto i DPH, u mě ve dvou sazbách. Tento report chci nabídnout i dalším uživatelům, kteří by ho mohli využít. A přispět autorovi – studentovi…

Vy sám jste se zapojil do Affil programu, zdá se, že se věnujete dobře i marketingu jako takovému, Váš facebookový profil https://www.facebook.com/MyBuddyCZ mě oslovil, i když osobně nejsem vůbec sportovní typ. Hlavně videa máte vymazlená. V naší kancelářské hantýrce, máte prostě dobře našlápnuto. Kde berete všechny informace a kolik času propagaci a celému eshopu věnujete?

Mám jednu velkou výhodu, na kterou jsem ale doposud docela hřešil: výrobky pro workout se po pár měsících začaly docela chytat. A jejich uživatelé jsou z velké části aktivní hlavně na Instagramu – zpočátku jsem minimálně polovinu buď znal dopředu (moji práci třeba pár měsíců sledovali, občas se na něco zeptali). A další jsem dohledal zpětně, až když si něco objednali. Zákazníci hodně často sami sdílí fotky a videa s označením mého profilu, takže značku šíří dál. Ta vymazlená videa jsou z větší části jejich videa. A kluky z okolí většinou i znám, někteří se pro objednané zboží i rádi zastaví.

Na mě teď je, abych oslovil i ty, co na Instagramu nejsou. To mě čeká letošní rok. Už jsem měl i pár ohlasů na nejmenší stálky, opěry na kliky: že jsou příjemnější než ty plastové, jen jsou prostě špatně dohledatelné. A kliky může cvičit, v různých variacích, každý doma.
Pokud se týká minerálů, CBD a dalších „lahviček“, pomáhá mi i docela dobře nastavený slevový systém pro registrované zákazníky. V tomto případě se jedná o opakované nákupy, takže je i docela využívaný.

Když to shrnu, v marketingu musím spíš přitlačit, než být spokojený. Pracuju na tom, dokonce jsem se pustil i do těch heurék, zboží a dalších aktivit.

Děkuji za rozhovor a ať se i nadále daří!

 

 

7 tipů pro zvýšení efektivity e-shopu

Poslední rok a půl znamenal pro oblast e-commerce velký milník. Lidé začali mnohem více nakupovat online kvůli koronavirovým restrikcím, a přesto že dochází k rozvolnění, lidé se pravděpodobně ke svým starým nákupním zvyklostem hned tak nevrátí. Rozvoj e-shopů sebou však kromě zvětšujícího se množství zákazníků přináší také negativa v podobě zvýšené konkurence. Abyste se se svým e-shopem udrželi na špici, je potřeba neustále své služby zlepšovat. Nejde přitom jen o nabídku zboží a konkurenceschopné ceny – rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem v internetovém podnikání stojí i na správném vyladění samotného e-shopu. Jak tedy získat a udržet přízeň zákazníků?

Udělejte dobrý první dojem

Vašim potenciálním zákazníkům trvá jen asi 50 milisekund, než se rozhodnou, zda se jim vaše stránky líbí, nebo ne. Pokud se vám nepodaří udělat skvělý první dojem, většinou už nikdy nedostanete druhou šanci. Měli byste proto být co nejkreativnější, protože první dojem vám může pomoci se získáním celoživotních zákazníků. Měli byste investovat do profesionálního designu, robustní a spolehlivé e-shopové platformy a také do správné struktury webu, abyste svým zákazníkům poskytli co nejlepší uživatelský zážitek.

Poskytněte zákazníkům dostatek informací o vašich produktech

Možná to vypadá jako samozřejmost, ale spousta e-shopů nemá u svých produktů prakticky žádné relevantní informace. Najdete tam maximálně tak fotku, cenu a popisek v délce jedné, dvou vět, který je navíc opsán od konkurence. To ovšem v žádném případě nestačí. Uvědomte si, že zákazník možná ještě není zcela přesvědčen, že váš produkt je pro něj to pravé, a potřebuje získat více informací. Pokud je na vaší stránce nenajde, půjde je shánět jinam a pravděpodobně se již nevrátí. Vytvořte proto na každé produktové stránce podrobný popis produktu, který srozumitelně vysvětlí výhody konkrétního produktu a poskytne zákazníkovi dostatek relevantních a přesvědčivých informací.

Popisky na vašem e-shopu by měly být originální

To, že potřebujete kvalitní popis každého produktu, neznamená, že jej můžete jen tak opsat z materiálů vašeho dodavatele, případně z jiného webu. Takto to totiž dělá většina nezkušených majitelů e-shopů – výsledkem jsou stovky duplicitních stránek, které vyhledávače nemají důvod indexovat, ani nabízet ve výsledcích vyhledávání. Odlište se a vytvořte originální, relevantní a čtivé popisy. Potěšíte tak zákazníky, vyhledávače i svou vlastní peněženku.

Vždy nabízejte zákazníkům něco navíc

Nic nedokáže přesvědčit zákazníka ke koupi tak, jako výhodná nabídka. Vždy se proto snažte nabídnout něco navíc oproti vašim konkurentům. Nemusí jít jen o nejnižší cenu – zákazníci ocení například dopravu zdarma, nebo hezký dárek k nákupu. Tyto doplňkové služby a nabídky zlepšují uživatelský zážitek a motivují návštěvníky k nákupu. Zákazníky je možné motivovat i zodpovědným společenským chováním. Můžete například nabídnout ekologické balení, či informovat, že část z vašeho zisku jde na charitu. Lidé rádi podporují společnosti, které konají dobro, a ocení, že jim dáváte možnost se na tom podílet.

Optimalizujte váš e-shop pro mobilní zařízení

Lidé tráví na mobilních zařízeních čím dál tím víc času a pro mnoho z nich je chytrý telefon nebo tablet primárním zařízením, pomocí kterého přistupují k internetu. Pokud však váš e-shop není pro zobrazení na mobilních zařízeních optimalizován, zbytečně přicházíte o zákazníky. Základem je tzv. responzivní zobrazení, které na základě rozlišení zákazníkova displeje přizpůsobí vzhled vašeho e-shopu, aby byl perfektně viditelný na jakékoli velikosti displeje. Důležitá je také rychlost načítání. Lidé s mobilním telefonem mohou mít pomalejší připojení a nebudou čekat několik vteřin, než se jim váš e-shop zobrazí.

Používejte více fotografií

Vědeckými výzkumy bylo prokázáno, že vizuální podněty jsou mozkem zpracovávány 60 000x rychleji než text. Vizuální obsah je díky tomu jedním z nejlepších způsobů, jak předat zákazníkům informace o vašem produktu. Používejte proto na produktových stránkách více obrázků, které ukazují zboží z více úhlů, v detailu, při používání a podobně. Pokud můžete použít i video, které ukazuje produkt v činnosti, udělejte to.

Umožněte zákazníkům nákup bez registrace

Jednou z věcí, které odrazují zákazníky od nákupu na některých e-shopech, je nutnost registrace. Zákazníci nechápou, proč by vám měli sdělovat své osobní údaje, kromě doručovací adresy, mailu, popřípadě telefonního čísla. Registrace zbytečně zákazníka zdržuje od toho, co je vaším společným cílem – uzavření transakce. Umožněte proto zákazníkům nákup bez registrace a samotný nákup udělejte tak jednoduchý, jak jen to jde. Čím delší a složitější je proces nákupu, tím více roste počet opuštěných košíků a klesá konverzní poměr.

Několik slov na závěr

Jednou z nevýhod elektronického obchodu je určitá neosobnost. Zákazník si nemůže zboží osobně prohlédnout nebo osahat, nemůže se osobně setkat s prodavačem. Při optimalizaci vašeho e-shopu byste se proto měli snažit tyto nevýhody vykompenzovat funkčností, vizuální kvalitou, dostatečným množstvím relevantních informací o produktech a příjemným pocitem z možností, které váš internetový obchod nabízí. Díky těmto 7 tipům bude váš internetový obchod funkčnější, praktičtější a bude nabízet vašim zákazníkům skvělou uživatelskou zkušenost, která se projeví ve zvýšení vaší autority, důvěryhodnosti a následně i vyššími tržbami.


Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačůobsahový marketing.