Další šablona Platinum se blíží

Jak jsme slíbili, po šabloně Titanium pracujeme na další šabloně v našem novém grafickém stylu. Šablona Platinum bude mít levé produktové vertikální menu, s vysouvacím podmenu. Bude také obsahovat několik nových funkcí. Grafickou podobu v pokročilém stavu rozpracovanosti můžete shlédnout na přiloženém náhledu. Šablonu bychom vám rádi předali do používání ještě v prosinci, jako náš malý vánoční dárek.

Co šabloně říkáte, těšíte se?

 

 

Jak na změnu barev u šablony Titanium

Šablona Titanium u vás slaví velké úspěchy. Máme z toho radost. Nyní jsme přidali možnost změnit hlavní barvy šablony. Protože ne každému šablona v modrém schématu vyhovuje.

Nastavení nové barevnosti je velmi jednoduché. Jednoduše změníte jen 2 barvy. Toto provedete v administraci v sekci „Design webu / Barvy šablony“, v boxu „Barvy šablony“:

Na výběr zde máte ze 2 barev – primární barvy a barvy interakce.

Barva primární – změní původní modrou barvu, která definuje celou šablonu – tedy například horní horizontální pruh šablony, tlačítka Koupit a další nejdůležitější prvky šablony. V ukázce jde o změnu barvy na červenou.

Barva interakce – změní například barvu tlačítka „Koupit“ po najetí kurzorem myši. V ukázce jsme nastavili na zelenou barvu.

A takto pak bude šablona Titanium vypadat po provedený změnách barev:

 

 

 

20 důvodů proč přejít na šablonu Titanium

Jistě je i cílem vašeho eshopu získat co nejvíce objednávek, co nejvíce zákazníků a tedy i dosažení co největšího zisku. Zcela pochopitelně. Nabízíme vám jednu z rychlých možností, jak tomu můžete pomoci.

Dopřejte vašeho eshopu šablonu TITANIUM a získejte více objednávek!

Stará známá obchodnická poučka praví, že „Obal prodává“. A ano je to tak a Titanium bude vašemu eshopu slušet. Šablona Titanium ale není jen krásná na první pohled, ale obsahuje několik zajímavých funkcí, které by vám měli pomoci k vyššímu počtu objednávek. Pojďme se na výčet těchto vylepšení podrobně podívat.

[su_button url=“http://www.webareal.cz/titanium“ target=“blank“ style=“stroked“ size=“8″ center=“yes“ radius=“round“ icon=“icon: external-link“]Zobrazit šablonu TITANIUM[/su_button]

Proč byste měli tuto šablonu chtít?

Šablona Titanium je první z řady nových, revolučních šablon systému Webareal. Přináší nové funkce, které starší šablony nemají a do budoucna nově vyvíjené moduly budou dostupné a odladěné především pro tuto novou řadu šablon.

1. UX design

Největší důraz jsme při návrhu nové šablony kladli na UX design celé šablony. Přizvali jsme k tvorbě šablony několik UX odborníků, kteří nám pomohli s celkovým návrhem a ergonomií ovládání šablony, vyladili jsme s nimi celý objednávkový proces a další jednotlivé části šablony tak, aby šablona Titanium byla na českém trhu skutečně kvalitní volbou pro úspěšné eshopy.

2. Dokonalá responzivita

V dnešní době již většina internetových objednávek vzniká přes mobilní telefon nebo jiné přenosné zařízení. Uplatnili jsme princip „Mobile First“ což je způsob navrhování uživatelského rozhraní, který přednostňuje rozvržení šablony navržené přímo pro mobilní zařízení a teprve poté se optimalizuje pro desktopovou verzi webu.

Dosáhli jsme tak toho, že například produkty jsou vždy ideálně zobrazeny přes celou šířku mobilu a uživatelé si tak mohou lépe prohlédnou produkty, které je zajímají.

3. Přehledné horizontální menu

Šablona Titanium obsahuje horizontální menu, které je vhodné jak pro několika položkové menu, tak i pro menu s rozsáhlou strukturou a velkým počtem kategorií a podkategorií. Myslíme si, že se nám povedlo dosáhnout velmi příjemného ovládání a uspořádání všech úrovní menu tak, aby bylo použitelné v různě velkých eshopech. Navíc je možné u kategorií nahrát obrázek, který dobře poslouží pro rychlou orientaci zákazníka.

 

4. Kontakty v košíku

Zobrazené kontakty v objednávkovém procesu mohou pomoci váhajícím zákazníkům s rozhodnutím, zda si skutečně zvolený produkt nakonec objednají nebo ne. Na místě kde se nejčastěji rozhodují, zda objednávku dokončí nebo ne, najdou tak zákazníci kontakty, které mohou jednak přispět k větší důvěryhodnosti vašeho eshopu nebo jako skutečný kontakt pro získání doplňujících informací o prováděné objednávce.

 

5. Vylepšené vyhledávání

Fulltextové hledání doznalo vylepšené zobrazení – a to jak v rychlém hledacím dialogu (který byl rozdělen vertikálně na produkty a kategorie), tak i v kompletním výpisu všech dohledaných výsledků.

 

6. Nové produktové boxy

Přeskupili jsme celou strukturu produktových boxů, nově můžete přímo z boxu přidávat do košíku více kusů najednou, nové podoby doznaly i štítky a hvězdičkové hodnocení produktů. Dominujícím prvkem a barvou celého boxu je nyní nákupní tlačítko „Koupit“, které tak uživatele „vyzývá“ k provedení nákupního případu.

 

7. Přehlednější detail produktu

Velkou práci jsme si dali ve všech rozlišeních s přeskládáním a zpřehledněním detailu produktu. Víme, že tyto detailní informace rozhodují o tom, zda se z návštěvníka vašeho eshopu stane nakupující. A o to tady jde.

Jednotlivé obrázky pruduktů je možné zobrazovat klikáním na šipky vlevo/vpravo nebo ještě jednodušeji pomocí myši nebo prstu mezi sebou posunovat. Což jistě oceníte především na mobilu. V detailu produktu je celá řada dalších vylepšení, které si ale sami nejlépe vyzkoušíte na skutečné živé ukázce šablony.

 

8. Pop-up okno pro vložení produktu do košíku a upsell produkty

Po kliknutí na tlačítko „Koupit“ vyskočí pop-up okno se zvoleným produktem, odkud je následně možné přesunout se buď do košíku nebo pokračovat v nákupu. Pokud k produktům přidáte související produkty, budou tyto zobrazeny pod objednávaným produktem. A nakupující si tak mohou dokoupit produkty, které s nákupem korespondují. Opět tedy další šance na větší hodnotu celkové objednávky.

 

9. Přehledný objednávkový proces

Celý objednávkový proces je složen ze 4 kroků. V jakém kroku se aktuálně nachází a co ještě chybí do dokončení objednávky vždy vidí v horní horizontální liště. Ve všech krocích tak zákazník vždy přehledně vidí, co si objednal, kontaktní údaje na podporu eshopu a není ničím odváděn a rozptylován od jeho cíle – dokončení objednávky.

10. Rekapitulace objednávky

Ve třetím kroku objednacího procesu jsou nově přehledně zobrazeny dodací a fakturační údaje a souhrn prováděné objednávky. Zákazník se tak může ujistit, že všechny údaje zadal správně a i objednávané zboží je přesně to, co si objednat chtěl. Vše ve velmi minimalistickém grafickém rozvržení, opět podřízeno co nejlepšímu úspěchu pro dokončení objednávky zákazníkem.

 

11. Provázanost poštovného a dopravy

Graficky jsme lépe zvýraznili závislost způsobů platby na zvoleném druhu doručení. Varianty platby, které nejsou dostupné, jsou po volbě doručení deaktivovány.

 

12. WebP obrázky pro zrychlení

Používáním formát .WebP zmenšíte až o 1/3 datovou velikosti obrázků a zrychlíte tak načítání vašeho eshopu. Více podrobných informací o této skvělé možnosti najdete v samostatném článku.

13. Horizontální karusel

Při procházením eshopu na mobilu není nic protivnějšího než dlouhatánská stránka a nekonečné rolování. Mnohdy to až může zcela odradit od dalšího průzkumu eshopu. Protože jsme si tohoto problému vědomi, připravili jsme na několika místech možnost horizontálního posouvání produktů (rychlé scrolování zleva doprava prstem na mobilu). Toto aktraktivní vylepšení naleznete například na úvodní stránce v sekce Novinky, Nejprodávanější, Akční produkty nebo v detailu produktu u souvisejících produktů a galerie obrázků.

14. Moderní patička a políčko pro sběr newsletterů

Pruh pro sběr newsletterů i patička jsou nyní graficky vyváženější a přehlednější. I v současné době se vyplatí udržovat s vašimi zákazníky pravidelný emailový kontakt. Vyplatí se to, protože náklady na získání nového nakupujícího mnohonásobně převyšují náklady na udržení zákazníka již existujícího.

 

15. Štítky, hodnocení a energetické štítky

Upoutejte návštěvníka eshopu. Přidejte k produktu vlastní štítky, informaci o výši slevy, v případě prodeje elektro zboží můžete také přidat energetický štítek.

Jen si porovnejte, který produkt by vás na prvrní rychlý pohled spíše upoutal – ten vlevo nebo vpravo?

 

16. Cookies lišta a vstupní potvrzovací formulář

Na většině ostatních šablon máme totožný proužek s informací o souborech cookies. Grafici se vytáhli a vytvořili něco přijatelného, co nehyzdí šablonu. Ale jde o dočasné řešení, od příštího roku zřejmě budou pravidla pro cookies lišty opět jiná.

Obdobného redesignu se dočkal i formulář, který se zobrazí při prvním vstupu na stránky, kde například musíte potvrdit, že je vám 18 let.

 

17. Dopočet do dopravy zdarma

Jako dobrý argument pro navýšení objednávky bývá nastavená minimální částka, od které zákazník neplatí dopravné. Zvýraznili jsme tento prvek v košíku a po získání dopravy zdarma je navíc zákazník i odměněn drobným „oslavným“ grafickým efektem 🙂

18. Plovoucí nákupní košík

Jak v desktopové verzi tak i v mobilním rozlišení je odkaz na košík stále k dispozici v pravém horním rohu. A zákazník tak má vždy rychlou možnost, jak dokončit objednávku.

 

19. Blog

Naprosto nové grafické podoby doznal také blog. Nyní je mnohem přehlednější a plně využitelný pro zlepšení SEO vašeho eshopu.

 

20. Cena, rozšiřitelnost a budoucnost

Šablona Titanium je sedmou šablonou ze skupiny Profi šablon. Zároveň je ale první vlaštovkou z nové řady revolučních šablon. Brzy budou následovat šablony další s podobnou strukturou a designem. První na řadě bude šablona s levým vertikálním menu.

Šablona Titanium je bez příplatku dostupná v tarifech Profi a Exclusive. Nyní vám již tedy nic nebrání v tom, abyste novou šablonu nasadili na váš stávající eshop.

[su_heading]TIP: Pokud byste si na nasazení šablony snad netroufali nebo si chtěli ušetřit čas, napište nám a my provedeme implementaci šablony do vašeho eshopu včetně grafické úpravy dle vašich požadavků. [/su_heading]

 

 

 

Nová šablona TITANIUM nasazena!

Nová šablona TITANIUM je hotová a můžete jí začít používat!

[su_button url=“http://www.webareal.cz/titanium“ target=“blank“ style=“stroked“ size=“10″ center=“yes“ radius=“round“ icon=“icon: external-link“]www.webareal.cz/titanium[/su_button]

 

Prozatím je dostupná v české a slovenské mutaci. Další jazykové mutace přijdou na řadu postupně v následujících dnech. Šablona je zařazena do skupiny „Profi šablon“ a je tedy dostupná v tarifu Profi nebo Exclusive.

Přejeme vám hodně úspěchů s novou šablonou. Kdy novou šablonu vyzkoušíte?

AKCE – sleva 1000 Kč / 40 € na založení dalšího nového e-shopu u nás stále platí

Jsme velice rádi a vážíme si toho, že podnikáte na systému WEBAREAL. Jako poděkování Vám nabízíme 1000,- Kč / 40 EUR slevu na další nově vytvořený eshop.

Pokud plánujete vy sami založit další nový e-shop (případně můžete i tuto slevu libovolně komukoliv věnovat), využijte této lákavé slevy. Každá sleva je použitelná pouze jednou, pro jeden nově vytvořený e-shop. Podmínkou je objednávka roční platby.

Od spuštění nového tarifu Exclusive má tato sleva dvojnásobný význam, protože v tomto tarifu si můžete aktivovat sdílený sklad a mít tak všechny e-shopy a skladové hospodářství pod kontrolou. Usnadní Vám to čas i peníze, které by jste museli investovat do kontrol a práce na jednotlivých skladech.

Také od nových pravidel pro DPH platných od 1.7.2021 v celé EU, psali jsme o nich zde na blogu, je založení druhého e-shopu v jiné jazykové mutaci pro rozvoj  a správu e-shopu výhodné. A lépe se Vám bude obsluhovat e-shop a prodej v jiném státě. Vyřešíte tak snadněji a hlavně profesionálněji nejen platební brány daného státu, dopravu, ale i DPH.

Doufáme, že vám náš tip na slevu i rozvoj Vašeho podnikání udělá radost a využijete jej.

Podmínky použití kupónu :

  • Slevový kupón můžete uplatnit pouze v nově založeném e-shopu
  • Při první objednávce ostrého provozu
  • Při roční platbě
  • Musíte mít již vytvořen a uhrazen jiný funkční ostrý provoz

Kupón naleznete zde :

Kupón zkopírujte a vložte do příslušné kolonky při přihlášení nového eshopu
do ostrého provozu:




Webareal.cz – vytvořte si sami svůj e-shop a začněte vydělávat
Webareal.sk – vytvorte si sami svoj e-shop a začnite zarábať
Provizní program – propagujte WEBAREAL a získejte z každého nového eshopu 696 Kč / 27,84 € ročně
Facebook – sledujte co se u nás děje

 

 

Co je to Google penalizace a jak se jí zbavit

Umístění na prvních pozicích vyhledávání Google je většinou zdrojem velké návštěvnosti a přílivu nových zákazníků. Není proto divu, že většina majitelů webů neváhá využít jakékoli příležitosti, aby svou stránku posunula o něco výše. Mnozí z nich se snaží využít i různých pokoutních způsobů, aby přechytračili vyhledávací algoritmus a dostali do popředí stránky, které si to svou kvalitou a přínosem pro uživatele nezaslouží. Aby Google zajistil férové prostředí a zabránil nekvalitním stránkám v okupování vysokých pozic ve vyhledávání, vytvořil takzvané Pokyny pro webmastery, průběžně aktualizovaná pravidla, která stanovují, jaké techniky mohou majitelé k optimalizaci svých webů použít, a jaké nikoli. Stránky, které tato pravidla porušují, poté čeká trest v podobě penalizace.

Jak Google penalizuje weby, které porušují pravidla?

Pokud Google zjistí, ať již na základě hodnocení algoritmu, nebo například na základě udání, že web není v souladu s pravidly pro webmastery, je jeho hodnocení sníženo, takže se umisťuje ve výsledcích vyhledávání na méně lukrativních místech. Existují dva typy sankcí, které mohou být webům uděleny.

  • Ruční penalizace
  • Algoritmická penalizace

Algoritmické sankce nejsou oficiálně penalizací. Jsou výsledkem změny hodnocení webu algoritmem, který je průběžně upravován, aby dokázal lépe zachytit některé pokusy o manipulaci s výsledky vyhledávání. Čas od času vydá Google velký update algoritmu, jako byly například známé updaty Panda, Pigeon, Penguin či Hummingbird, které se zaměřovaly na určité nešvary (nevhodné odkazy, nekvalitní obsah webu a podobně). Po takovém update algoritmu nastává hromadné celosvětové snížení pozic u webů, jejichž obsah nebyl například dostatečně originální a kvalitní.

Algoritmické sankce jsou plně automatizovaná součást algoritmu hodnocení Google. Soubor softwaru a algoritmů využívající pokročilé metody, včetně strojového učení, dokáže zjistit pokusy o manipulaci s výsledky vyhledávání (popřípadě to, co za manipulace považuje), na libovolné části webu a podle toho upravit jejich pozice, to znamená, že se mohou snížit pozice pouze určité části vašeho webu. Pokud váš web ztratí pozice v důsledku algoritmického filtrování, neobdržíte o tom žádné zprávy ani upozornění.

Ruční penalizace je něco jiného. Jedná se o manuální akci skutečného člověka, zaměstnance Google, kterému bylo nahlášeno porušování pravidel konkrétním webem. Ten celý případ osobně prozkoumá a v případě, že zjistí porušení pravidel, udělí takzvanou ruční penalizaci. O této penalizaci jste poté upozorněni prostřednictvím účtu v Google Search Console.

Jaké jsou nejčastější důvody penalizace

Nekvalitní, duplicitní nebo takzvaně „řídký“ obsah. Mnoho majitelů se snaží vytvořit na svém webu co nejvíce obsahu, optimalizovaného na nejrůznější klíčová slova. Pokud je tento obsah skutečně kvalitní a poskytuje návštěvníkům přidanou hodnotu, jde o efektivní způsob optimalizace stránek. Mnoho majitelů však zveřejnuje obsah, který byl napsán pouze proto, aby bylo kam umístit klíčová slova. Cílem Google je však přinášet svým uživatelům ty nejlepší odpovědi na jejich dotazy. Nemá nejmenší důvod preferovat bezduché slátaniny, které uživatelům nic nepřinesou. Algoritmická penalizace je tak zcela na místě.

Dalším častým důvodem jsou minimální nebo duplicitní texty, což je častý nešvar zejména u e-shopů. Stránky často obsahují pouze název a fotografii produktu, cenu a nákupní košík. Pokud je na stránce nějaký text, je většinou zkopírován od výrobce či z jiného webu. Výsledkem jsou stránky, které jsou u stovek e-shopů téměř naprosto stejné. Proč by Google měl takové stránky vůbec hodnotit?

Těchto chyb se lidé často dopouštějí neúmyslně, existují však i horší prohřešky, jako je používání zakázaných praktik Blackhat SEO, odkazování na podvodné či hacknuté stránky, šíření malware a podobně. Přestože k něčemu takovému může dojít i neúmyslně, například kvůli napadení vašeho webu hackery, nastupuje v takových případech obvykle přísná ruční penalizace, která může skončit i kompletním odstraněním vašeho webu z indexu.

Jak se zbavit penalizace

Pokud váš web obdržel ruční penalizaci, dozvíte se o tom prostřednictvím účtu v Google Search Console, kde vám také sdělí, co penalizaci zapříčinilo. Jakmile zjistíte, že byl váš web penalizován, měli byste tuto situaci okamžitě začít řešit. Odstraňte veškeré problémy, které by penalizaci mohly způsobit a poté stránku odešlete k opětovnému posouzení prostřednictvím Google Search Console. Pokud byly všechny problémy odstraněny, penalizace bude zrušena a vašemu webu by se měly navrátit zpět jeho původní pozice. Mějte však na paměti, že stejně tak jak byl web ručně penalizován, tak musí být penalizace i ručně odstraněna. Znamená to, že může trvat klidně několik týdnů i měsíců, než váš web někdo osobně zkontroluje.

Jak poznám že je můj web penalizován

Pokud se vaše webové stránky neumisťují ve výsledcích vyhledávání Google, může to mít několik důvodů. Abyste zjistili, o co jde, nejprve přejděte na Google a spusťte vyhledávání vašeho webu pomocí příkazu: „site:vasestranka.cz“.

Pokud se ve výsledcích zobrazí webové stránky vašeho webu, znamená to, že je váš web indexován, což je pozitivní zpráva. Důvody, proč se vaše webové stránky neumisťují ve výsledcích, mohou být následující:

  • Váš web je ještě nový a nevybudoval si zatím dostatečnou autoritu pro umístění na konkurenční vyhledávací dotazy. Nemůžete spustit webové stránky a očekávat, že se na cílové dotazy umístí přes noc; váš web musí nejprve prokázat, že si umístění zaslouží.
  • Váš obsah neodpovídá tomu, co návštěvníci hledají nebo není dostatečně kvalitní ve srovnání se stránkami, které se na vyhledávané dotazy umísťují. Musíte zajistit, aby stránky, které nabízíte, byly přinejmenším stejně dobré, v ideálním případě lepší než ty, které se již umisťují na prvních místech.

Pokud po zadání příkazu: „site:vasestranka.cz“ nevidíte ve výsledcích žádné stránky svého webu, znamená to, že nebyly indexovány. Důvody mohou být následující:

  • Váš web brání robotům Google v procházení a indexování vašeho webu nebo jim dává pokyn, aby jej neindexovaly (obvykle pomocí příkazů Disallow v souboru robots.txt, nebo značek noindex, umístěných v hlavičce HTML souborů). Jakmile tyto blokace odstraníte, roboti by měli začít váš web indexovat.
  • Váš web byl spuštěn během posledních několika dní a indexovací roboti jej zatím nestihli navštívit. Možná na váš web nevede odnikud žádný odkaz, takže se o něm ani nemají jak dozvědět. Řešení je jednoduché: přiveďte na web zpětné odkazy z kvalitních a tematických stránek. Můžete také požádat o indexaci prostřednictvím služby Google Search Console.

Pokud na web vedou odkazy a funguje již delší dobu, přesto však není indexován, může jít o manuální penalizaci za nějaký vážnější prohřešek. Navštivte Google Search Console, kde byste se v sekci ručních zásahů měli dozvědět, kvůli čemu byl váš web penalizován.

Moje návštěvnost z Google poklesla, co s tím?

Důležité je v takovém případě zjistit, zdali organická návštěvnost vašeho webu klesla náhle, nebo postupně v průběhu času. Pokud k tomu došlo náhle, přemýšlejte, jestli jste na webu nedělali nějaké úpravy, které by to mohly způsobit.

Zkontrolujte, zda jste na váš web omylem nepřidali značky noindex. To se někdy může stát, když vývojáři přesunou web z testovacího prostředí do ostrého a zapomenou je odstranit. Pokud jsou ponechány na místě, způsobí deindexaci vašeho webu.

Zkontrolujte službu Google Search Console, zda váš web nebyl odstraněn ze stránky s výsledky vyhledávání kvůli nepovoleným Blackhat technikám nebo kvůli škodlivému softwaru. Pokud Google usoudí, že by váš web mohl být pro uživatele škodlivý, z indexu jej odstraní. To se může stát obvykle v případě, že byl váš web napaden hackery. Zjistíte to v Google Search Console v menu:

Zabezpečení a ruční zásahy > Ruční zásahy

Pokud vidíte v seznamu nějaký problém, je to pravděpodobně příčina ztráty návštěvnosti vašeho webu.

Pokud k poklesu návštěvnosti dochází postupně, je možné že Google provedl aktualizaci hlavního algoritmu, v jejímž důsledku jiné weby získaly vyšší hodnocení a umístily se nad vaším webem. Nemusí to znamenat, že jste něco udělali špatně. Zkrátka jen nový algoritmus hodnotí jiné stránky jako lepší. Co s tím? Analyzujte, co dělají nejlépe hodnocené stránky a co vy neděláte. Upravte podle zjištěných informací váš vlastní web a vaše pozice se pravděpodobně brzy zlepší.

Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítísprávu zbožových vyhledávačů a obsahový marketing.

Nabídka od GoPay na platební bránu bez měsíčních poplatků

Platební bránu GoPay můžete mít nyní bez fixního poplatku 190 Kč (je účtována do měsíčního online obratu 10.000 Kč) už navždy.

Nabídka platí do konce roku. Pro malé a začínající obchodníky to zní jistě lákavě, ušetří 50% nákladů na svůj online prodej. A samozřejmě nejen pro ně. Správu platební brány zdarma ocení i obchodníci se sezóním prodejem, kteří v měsících bez prodeje neplatí prostě NIC.

Podívejte se na nový ceník GoPay:

 

 

Šablona Titanium dokončena

Nová šablona TITANIUM je tady! Budeme rádi, když si jí prohlédnete, vyzkoušíte její funkce a možnosti. Šablonu naleznete na adrese:

[su_button url=“http://www.webareal.cz/titanium-new“ target=“blank“ style=“stroked“ size=“10″ center=“yes“ radius=“round“ icon=“icon: external-link“]www.webareal.cz/titanium-new[/su_button]

 

Pokud naleznete nějakou chybu, špatné zobrazení nebo nelogičnost, napište nám. Rádi s vámi celou šablonu vyladíme.

Příští týden bude šablona dostupná i v administraci a můžete ji začit používat pro vlastní projekty. Zařazena bude do skupiny „Profi šablon“ a bude tak dostupná v tarifu Profi nebo Exclusive. Navíc bude v dohledné době tato šablona nastavena jako defaultní. Plánujeme i další varianty této šablony v tomto novém grafickém stylu, provedení a s novými funkcemi.

Co nové šabloně říkáte?

[su_heading]TIP: Našli jste v šabloně chybu? Napište nám a my provedeme opravu. Děkujeme za spolupráci. [/su_heading]

 

 

 

 

4 skryté náklady, které e-shopařům zvyšují cenu balení a neví o nich

Při nákupu obalových materiálů se podnikatelé rozhodují hlavně podle ceny. Jste na tom stejně, nebo se snažíte nad logistikou přemýšlet komplexněji?

Cena obalu je sice nejvíce viditelná část nákladů na balení, rozhodně ale není jediná. 90 % nákladů na obalové materiály je podle americké poradenské firmy Macfarlane Packaging skrytých.

Ukážeme vám 4 hlavní oblasti, ve kterých mohou vaše náklady skrytě růst.

Náklady na zboží, které se poškodilo během přepravy

Každý balík, který se na cestě k zákazníkovi poškodí, přináší hned dvojí neštěstí:

Jednak je už zaplacený a řešení reklamace vás bude stát další náklady a čas navíc, a jednak riskujete důvěru zákazníka, který může příště nakoupit u vaší konkurence.

Zásilky přitom nemusí vždy poškodit dopravce. Někdy za jejich rozbití mohou i nekvalitní nebo špatně zvolené obaly:

  • Třívrstvé kartonové krabice, ve kteréch se posílají těžké předměty, často nápor nezvládnou a poškodí se.
  • Nekvalitní bublinkové fólie, tak tenké a špatně udělané, že se mohou vyfukovat a přijít tak o své ochranné vlastnosti.
  • Lepicí pásky s méně kvalitním akrylovým lepidlem se zase při nízkých teplotách rozlepují a nedrží.

Proto se vyplatí zkousnout vyšší pořizovací cenu kvalitnějších obalů a ušetřit si starosti a extra náklady na případné reklamace.

Tenká krabice během přepravy nezvládla nápor a poškodila se. Následná reklamace bude stát více peněz, než kolik by stála pevnější krabice.

Špatně nastavená logistika

Hodně peněz můžete utratit jen za to, že posíláte příliš velké nebo těžké balíky. Někdy stačí o pár centimetrů větší krabice nebo o pár gramů těžší paleta a cena poštovného vyskočí na dvojnásobek.

Skvělým příkladem je ceník České pošty, která od roku 2019 určuje cenu balíkových zásilek podle délky nejdelší strany.

Vyplatí se nastudovat ceníky dopravců a jejich omezení a pořídit obaly v optimální velikosti – jen tak budete mít jistotu, že nezaplatíte nic navíc a využijete prostor na maximum.

Prostudovat si detailně podmínky dopravců by měl být jeden z prvních kroků, jak snížit náklady na balení.

Cash-flow a skladovací prostory

Pokud kupujete do zásoby větší množství obalů, měli byste rovnou myslet na své cash-flow a místo na skladě.

Nakupování do zásoby nemusí být to nejlepší řešení.

Například si pořídíte do zásoby 13 000 krabic a dostanete od dodavatele lepší cenu. Nezapomínejte ale započítat hotovost, kterou pak budete mít v zásobách vázanou + náklady na obsazený prostor na skladě.

To platí dvojnásob, pokud si sklad pronajímáte.

I to má své řešení…

Vyberte si dodavatele, který má na skladě dostatečné množství zásob a nenechá vás na holičkách, když budete potřebovat více obalů naráz. Druhou cestou je, zkusit se domluvit s dodavatelem na lepších cenách za rámcové odběry.

Když nakoupíte více obalů naráz, můžete získat lepší ceny. Co kdyby vám ale tato paletová místa vydělávala více, kdybyste na nich měli uskladněné své zboží?

Množství použitého obalového materiálu

Nakupování nejlevnějších obalových materiálů je třetím případem, na který můžete doplácet.

Ty nejlevnější obaly z nejlevnějších často bývají méně kvalitní. Zabalené zboží pak ochrání hůř.

Častý problém způsobují například lepicí pásky, které se rozlepují nebo tenké stretch folie, které se trhají. Zásilku pak musíte zalepit/omotat vícekrát a původně zamýšlená úspora je fuč, protože použijete více obalového materiálu.

Pokud levnou krabici musíte obalit páskou vícekrát, aby to zásilka vůbec “přežila”, rozhodně jste neušetřili.

Co s tím? Zkuste si koupit vzorky dražších obalových materiálů a porovnat je za plného provozu s těmi nejlevnějšími. Možná budete překvapeni.

Závěr: Cena za obal není jediný náklad, se kterým počítat

Čím více objednávek budete expedovat, tím více bude záležet na detailech, které vám v součtu mohou ušetřit spoustu peněz.

Přejeme vám, ať skrytých nákladů objevíte co nejvíce a co nejdříve.

Poslední ukázky šablony Titanium před spuštěním

Rádi bychom vám představili nejnovější ukázky připravované šablony Titanium. A jde již o poslední statické ukázky, protože jsme ve finále a připravujeme šablonu k ostrému spuštění. Těšíte se?

Ponecháme tentokrát jednotlivé náhledy bez komentáře. Sami jistě rychle poznáte, jaké nové prvky šablony jsme vám tentokrát chtěli ukázat.

 

 

 

 

Zrychlete váš eshop pomocí obrázků .WebP

Optimalizace obrázků je velmi důležitá pro každý eshop, protože kvalitní obrázky produktů jsou jednoduše to, co prodává. Na druhou stranu je u kvalitních obrázků trochu problém jejich datová náročnost, která se příliš nelíbí vyhledávačům.

Nyní vám přinášíme na Webarealu možnost vkládat k produktům obrázky .WebP nové generace, které ale oproti .JPEG nebo .PNG souborům uspoří až 33% z jejich datové velikosti.

Používáním formát .WebP zmenšíte až o 1/3 datovou velikosti obrázků a zrychlíte tak načítání vašeho eshopu.

.WebP – je formát bitmapových obrázků, který je vhodný nejen pro obrázky produktů, ale i pro krátké animace (což bylo doposud jen doméno .Gif obrázků). Podpora formátu je již ve všech moderních webových prohlížečích. Umí také průhledné pozadí.

Podpora formátu .WebP je v prohlížečích, kromě již archaického Internet Exploreru, velmi vysoká:

Obrázků .WebP se tedy opravdu nemusíte bát a jejich používáním pomůžete vašeho eshopu k lepším výsledkům!

Jak obrázky .WebP nahrát do eshopu? Práce s obrázky je zcela stejná, jako byste nahrávali .JPG nebo .PNG obrázek. Prostě jen nahrajete obrázky v jiném formátu, které nyní Webareal nově podporuje.