Když používáte vyhledávač Google, tak se vám zobrazí výsledky vyhledávání. To asi není nic nového. Všimli jste si ale někdy, že nejsou všechny výsledky vyhledávání stejné? Některé jsou poutavější a zajímavější než jiné.
Představte si, že jste na vyhledávači Google a zadáte vyhledávací dotaz. Objeví se stránka s výsledky vyhledávání. Který z následujících výsledků vás více zaujme?
nebo tento?
Asi se shodneme, že druhý výsledek vyhledávání je mnohem lepší. Proč? Protože v sobě dokáže nést větší množství informací. Oba dva popisky mají:
- titulek,
- popisek,
- url adresu.
Druhý výsledek vyhledávání má ale navíc:
- url adresu rozšířenou o drobečkovou navigaci (navigace v rámci kategorií a podkategorií; drobečková navigace se zobrazuje podle upřednostňované kategorie),
- hodnocení pomocí hvězdiček,
- hodnocení pomocí bodů,
- počet recenzí,
- cenu produktu,
- stav skladu (u 3. varianty skladu – nezobrazovat žádný stav skladu – se u produktů bude na Google objevovat Skladem).
Sice se to nezdá, ale i titulek a popis je zde technicky provedený trochu jinak. Je přímo v kódu stránky označeno, odkud má Google titulek a popis brát.
Jak se dá něčeho takového dosáhnout? Je to díky mikrodatům. Mikrodata jsou data, která se umisťují do kódu stránky, aby se vyhledávačům jako je Google napovědělo, co je např. hodnocení, co je počet recenzí, co je titulek, co je drobečková navigace atd. Google poté tyto informace vezme a zobrazí je ve výsledku vyhledávání.
Pomocí mikrodat jsme označili ale i další informace pro Google:
- název produktu,
- popis,
- obrázky (všechny co jsou u daného produktu),
- EAN,
- MPN,
- měna.
Zapněte si nová mikrodata i vy. Stačí pár kliknutí ve vaší administraci. Když půjdete do Nastavení -> Nastavení webu -> Nastavení zobrazení.
Zde sjedete téměř na konec stránky a tam si můžete zaktivnit vylepšenou verzi mikrodat. Původní (stará) verze je ta, která byla k dispozic do teď. Vylepšená verze má ale mnohem více mikrodat.
Ještě upozorníme, že mikrodata se na vyhledávači Google projeví až poté, co si Google stránky znovu přeindexuje. Změna tedy není okamžitá.
Jestliže chcete, aby se vám ve výsledcích vyhledávání zobrazovalo i hodnocení (hvězdičky, body, počet recenzí), tak si musíte aktivovat možnost hodnocení na vašem eshopu: Jak zaktivnit hodnocení na eshopu Webareal.
Může vás zajímat

Specialisté Webareal
bohemiasoft - Čvc 29, 2025Víte, že Webareal spolupracuje s celou řadou expertů na různé ecommerce a podnikatelské činnosti? V současné době jde o téměř…

Doporučte Webareal a získejte 20% provizi
bohemiasoft - Čvc 29, 2025Doporučujte Webareal a získejte z každého získaného zákazníka až 2877,60 Kč (115 €) každý rok. Milujete Webareal? Doporučujte ho svým…

Novinky ve funkci Wishlist: rychleji, jednodušeji, přehledněji
bohemiasoft - Čvc 28, 2025Wishlist si rychle našel oblíbení. A protože nasloucháme potřebám našich e-shopařů, přidali jsme do této funkce několik vylepšení, která usnadní…
Zdravím Vás.
Nehrozí potom pri nastavení rozšírenia mikrodat že ma google odsunie na nižšiu pozíciu?
Mám momentálne celkom dobrú pozíciu a nerád by som si to rozbil.
dik
Dobrý den, Mariane,
s Googlem je problém, že nikdo neví, jak se kdy zachová a na co bude reagovat pozitivně a na co negativně. Ale vzhledem k tomu, že mikrodata Google sám doporučuje, tak by to pozici ohrozit nemělo. Věříme, že v tomto je Google rozumný a nebude doporučovat něco, co by stránky ve výsledku vyhledávání poškozovalo.
David