Jednoduchý návod jak měřit konverze, co to vlastně konverze jsou a k čemu je to užitečné. První díl – jak na měření konverzí v reklamním systému Google AdWords.

Co to jsou konverze a proč bychom se jimi měli zabývat ?

Konverze, nebo konverzní poměr určuje účinnost vašich reklamních kampaní. Měřící jednotkou může být například vyplnění formuláře, provedení objednávky v eshopu, zodpovězení ankety atd. Každý kdo to myslí s internetovou reklamou vážně, měl by bedlivě sledovat tento ukazatel. Měření konverzí a jejich pečlivé vyhodnocování zadavateli reklamy ušetří peníze a především zjistí která reklama je výhodná a která méně.
Pro měření konverzí je nutné mít jednu unikátní adresu, která bude sloužit jako „cílová adresa“ měření konverzí. Například pokud je adresa v eshopu po dokončení a odeslání objednávky www.muj-extra-super-eshop.cz/eshop/kosik/objednavka-dokoncena – pak toto je „cílová adresa“, která je pro vás důležitá a budete ji chtít sledovat a je proto nutné na tuto stránku umístit sledovací kód.

 

Měření konverzí v reklamním systému AdWords

 

Postup získání sledovacího kódu a zahájení sledování údajů o konverzích:

  1. Přejděte na adresu https://adwords.google.cz/select/ConversionTrackingHome. (Tuto stránku můžete také zobrazit kliknutím na možnost Počet konverzí v horní části karty Vytváření přehledů – po přihlášení do vašeho účtu Google AdWords)
  2. Na kartě Konverze klikněte na tlačítko Nová konverze.
  3. Zadejte název konverze (například „Objednávka v eshopu“) a vyberte v roletce účel sledování (na výběr jsou hodnoty Jiné, Nákup/prodej, Registrace, Přivedení zákazníka, Zobrazení klíčové stránky. Tyto hodnoty jsou jen nápomocné, nemají žádnou jinou funkčnost)
  4. Po kliknutí na tlačítko Uložit a pokračovat se dostanete na kartu Kód, kde nakonfigurujete nastavení fragmentu sledovacího kódu.
  5. Postupujte podle uvedených kroků. Podle pokynů získáte sledovací kód, umístíte jej na své stránky, dokončíte nastavení.

Tím je nastavení hotovo. Ve stejné sekci Vytváření přehledů -> Počet konverzí pak můžete sledovat jak úspěšná je vaše kampaň. Tedy kolik byl za den například vytvořeno objednávek, odesláno formulářů…

Pokud byl sledovací kód správně použit, umístí sledování konverzí AdWords po kliknutí na jednu z reklam AdWords do počítače uživatele soubor cookie. Pokud pak uživatel přejde na některou z konverzních stránek, soubor cookie se s touto stránkou spojí. Při tomto spojení zaznamená Google úspěšnou konverzi. Platnost souboru cookie, uloženého systémem Google do počítače uživatele v okamžiku kliknutí na reklamu, vyprší za 30 dní – konverze se tedy nezaznamenávají pouze v jeden den, kdy vás uživatel našel přes reklamu AdWords, ale sledovací kód sleduje vašeho zákazníka po dobu jednoho měsíce. Počet sledovacích dnů můžete změnit z původně nastavených 30 v záložce Vytváření přehledů -> Počet konverzí -> VAŠE KONVERZE -> Nastavení.

Další informace o nastavení a používání tohoto nástroje najdete v nápovědě od Googlu: Průvodce nastavením sledování konverzí.

 

Příště: jak na sledování konverzí v systému SKLIK a na závěr jak na sledování konverzí pomocí Google Analytics

Může vás zajímat

SafePower: Bezpečnost a výkon bez kompromisů.
WEBAREAL
0 shares70 views
WEBAREAL
0 shares70 views

SafePower: Bezpečnost a výkon bez kompromisů.

bohemiasoft - Říj 27, 2025

Každá e-shopová platforma - včetně Webarealu - z podstaty svého technického řešení je určitým kompromisem co se týká sdíleného serveru,…

Webareal Pay – nejvýhodnější platební brána spuštěna
WEBAREAL
0 shares471 views
WEBAREAL
0 shares471 views

Webareal Pay – nejvýhodnější platební brána spuštěna

bohemiasoft - Říj 24, 2025

Připravili jsme pro vaše eshopy novou platební bránu, která nabízí bezkonkurenční výhody, je plně integrována do administrace vašich eshopů a…

Přejděte na novou šablonu. Pomůžeme vám.
WEBAREAL
0 shares1967 views
WEBAREAL
0 shares1967 views

Přejděte na novou šablonu. Pomůžeme vám.

bohemiasoft - Říj 13, 2025

Jste už u Webarealu nějaký ten pátek? Připravte svůj eshop na vánoční provoz!  Šablony nové generace TITANIUM, PLATINUM A URANIUM…

2 Responses

  1. Dobrý den, jak lze nastavit měření konverzí bez DPH z vašeho systému, abychom to nemuseli odesílat přes GTM, kde si odečteme z revenue tax a dostaneme se k reálným číslům?

    Odpovědět
    • Dobrý den,

      bohužel nyní je opravdu jedinou možností GTM. Rádi bychom v budoucnu možnosti konverzních kódů rozšiřovali, ale prozatím Vám nemohu nic pevně slíbit.

      Odpovědět

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Říjen 2025
Po Út St Čt So Ne
« Zář    
 12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031