Možná už jste slyšeli o rozšíření souhlasů ohledně ukládání cookie pro služby Google (Google Consent Mode v2). V tomto článku vám pomůžeme se v této témtice trochu zorientovat.
Obecně – cookie jsou informace o uživateli a jeho procházení webů, které se pak ukládají do jeho prohlížeče. Na základě požadavků EU je už několik let povinnost o tomto návštěvníka webu informovat a vyžádat si jeho souhlas s nakládáním těchto informací. K tomu slouží cookie lišta, která dá návštěvníkovi možnost používání některých typů (marketingových, statistických, …) těchto cookie nepoužívat.
Google nyní rozšiřuje udělení stávajících marketingových souhlasů o další o 2 parametry (AD_PERSONALIZATION a AD_USER_DATA).
Co musíte udělat?
1) Zkontrolujte, že máte na svém eshopu aktivovanou rozšířenou verzi cookie lišty, viz. tento článek. Technicky jsme přidání nových parametrů a jejich předání do stávajících souhlasů pro Google na vašich Webareal eshopech již zajistili.
2) Pokud řešíte cookie a nakládání s nimi ve svých obchodních podmínkách, můžete uvést, že souhlasem s marketingovými cookies dávají návštěvníci eshopu souhlas i s těmito novými rozšířenými cookie parametry.
3) Pokud získané souhlasy předáváte i do jiných služeb mimo Webareal eshop, doporučujeme zkontrolovat správné předání získaných souhlasů dále i v těchto službách.
Upozornění! Chcete-li například v Google Ads i nadále používat funkce měření, personalizace reklam a remarketingu, doporučujeme tomuto věnovat vaši pozornost.
Může vás zajímat
Webinář: Jednoduchá integrace Zenvio s Webareal
bohemiasoft - Říj 15, 2024Vážení uživatelé Webareal, rádi bychom vás pozvali na speciální webinář, který se uskuteční 31. října v 15.00, a během kterého vám…
Pozvánka na E-commerce day v Bratislavě
bohemiasoft - Říj 10, 2024Za týden, 17.10.2024 se v Bratislavě uskuteční E-commerce day a my budeme u toho! Přijďte navštívit náš Webareal stánek a…
Současné metody link buildingu: Co funguje a co již ne
bohemiasoft - Říj 10, 2024Link building, tedy získávání zpětných odkazů, je stále jednou z nejdůležitějších SEO strategií, která dokáže výrazně ovlivnit viditelnost webových stránek…
taková KRAVINA.. prý „stačí zařadit souhlas s novými úložišti ad_personalization a ad_user_data POD marketing“..
.. každý, komu to trochu pálí, tak si řekne: no jo, ale když tam bylo tlačítko „marketing“ souhlas předtím – a je tam i teď.. tak proč vůbec ta EU buze–uje s nějakými novými dvěma souhlasy?
– no protože ty dva nové souhlasy – vy chytrolíní.. MUSI BYT UDELENE – S-A-M-O-S-T-A-T-N-E !!!
marketing cookies není to samé co personalizované cookies a retargeting.. ale to asi máte problém pochopit.
Při implementaci rozšířených souhlasů jsme postupovali dle obecně doporučovaných postupů, tedy zařadit nové 2 parametry pod souhlas s marketingovými cookie.
Stejně to řeší i ostatní velká eshopová řešení nebo i Cookiebot, který se jako služba na cookie souhlasy specializuje. Přikládáme některé zdroje:
https://support.cookiebot.com/hc/en-us/articles/360003793854-Google-Tag-Manager-deployment
https://perfist.com/consent-mode-v2-what-is-it-how-is-it-implemented/