Pro zpracování osobních údajů je nutné mít právní základ. Z hlediska eshopaře je toto dáno buď souhlasem subjektu údajů nebo právní povinností (povinnost uchovávat údaje o provedených objednávkách v eshopu) nebo tzn „oprávněným zájmem“.
Eshopař má tedy jednoznačný právní základ pro zpracování osobních údajů.
ZÁKONNOST
Získat souhlas od subjektu údajů není potřeba v případě, že údaje slouží například pouze pro uzavření objednávky nebo „Oprávněný zájem správce“.
Oprávněný zájem správce – to je kouzelná formulka, za kterou se pravděpodobně schová mnoho činností. Oprávněným zájmem by dle našich informací mělo být například i zasílání přímých marketingových materiálů (newsletterů) eshopaře pro potřeby propagace jeho vlastního podnikání (eshopu) subjektu údajů (nakupujícímu). Nakupující se, ale samozřejmě jako nyní může ze zasílání těchto newsletterů odhlásit.
Naopak souhlas se zpracováním osobních údajů musí dát subjekt údajů například v případě, kdy správce údajů předává osobní údaje třetí osobě například pro reklamní účely. Souhlas musí být svobodný, konkrétní, jednoznačný a informovaný.
Získání takového souhlasu musí u kontrolních orgánů (ÚOOU) prokázat správce (majitel eshopu). Tedy například po odeslání formuláře je nutné uchovat datum a čas, IP adresu, ze které byl souhlas udělen (toto zřejmě bude znamenat určité úpravy systému na straně Webarealu). A není možné takovýto souhlas zapracovat pouze do obchodních podmínek ve formě „…uzavřením této smlouvy souhlasíte se zpracováním osobních údajů…“. Toto již nebude přípustné.
Souhlas bude muset být vyjádřen jasně, jednoznačně a férově. Tedy například textem u zaškrtávacího políčka „Souhlasím se zpracováním a předáním mých osobních údajů pro potřeby zasílání marketingových zpráv od firmy ABC“. Navíc není možné vynucovat zaškrtnutí takového souhlasu nutností pro dokončení objednávky.
Příště si řekneme více o 2 dalších základních principech GDPR – Omezení účelem a Minimalizaci údajů.
V systému Webareal (ve všech jeho jazykových mutacích) vám pomůžete se zpracováním osobních údajů a s veškerou legislativou tak, aby pro vás implementace pravidel GDPR bylo jen minimální zátěží.
Webareal.cz – vytvořte si sami svůj E-SHOP a začněte vydělávat
Webareal.sk – vytvorte si sami svoj E-SHOP a začnite zarábať
Zombeek.cz – vytvořte si sami WEB. Zdarma.
Kasareal.cz – pokladní systém pro EET.
Shopareal.cz – eshop na každé webové stránce.
Dropshipping – to je eshop bez investic a bez rizika.
Provizní program – propagujte Webareal a získejte z každého nového eshopu PROVIZI 696 Kč / 27,84 € ročně
Facebook Webareal – sledujte co se u nás děje
Facebook Zombeek – sledujte co se u nás děje
Webareal YouTube – návody, výukové seriály
Zombeek YouTube – video návody
Může vás zajímat

Co je Smartsupp aneb proč mít na e-shopu chatovací okno?
bohemiasoft - Kvě 15, 2025Představte si, že máte kamenný obchod, ale žádné prodavače. Zákazníci přicházejí, prohlížejí si zboží. Mají otázky, ale nemají se koho…

Nová funkce: Představujeme množstevní slevy
bohemiasoft - Kvě 14, 2025Chcete motivovat zákazníky, aby do košíku přidali víc než jen jeden kus? Nová funkce množstevních slev vám to výrazně usnadní.…

Pohodlné a flexibilní nakupování i v zahraničí: Skip Pay rozšiřuje platební možnosti na Slovensko
bohemiasoft - Dub 28, 2025Nakoupí častěji, utratí více. Přesně tak působí na zákazníky moderní platební metody od Skip Pay. Odložená platba i nákup na…