GDPR – nová právní úprava ochrany osobních údajů
Díl 1 – Osobní údaje

Dub 10, 2017
4562 Zobrazeno
2 Comments

GDPR = General Data Protection Regulation je nařízení EU platné od 25.5.2018 pro všechny členské státy EU a upravuje práci ochranu osobních údajů. O tom, že není dobré toto nařízení ignorovat, varuje možná sankce do výše až 20 miliónů € nebo 4% z ročního obratu firmy.

Co je vlastně z podstaty tohoto nařízení OSOBNÍ ÚDAJ ?

Osobní údaj je jakákoliv informace o fyzické osobě, pokud by tento osobní údaj mohl osobu jakkoliv identifikovat. Tyto údaje budete mít typicky k dispozici na základě provedený objednávek u vašich eshopů. Tedy například:

  • jméno a příjmení
  • IP adresa
  • cookies
  • email
  • adresa
  • telefon
  • ale třeba i uživatelské jméno a další

Pokud je u vaší objednávky uvedena jako odběratel firma, pak toto není osobním údajem. Pokud je, ale navíc uvedeno jméno, příjmení a telefon – již toto osobní údaj je.

Zvláštní kategorií osobních údajů jsou citlivé údaje. K těmto údajům se můžete dostat spíše u svých zaměstnanců nežli u zákazníků. Ale GDPR se vztahuje i na osobní údaje vašich zaměstnanců. Mezi tuto zvláštní kategorii patří:

  • zdravotní stav, sexuální život a orientace
  • genetické nebo biometrické údaje (otisk prstu, sken obličeje, duhovka…)
  • náboženské vyznání
  • rasa nebo etnický původ
  • politické názory, členství v odborech

Koho se GDPR týká

GDPR se týká jakéhokoliv zpracování všech osobních údajů (shromažďování, uspořádání, šíření, uložení, zaznamenání…). GDPR se tedy nevyhne téměř nikdo.

Jiná (přísnější) pravidla platí pro orgány veřejné moci, pro firmy jejichž hlavní činností je zpracovávání osobních údajů nebo zpracování ve velkém měřítku, obce… Tyto subjekty musí pro ochranu osobních údajů mít vyčleněnu konkrétní proškolenou osobu – Pověřence pro ochranu údajů.

Toto se naštěstí na běžné eshopaře nevztahuje, nicméně i zde je mnoho nových principů a povinností, které je potřeba nově splňovat.

Příště si řekneme jaké subjekty do GDPR spadají, uděláme si jasno v základních pojmech, řekneme si jaké budou nutné požadavky na eshopaře, na systém Webareal a jaké jsou hlavní principy GDPR.

V systému Webareal (ve všech jeho jazykových mutacích) vám pomůžete se zpracováním osobních údajů a s veškerou legislativou tak, aby pro vás implementace pravidel GDPR bylo jen minimální zátěží.

[su_table]

Další díl

[/su_table]

reg_button_cz (2) reg_button_sk (1) reg_button_cz (2)

Webareal.cz – vytvořte si sami svůj E-SHOP a začněte vydělávat
Webareal.sk – vytvorte si sami svoj E-SHOP a začnite zarábať
Zombeek.cz – vytvořte si sami WEB. Zdarma.
Kasareal.cz – pokladní systém pro EET.
Shopareal.cz – eshop na každé webové stránce.
Dropshipping – to je eshop bez investic a bez rizika.
Provizní program – propagujte Webareal a získejte z každého nového eshopu PROVIZI 696 Kč / 27,84 € ročně
Facebook Webareal – sledujte co se u nás děje
Facebook Zombeek – sledujte co se u nás děje
Webareal YouTube – návody, výukové seriály
Zombeek YouTube – video návody

Může vás zajímat

Webinář: Jednoduchá integrace Zenvio s Webareal
WEBAREAL
0 shares312 views
WEBAREAL
0 shares312 views

Webinář: Jednoduchá integrace Zenvio s Webareal

bohemiasoft - Říj 15, 2024

Vážení uživatelé Webareal, rádi bychom vás pozvali na speciální webinář, který se uskuteční 31. října v 15.00, a během kterého vám…

Pozvánka na E-commerce day v Bratislavě
WEBAREAL
0 shares223 views
WEBAREAL
0 shares223 views

Pozvánka na E-commerce day v Bratislavě

bohemiasoft - Říj 10, 2024

Za týden, 17.10.2024 se v Bratislavě uskuteční E-commerce day a my budeme u toho! Přijďte navštívit náš Webareal stánek a…

Současné metody link buildingu: Co funguje a co již ne
WEBAREAL
0 shares143 views
WEBAREAL
0 shares143 views

Současné metody link buildingu: Co funguje a co již ne

bohemiasoft - Říj 10, 2024

Link building, tedy získávání zpětných odkazů, je stále jednou z nejdůležitějších SEO strategií, která dokáže výrazně ovlivnit viditelnost webových stránek…

2 Responses

  1. Dobrý den,
    mohli by jste nám poradit, zda za osobní údaj by se také považovali údaje (telefonní číslo, mail, dodací adresa, které jsou prokazatelně v majetku firmy, údaje OSVČ či veřejné. Veřejné mám na mysli, kdy jsou např. uvedeny jako kontaktní údaje na jejich webových stránkách apod.

    A dále jak se bude řešit předání osobních údajů dopravcům, k těmto účelům se bude muset také vždy zákazník předem upozornit a nechat si předání těchto informací odsouhlasit? Předem dekuji za odpověď

    Odpovědět
    • Dobrý den,
      ano, zcela jistě půjde o osobní údaje – jde údaj, který identifikuje uživatele (adresou, telefonním číslem…) jde tedy o osobní údaje.
      Dopravci – dle našeho názoru bude postačovat mít toto uvedené v podmínkách s nakládáním osobních údajů. Bude, ale nutné, aby zákazník věděl jak a kdo s jeho osobními údaji bude nakládat.

      Odpovědět

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Listopad 2024
Po Út St Čt So Ne
« Říj    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
252627282930