Co je to broken link building a jak jej využít k získání odkazů

Čvc 19, 2022
100 Zobrazeno

Získávání kvalitních odkazů na vaše stránky je účinný způsob, jak si vybudovat autoritu a zlepšit pozici vašich stránek ve vyhledávání. Snadněji se to však řekne, než udělá. Získávání kvalitních odkazů není jednoduché, obzvláště nyní, kdy Google klade na kvalitu příchozích odkazů stále vyšší nároky. Metod, jak získat kvalitní zpětné odkazy je mnoho – pojďme si dneska ukázat jednu z nich která není nijak složitá, ale přesto je vysoce účinná – zejména proto, že získané odkazy budou opravdu vysoce kvalitní a relevantní. Tato méně známá metoda se nazývá „broken link building“ což by se do češtiny dalo přeložit jako nahrazování nefunkčních odkazů.


Co je to broken link building?

Nefunkční hypertextové odkazy se vyskytují i na těch nejlépe udržovaných webových stránkách. Jsou většinou způsobeny tím, že web, na který odkazovaly, už neexistuje, takže návštěvník, který na takový odkaz klikne, dostane chybovou zprávu “stránka nenalezena” nebo “chyba 404”. Vzhledem k tomu, že majitelé odkazujících stránek nejsou upozorněni, pokud je cílová stránka odkazu přesunuta nebo odstraněna, mohou se tyto nefunkční odkazy na webech hromadit a zhoršovat tak uživatelský zážitek návštěvníků. A právě zde je vaše šance na získání kvalitního odkazu. Pokud majitele webu na chybný odkaz upozorníte, a nabídnete mu, že místo toho může odkazovat na vaši stránku s podobným, stejně kvalitním nebo lepším obsahem, bude rád a pravděpodobně vám vyhoví.

Broken link building je velmi účinnou strategií pro rozšíření vašeho odkazového profilu. Pomáháte webům odstranit mrtvé odkazy a získáváte zpětné odkazy i na svůj web. Zpětné odkazy z externích webů přivádějí návštěvníky na vaše webové stránky a poskytují mu autoritu, která pomáhá k lepšímu umístění v Googlu.

Je broken link building legální SEO technika?

Pravděpodobně jste již slyšeli, že Google penalizuje pokusy o zlepšení pozic ve vyhledávačích nákupem zpětných odkazů. V této oblasti je proto rozumné postupovat opatrně. Pokyny pro webmastery společnosti Google varují před chováním, jehož cílem je “manipulovat s odkazy na váš web”, jako je například používání odkazových farem a hromadný nákup zpětných odkazů.

Ale zatímco tyto špatné odkazy mohou být Googlem penalizovány, broken link building je považován za legální SEO postup, protože směruje čtenáře na užitečný obsah. Splňuje tak smysl pravidel Google, kterým je zlepšení uživatelského komfortu tím, že čtenářům poskytnete hodnotné informace.

Stručná odpověď tedy zní: ano, broken link building je bezpečná SEO technika, protože odkazy nekupujete. Váš nový odkaz zlepšuje uživatelský zážitek a odstraňuje technickou chybu na odkazující doméně. Web, který zpětný odkaz umístil, vyhodnotil váš obsah a určil, že je pro jeho publikum hodnotný. Zasloužili jste si ho.

Proč broken link building funguje?

Broken link building je obzvláště účinný způsob získávání zpětných odkazů, protože identifikací nefunkčního odkazu a návrhem řešení jeho opravy poskytujete majiteli webu hmatatelný přínos. Oprava nefunkčních odkazů je důležitou součástí technického SEO, protože pomáhá zlepšit navigaci a umožňuje vyhledávacím robotům efektivněji procházet web. Působivý obsah, který nabídnete jako řešení, je pro správce webu bonusem.

Zvýšení šance na úspěšný broken link building

Majitelé stránek budou na váš broken link building reagovat příznivě, pokud navrhovaný náhradní obsah bez problémů zapadne do jejich celkového cíle. Stejně jako u všech ostatních zpětných odkazů musíte prokázat, že si zasloužíte podporu, kterou zpětný odkaz představuje.

Váš obsah by měl být dobře napsaný, relevantní a užitečný

Vyhledávací roboti jsou již dnes natolik vyspělí, že dokáží určit, nakolik je odkaz zasloužený. Pokud jej čtenář považuje za užitečný a hodnotný, je vysoká šance, že jej bude považovat za užitečný a hodnotný i Google.

Jak začít s broken link buildingem?

Klíčem k úspěšnému broken link buildingu je zaměřit se na relevantní stránky s vysokou autoritou. Najít ty správné stránky s nefunkčními odkazy se může v nekonečném internetu zdát jako hledání jehly v kupce sena, ale pokud použijete správný způsob, zas tak složité to není.

Vytvoření seznamu cílových webů

Prvním krokem je vytvoření seznamu webů, na kterých můžete hledat nefunkční odkazy. Tento krok spočívá v identifikaci známých, autoritativních webů, které se týkají oboru vašeho podnikání a pravděpodobně mají spoustu odkazů z jiných webů. Důležité je, aby web navštěvovali lidé z vaší cílové skupiny. Začněte brainstormingem webů, které jsou relevantní pro váš web nebo pro podobný obor. Snažte se vybírat kvalitní, nekomerční weby, abyste snížili pravděpodobnost, že nefunkční odkaz byl placený.

Čím je web autoritativnější, tím lépe, protože je větší šance, že na něj budou odkazovat další weby, a větší možnost, že mezi nimi najdete nefunkční odkaz.

Při užším výběru webů nezapomeňte, že relevance stránky je důležitější než relevance domény. Web může mít celkové téma odlišné od vašeho webu, pokud je tematicky relevantní odkazující článek.

Jakmile objevíte potenciálně slibné weby, zapište si je do tabulky, abyste mohli každý z nich systematicky vyhodnotit z hlediska nefunkčních odkazů.

Vyhledávání stránek s nefunkčními odkazy

Nyní projděte seznam cílových stránek. Každý web prověřte pomocí SEO nástroje, jako je například Screaming Frog nebo Xenu, abyste našli nefunkční odkazy.

Následně si udělejte seznam stránek, na kterých se chybné odkazy nalézají a prohlédněte si jejich profil zpětných odkazů například pomocí SEO nástroje Ahrefs.

Ty, které mají hodně kvalitních příchozích odkazů z relevantních stránek, jsou vaši favorité. Poté můžete oslovit majitele webu s prosbou o nahrazení nefunkčního odkazu za odkaz na váš kvalitní obsah.

Hledání pomocí klíčových slov

Vhodné stránky můžete najít také pomocí klíčových slov. Začněte tím, že si vytvoříte seznam hledaných výrazů, na které se chcete zaměřit. Možná již máte klíčová slova, která pro váš web dobře fungují.

Vezměte tato klíčová slova a zadejte je do Googlu, abyste našli stránky, které by vaše cílová skupina mohla navštívit. Například e-shop se sportovní obuví se může rozhodnout zaměřit na stránky, které se umisťují na klíčová slova “běžecké boty” nebo “kondiční běhání”. Ujistěte se, že web je relevantní a publikuje obsah související s vaším podnikáním.

Přiřaďte svůj obsah k nefunkčnímu odkazu

Nyní můžete vytvořit náhradní obsah pro všechny odkazy, které chcete získat. Je důležité, aby váš obsah, který chcete nabídnout jako náhradu za nefunkční odkaz, byl vysoce kvalitní. Samotné nalezení nefunkčního odkazu totiž pochopitelně neznamená, že majitel webu bude automaticky chtít odkazovat na váš web; obsah musí být pro jeho čtenáře hodnotný.

Jaký druh obsahu musíte vytvořit?

Nejjednodušší způsob, jak porovnat obsah, je prozkoumat původní cíl odkazu. Jedná se o infografiku, příspěvek na blogu nebo video? O čem byl původní článek? Na základě získaných informací poté vytvořte obsah stejného typu, ale aktuálnější a lepší. Pokud původní obsah už neexistuje, zkuste službu Wayback Machine, digitální archiv, který uchovává kopie webových stránek mnoho let do minulosti a který do dnešního dne archivoval více než 600 miliard minulých verzí webových stránek.

Archiv Wayback Machine sice neobsahuje úplně všechny webové stránky, ale pokud byla smazaná stránka alespoň trochu autoritativní, neměl by být problém zde smazaný obsah najít. V případě že hledaný obsah ve Wayback Machine nenajdete, zkuste vyhledat obsah původní URL adresy v Google. Stránky často zůstávají v Google i dlouho po jejich smazání, takže můžete podle úryvku textu ve výsledcích vyhledávání zjistit, o čem byl původní obsah.

Přiřaďte odkaz k existujícímu obsahu

Jakmile zjistíte obsah původního odkazu, prohledejte svůj web a najděte podobnou stránku. Nemělo by jít o domovskou nebo prodejní stránku – obsah musí být užitečný pro uživatele.

Zlepšete kvalitu obsahu

Přečtěte si svůj obsah kritickým okem. Pokud se jedná o nedávný, dobře napsaný článek, můžete odkaz na stránku nabídnout v nezměněné podobě. Pokud je však obsah starší nebo nepříliš dlouhý, měli byste věnovat čas jeho aktualizaci. Při kontaktování stránky kvůli získání zpětného odkazu se musíte prezentovat z té nejlepší stránky a udělat dobrý dojem. Majitel webu musí být přesvědčen, že obsah, který mu k odkazování nabízíte, je mnohem lepší, než ten, na který odkazoval původně. Proto se snažte jej co nejvíce vyšperkovat, aby byl aktuální a co nejpodrobnější.

Vytváření nového obsahu

Pokud na vašem webu nenaleznete vhodný obsah, budete muset napsat nový. Je zde samozřejmě riziko, že majitel webu nebude chtít na nový obsah odkazovat, takže se snažte, aby byl obsah natolik zajímavý, aby vám i přesto stálo za to jej vytvořit. Pokud navíc optimalizujete tento nový obsah pomocí vhodných klíčových slov, zvýšíte autoritu svých stránek a přivedete na ně organickou návštěvnost. Kvalitního obsahu totiž není nikdy dost.

Oslovte majitele či správce odkazujícího webu

Jakmile přiřadíte nefunkčnímu odkazu nějaký skvělý obsah, je čas oslovit majitele či správce odkazujícího webu. Ve většině případů budete muset trochu pátrat, abyste zjistili, koho kontaktovat. V ideálním případě byste měli najít osobu, která má na starosti webový obsah nebo marketing.

Podívejte se na web a hledejte stránky „O nás“ či „Kontakty“, abyste našli vhodnou kontaktní osobu. Oslovení pomocí Kontaktního formuláře či obecné e-mailové adresy se většinou nesetká s takovým úspěchem, jako přímý kontakt zodpovědné osoby. Snažte se proto najít konkrétní kontaktní osobu, abyste mohli e-mail personalizovat.

Pokud je na webové stránce uveden pouze obecný e-mail, napište na něj a požádejte o kontakt na osobu zodpovědnou za správu webu. Nezapomeňte uvést své celé jméno, titul a firmu kvůli důvěryhodnosti. Zkontrolujte sociální média. Kontakty na patřičné osoby můžete najít například na LinkedIn. Pokud znáte jméno osoby, ale neznáte e-mail, můžete vyzkoušet i některý z nástrojů pro vyhledávání e-mailů, jako jsou například Clearbit, Name2Email nebo Snov.io. Najít osobu, kterou byste mohli oslovit, je pracné, ale důležité. Abyste uspěli, musíte dostat svou nabídku do správných rukou.

Nyní jen stačí konkrétního člověka oslovit, upozornit jej na nefunkční odkaz, vysvětlit mu, jak nefunkční odkazy poškozují uživatelský zážitek a SEO, a nabídnout mu změnu URL na podobný obsah na vaší doméně.

Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítísprávu zbožových vyhledávačů a obsahový marketing.

Může vás zajímat

GoodEshop přichází na Webareal
WEBAREAL
0 shares200 views
WEBAREAL
0 shares200 views

GoodEshop přichází na Webareal

bohemiasoft - Čvc 04, 2022

GoodEshop přichází se svou službou na Webareal. Pro Vás e-shopaře systému Webareal se otevírá možnost nových automatizovaných napojení pro váš…

Návod jak nastavit zaokrouhlování dobírek na Slovensku
WEBAREAL
0 shares579 views
WEBAREAL
0 shares579 views

Návod jak nastavit zaokrouhlování dobírek na Slovensku

bohemiasoft - Čvn 29, 2022

Jak jsme vás již informovali, vstupuje na Slovensku od 1. července 2022 nová povinnost týkající se zaokrouhlovaní cen u objednávek,…

Již brzy propojíte svůj eshop s více než 210 novými doplňky
WEBAREAL
0 shares273 views
WEBAREAL
0 shares273 views

Již brzy propojíte svůj eshop s více než 210 novými doplňky

bohemiasoft - Čvn 29, 2022

V červenci rozšíříme náš Webareal Marketlace o více než 210 nových doplňků. Pracujeme na dokončení integrace s BaseLinker. BaseLinker přináší všem…

Přidat komentář

Your email address will not be published.


*

KALENDÁŘ

Srpen 2022
Po Út St Čt So Ne
« Čvc    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031