Co je Smartsupp aneb proč mít na e-shopu chatovací okno?

Kvě 15, 2025
59 Zobrazeno

Představte si, že máte kamenný obchod, ale žádné prodavače. Zákazníci přicházejí, prohlížejí si zboží. Mají otázky, ale nemají se koho zeptat. Někteří možná najdou to, co hledají, jiní odejdou s pocitem frustrace a už se nikdy nevrátí.

Přesně tak funguje e-shop bez chatovacího okna. Zatímco v kamenném obchodě byste si nikdy nedovolili nechat zákazníky bez pomoci, v online prostředí to vídáme dnes a denně.

A ne – email ani telefonní kontakt roli prodavače nenahrazují. V prvním případě totiž zákazník dostane odpověď v rámci hodin až dnů. V případě telefonování zase narážíte na neochotu některých zákazníků telefonovat, často i proto, že jsou zrovna v prostředí, kde to není možné. 

Smartsupp – live chat, který volí dvě třetiny českých e-shopů

Česká společnost Smartsupp je největším poskytovatelem live chatu v ČR. V roce 2023 jej podle studie live chatu a chatbotů na českém trhu používalo 9 570 českých webů, z toho 4 569 e-shopů.

A ze všech e-shopů v ČR, které používají na svém webu live chatu 67,56 % volí právě Smartsupp.

Smartsupp je platforma, kterou využívají e-shopy pro online komunikaci se svými zákazníky. Live chat (nebo chatbot či AI nákupní asistent) plní na webu stejnou roli jako prodavač v kamenném obchodě. Umožňuje totiž:

  • Navázat kontakt se zákazníkem v kritickém momentě, kdy zvažuje nákup.
  • Nabídnout rychlou pomoc zákazníkům, kteří očekávají odpověď ihned.
  • Zodpovědět otázky o produktech, doporučit vhodnější alternativy a doplňkové zboží.
  • Provést zákazníka celým procesem, který skončí dokončeným nákupem.

To potvrzuje například i průzkum společnosti Salesforce z roku 2022, podle kterého 48 % zákazníků přešlo k jiné značce kvůli kvalitě zákaznické péče a 94 % zákazníků považuje dobrý servis za klíčový faktor pro opakovaný nákup.

Ostatně výsledky mluví samy za sebe. Například e-shop inSPORTline zaznamenal díky live chatu 724% zvýšení konverzního poměru u zákazníků, kteří využili tuto formu komunikace. Jejich průměrná hodnota objednávky byla navíc 2,3krát vyšší než u běžných objednávek, což vedlo k celkovému zvýšení obratu e-shopu o 9,7 %.

Chatboti: Když váš tým potřebuje posilu

I když váš tým jede na plné obrátky, odpovědět všem zákazníkům v reálném čase není pro většinu e-shopů možné. Podle dat společnosti Smartsupp, který čerpá z dat více než 100 000 webů z celého světa, totiž až dvě třetiny zákazníků nakupují po pracovní době. A jen málo z nich je ochotných čekat na odpověď do druhého dne. 

Právě tady přicházejí na řadu chatboti a AI nákupní asistenti. Ti jsou totiž k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu a dokáží samostatně vyřešit až 80 % dotazů podobně jako zkušený operátor. 

Příkladem je Mira AI nákupní asistentka od společnosti Smartsupp, kterou se rozhodl využít český e-shop Pidilidi.cz, který prodává dětské oblečení a obuv na několika evropských trzích.

„Mira AI nám pomáhá opravdu hodně – zejména v hlavní sezóně, kdy je dotazů tolik, že je s kolegy nestíháme odbavovat. To má samozřejmě pozitivní dopad na prodeje a dokonce se jí daří zvyšovat i průměrnou hodnotu objednávky,“ říká Petr Smékal, specialista na e-commerce a zákaznickou péči v Pidilidi.

Aktuálně AI nákupní asistentka pro e-shop Pidilidi radí zákazníkům ve čtyřech různých jazycích (čeština, slovenština, maďarština a rumunština), poskytuje detailní informace o více než 2 500 produktech, pomáhá s výběrem správné velikosti a informuje o možnostech vrácení zboží.

Proč je Smartsupp ideální volbou i pro malý e-shop?

Zatímco otevřít nový kamenný obchod a najmout personál trvá týdny nebo měsíce, v online prostředí je situace jiná. Se Smartsupp je nastavení komunikace přes chatovací okno otázkou několika minut. Získáte tak řešení, které je:

  1. Dostupné pro každý rozpočet: Balíček zdarma můžete využívat neomezeně dlouhou dobu, zda se rozhodnete přejít na placenou verzi je jen na vás. 
  2. Rychlé spustitelné i bez IT oddělení: Integrace trvá jen několik minut a zvládne ji každý majitel e-shopu.
  3. Má okamžitý dopad na prodeje: Rozdíl pocítíte ihned, ne až po několika měsících jako u většiny marketingových aktivit.

Významnou úsporou vašeho času: Automatizace běžných dotazů vám umožní soustředit se na rozvoj vašeho podnikání.

 

 

 

Může vás zajímat

Nová funkce: Představujeme množstevní slevy
WEBAREAL
0 shares186 views
WEBAREAL
0 shares186 views

Nová funkce: Představujeme množstevní slevy

bohemiasoft - Kvě 14, 2025

Chcete motivovat zákazníky, aby do košíku přidali víc než jen jeden kus? Nová funkce množstevních slev vám to výrazně usnadní.…

Pohodlné a flexibilní nakupování i v zahraničí: Skip Pay rozšiřuje platební možnosti na Slovensko
WEBAREAL
0 shares189 views
WEBAREAL
0 shares189 views

Pohodlné a flexibilní nakupování i v zahraničí: Skip Pay rozšiřuje platební možnosti na Slovensko

bohemiasoft - Dub 28, 2025

Nakoupí častěji, utratí více. Přesně tak působí na zákazníky moderní platební metody od Skip Pay. Odložená platba i nákup na…

E-mail marketing pro e-shopy: Klíč k loajálním zákazníkům a vyšším prodejům
WEBAREAL
0 shares227 views
WEBAREAL
0 shares227 views

E-mail marketing pro e-shopy: Klíč k loajálním zákazníkům a vyšším prodejům

Pavel Bechyně - Dub 24, 2025

E-mail marketing je jedním z nejúčinnějších nástrojů pro budování vztahů se zákazníky a zvyšování prodejů v e-shopu. V době, kdy…

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Květen 2025
Po Út St Čt So Ne
« Dub    
 1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031