Přestože se internet, a s ním i online marketing, neustále vyvíjí, klíčová slova jsou stálicí, na jejímž významu se za ta léta téměř nic nezměnilo. Pokud chcete dostat svůj web na přední místa ve vyhledávání Seznamu či Google, nebo chcete získat návštěvníky prostřednictvím PPC reklamy, bez efektivních, správně vybraných a přesně zacílených klíčových slov se zkrátka neobejdete.

Co jsou to klíčová slova
Klíčová slova jsou výrazy, většinou dvou a víceslovné, které uživatelé internetového vyhledávače použijí, aby nalezli konkrétní stránku. Která z nich však na vašem webu použít, a jak taková slova najít? Při pomyšlení na téma vašeho webu vás jistě napadnou stovky klíčových slov, která by vaši návštěvníci nebo zákazníci mohli použít při hledání vašeho webu. Abyste našli ta správná, která vám přivedou skutečné zákazníky, budete se muset pustit do výzkumu klíčových slov.

Co je to výzkum klíčových slov?
Výzkum klíčových slov je proces hledání a analýzy výrazů, které lidé zadávají do vyhledávačů. Cílem je najít výrazy vhodné k optimalizaci pro vyhledávače (SEO), nebo k vytvoření úspěšné PPC reklamní kampaně. Výzkum klíčových slov může odhalit cílené dotazy, jejich popularitu i jejich obtížnost. Existují drahé placené nástroje, které vám mohou pomoci nalézt přesně ta klíčová slova, která přinesou vašemu webu online úspěch. Málokterý začínající online podnikatel si však může dovolit zbytečně utrácet. Naštěstí existují bezplatné možnosti, které vám poslouží stejně dobře.

Jak získat klíčová slova pro váš web, aniž byste museli něco platit
Na začátku vašeho výzkumu si vezměte tužku a papír, a sepište si výrazy, které nejlépe popisují vaši nabídku. Pokud již máte běžící web, jehož návštěvnost měříte pomocí Google Analytics, popřípadě máte aktivované Google Search Console, můžete tyto zdroje použít k zjištění, na jaká klíčová slova se web zobrazuje ve vyhledávačích. Jakmile máte tato základní data, Můžete použít plánovač klíčových slov, který je součástí PPC platforem Google Ads a Seznam Sklik. Registrace do Google Ads i Skliku je zcela zdarma.

V plánovači zadejte vaše stávající klíčová slova, načež dostanete rozsáhlý seznam dalších klíčových slov, která uživatelé těchto vyhledávačů používají při hledání stránek, podobných těm vašim. Všimněte si, že u každého z nalezených klíčových slov se zobrazují i další hodnoty, jako je počet hledání za měsíc, velikost konkurence nebo předpokládaná cena za proklik v PPC reklamě. Tyto hodnoty nám ukazují, kolik lidí tato slova hledá (a kolik bychom teoreticky mohli získat návštěvníků, pokud bychom se umístili na prvním místě) a jak obtížné je na toto místo se dostat.


Analyzujte klíčová slova
Je jasné, že všechna klíčová slova, která jste pomocí plánovače nalezli, nemůžete do svého webu zařadit. Není to ani nutné. Vaším úkolem bude nyní nalezená klíčová slova analyzovat, a vybrat z nich taková, která budou pro váš web nejefektivnější – to znamená, že vám přivedou nejvíc návštěvníků či platících zákazníků s co nejmenšími náklady a úsilím.

Mohlo by se zdát, že nejlepším způsobem bude vybrat výrazy s co nejvyšší hledaností a s co nejnižší konkurencí. Tak jednoduché to ovšem není. Při pohledu na seznam zjistíte, že spolu s počtem vyhledávání roste také konkurence. Je proto během analýzy potřeba zhodnotit ještě další, mnohem důležitější parametr klíčového slova, kterým je komerční potenciál.

Co je to komerční potenciál klíčového slova
Představte si, že máte e-shop s kosmetikou a jedním z klíčových slov, které popisují váš sortiment je výraz „pleťový krém“. Tento výraz má velmi vysokou hledanost a také obrovskou konkurenci. Cílí na něj totiž stovky e-shopů, podobných tomu vašemu. Má však tento výraz také nějaký komerční potenciál? Možná vás to překvapí, ale ani ne. Člověk, který podobný výraz zadal, si možná chce pleťový krém koupit, ale neví ještě jaký, nebo se možná zajímá o historii pleťových krémů, nebo o to jak si jej vyrobit doma. Ze zadaného výrazu to nepoznáte. Utratíte spoustu prostředků, aby se váš e-shop dostal na vrchol na slovní spojení „pleťový krém“ – a budou vám chodit lidé, kterým nemáte co nabídnout protože možná chtějí něco úplně jiného.

Mnohem lepší variantou je v takovém případě použít například klíčové slovo „hydratační krém na obličej pro suchou pokožku“. Tento výraz sice zdaleka nehledá tolik lidí jako ten předchozí, ale konkurence není ani zdaleka tak velká. Navíc, lze předpokládat, že pokud návštěvník zadal do vyhledávače takto konkrétní výraz, tak ví, co chce a je mnohem pravděpodobnější, že si to u vás koupí, obzvláště v případě, že je na toto klíčové slovo optimalizována stránka, která přesně tento typ produktu nabízí.

Vyberte nejvhodnější klíčová slova
I mezi těmito víceslovnými, přesně zacílenými výrazy mohou však být takové, které mají příliš vysokou konkurenci v porovnání s potenciální návštěvností. U každého z vybraných výrazů byste si proto měli spočítat skóre, které vám ukáže, jestli se na daný výraz vyplatí optimalizovat. Pokud máte seznam výrazů v excelové tabulce spolu s hodnotou hledanosti a konkurence, vytvořte si sloupec se vzorcem, který vám vypočítá =hledanost/(konkurence +1). Čím větší bude výsledné skóre, tím víc se vám dané klíčové slovo vyplatí.

Ať už použijete získaná klíčová slova k optimalizaci webu pro vyhledávače nebo k zefektivnění vaší PPC reklamy, zjistíte, že kromě náročnosti na čas není na výzkumu a analýze klíčových slov nic složitého, co by nezvládl každý majitel webu. I když možná nad analýzou strávíte nějakou dobu, obzvlášť pokud máte rozsáhlý web, rozhodně se vám tato činnost bohatě vyplatí.


Článek připravila digitální agentura SEO Consult, která realizuje SEOPPC reklamue-mailingsprávu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačůobsahový marketing.

Může vás zajímat

Webinář: Jednoduchá integrace Zenvio s Webareal
WEBAREAL
0 shares178 views
WEBAREAL
0 shares178 views

Webinář: Jednoduchá integrace Zenvio s Webareal

bohemiasoft - Říj 15, 2024

Vážení uživatelé Webareal, rádi bychom vás pozvali na speciální webinář, který se uskuteční 31. října v 15.00, a během kterého vám…

Pozvánka na E-commerce day v Bratislavě
WEBAREAL
0 shares155 views
WEBAREAL
0 shares155 views

Pozvánka na E-commerce day v Bratislavě

bohemiasoft - Říj 10, 2024

Za týden, 17.10.2024 se v Bratislavě uskuteční E-commerce day a my budeme u toho! Přijďte navštívit náš Webareal stánek a…

Současné metody link buildingu: Co funguje a co již ne
WEBAREAL
0 shares58 views
WEBAREAL
0 shares58 views

Současné metody link buildingu: Co funguje a co již ne

bohemiasoft - Říj 10, 2024

Link building, tedy získávání zpětných odkazů, je stále jednou z nejdůležitějších SEO strategií, která dokáže výrazně ovlivnit viditelnost webových stránek…

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Říjen 2024
Po Út St Čt So Ne
« Zář    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031