4 skryté náklady, které e-shopařům zvyšují cenu balení a neví o nich

Říj 12, 2021
636 Zobrazeno

Při nákupu obalových materiálů se podnikatelé rozhodují hlavně podle ceny. Jste na tom stejně, nebo se snažíte nad logistikou přemýšlet komplexněji?

Cena obalu je sice nejvíce viditelná část nákladů na balení, rozhodně ale není jediná. 90 % nákladů na obalové materiály je podle americké poradenské firmy Macfarlane Packaging skrytých.

Ukážeme vám 4 hlavní oblasti, ve kterých mohou vaše náklady skrytě růst.

Náklady na zboží, které se poškodilo během přepravy

Každý balík, který se na cestě k zákazníkovi poškodí, přináší hned dvojí neštěstí:

Jednak je už zaplacený a řešení reklamace vás bude stát další náklady a čas navíc, a jednak riskujete důvěru zákazníka, který může příště nakoupit u vaší konkurence.

Zásilky přitom nemusí vždy poškodit dopravce. Někdy za jejich rozbití mohou i nekvalitní nebo špatně zvolené obaly:

  • Třívrstvé kartonové krabice, ve kteréch se posílají těžké předměty, často nápor nezvládnou a poškodí se.
  • Nekvalitní bublinkové fólie, tak tenké a špatně udělané, že se mohou vyfukovat a přijít tak o své ochranné vlastnosti.
  • Lepicí pásky s méně kvalitním akrylovým lepidlem se zase při nízkých teplotách rozlepují a nedrží.

Proto se vyplatí zkousnout vyšší pořizovací cenu kvalitnějších obalů a ušetřit si starosti a extra náklady na případné reklamace.

Tenká krabice během přepravy nezvládla nápor a poškodila se. Následná reklamace bude stát více peněz, než kolik by stála pevnější krabice.

Špatně nastavená logistika

Hodně peněz můžete utratit jen za to, že posíláte příliš velké nebo těžké balíky. Někdy stačí o pár centimetrů větší krabice nebo o pár gramů těžší paleta a cena poštovného vyskočí na dvojnásobek.

Skvělým příkladem je ceník České pošty, která od roku 2019 určuje cenu balíkových zásilek podle délky nejdelší strany.

Vyplatí se nastudovat ceníky dopravců a jejich omezení a pořídit obaly v optimální velikosti – jen tak budete mít jistotu, že nezaplatíte nic navíc a využijete prostor na maximum.

Prostudovat si detailně podmínky dopravců by měl být jeden z prvních kroků, jak snížit náklady na balení.

Cash-flow a skladovací prostory

Pokud kupujete do zásoby větší množství obalů, měli byste rovnou myslet na své cash-flow a místo na skladě.

Nakupování do zásoby nemusí být to nejlepší řešení.

Například si pořídíte do zásoby 13 000 krabic a dostanete od dodavatele lepší cenu. Nezapomínejte ale započítat hotovost, kterou pak budete mít v zásobách vázanou + náklady na obsazený prostor na skladě.

To platí dvojnásob, pokud si sklad pronajímáte.

I to má své řešení…

Vyberte si dodavatele, který má na skladě dostatečné množství zásob a nenechá vás na holičkách, když budete potřebovat více obalů naráz. Druhou cestou je, zkusit se domluvit s dodavatelem na lepších cenách za rámcové odběry.

Když nakoupíte více obalů naráz, můžete získat lepší ceny. Co kdyby vám ale tato paletová místa vydělávala více, kdybyste na nich měli uskladněné své zboží?

Množství použitého obalového materiálu

Nakupování nejlevnějších obalových materiálů je třetím případem, na který můžete doplácet.

Ty nejlevnější obaly z nejlevnějších často bývají méně kvalitní. Zabalené zboží pak ochrání hůř.

Častý problém způsobují například lepicí pásky, které se rozlepují nebo tenké stretch folie, které se trhají. Zásilku pak musíte zalepit/omotat vícekrát a původně zamýšlená úspora je fuč, protože použijete více obalového materiálu.

Pokud levnou krabici musíte obalit páskou vícekrát, aby to zásilka vůbec “přežila”, rozhodně jste neušetřili.

Co s tím? Zkuste si koupit vzorky dražších obalových materiálů a porovnat je za plného provozu s těmi nejlevnějšími. Možná budete překvapeni.

Závěr: Cena za obal není jediný náklad, se kterým počítat

Čím více objednávek budete expedovat, tím více bude záležet na detailech, které vám v součtu mohou ušetřit spoustu peněz.

Přejeme vám, ať skrytých nákladů objevíte co nejvíce a co nejdříve.

Může vás zajímat

Připravujeme – cenové hladiny, dárek k objednávce, množstevní slevy
WEBAREAL
0 shares156 views
WEBAREAL
0 shares156 views

Připravujeme – cenové hladiny, dárek k objednávce, množstevní slevy

bohemiasoft - Bře 28, 2025

Pokračujeme v přípravě nových funkcí do Webarealu. Nyní došlo i na dlouhodobě nejžádanější a nejočkávanější funkce. Pojďme se nyní společně…

Navštivte nás na konferenci E-commerce day v Bratislavě
WEBAREAL
0 shares68 views
WEBAREAL
0 shares68 views

Navštivte nás na konferenci E-commerce day v Bratislavě

bohemiasoft - Bře 28, 2025

E-commerce day ve čtvrtek 3. dubna 2025: Jak z e-shopu vybudovat silnou značku? Nestihli jste nás v Brně nebo jste…

Nová funkce: Automatický přepočet měrných jednotek
WEBAREAL
0 shares299 views2
WEBAREAL
0 shares299 views2

Nová funkce: Automatický přepočet měrných jednotek

bohemiasoft - Bře 18, 2025

Přesné a jasné zobrazování cen je klíčové nejen pro budování důvěry zákazníků, ale i pro splnění legislativních požadavků. Proto zavádíme…

Přidat komentář

Your email address will not be published.

KALENDÁŘ

Duben 2025
Po Út St Čt So Ne
« Bře    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930