Svět internetových vyhledávačů a SEO se neustále mění. Jedinou jistotou, kterou v tomto kolotoči změn máme, je to, že změny budou pokračovat i v budoucnu. Metody, které vám mohly pomoci dostat vaše stránky na vrchol výsledků vyhledávání již nejsou tak účinné a namísto nich je vhodné zaměřit se na jiné trendy, které ovlivňují pozici ve vyhledávání nyní a v nejbližší budoucnosti.
Jak bude vypadat SEO v roce 2022?
Cílem Google bylo již od jeho vzniku předkládat uživatelům ty nejlepší odpovědi na jejich dotazy. V podstatě jde o to, předložit návštěvníkům poutavý, aktuální a informačně bohatý obsah, který navíc nabízí pozitivní uživatelský zážitek.
Způsoby, jak Google rozezná, který obsah je dostatečně kvalitní, jsou stále sofistikovanější a využívají stále pokročilejších metod. Pokud si proto chcete udržet své pozice ve vyhledávání, případně je ještě zlepšit a předběhnout tak vaše konkurenty, měli byste se v roce 2022 zaměřit na následující SEO trendy.
Zlepšení uživatelské zkušenosti
Uživatelská zkušenost hraje při hodnocení stránek stále větší roli. Zaměření na to, aby návštěvníci vašeho webu získali co nejlepší dojem, je důležité nejen pro zvýšení konverzního poměru, ale také pro SEO. Web s tunou chyb, zastaralou estetikou a příšernou navigační strukturou většina lidí pravděpodobně okamžitě opustí po tom, co na něj přijdou. Je třeba si však uvědomit, že Google dokáže sledovat a zohledňovat čas strávený na webové stránce, pokud tam uživatel přišel z vyhledávání. Dokáže také poznat, že člověk který opustil váš web, následně klikl na jiný výsledek vyhledávání. Z jeho pohledu je poté web, na kterém lidé nezůstanou, aby získali potřebné odpovědi, pravděpodobně buď irelevantní nebo spamový – a takový web pochopitelně nemá ve výsledcích co pohledávat. Pokud lidé váš web opouštějí z důvodu negativní uživatelské zkušenosti, vaše šance na umístění v SERP rapidně poklesnou.
Zvýšení rychlosti stránek
I když se může zdát, že rychlost stránek je něco, co se mezi důležitými SEO trendy objevuje již několik let, jde stále o velmi významný faktor hodnocení stránek. Stále více lidí totiž přistupuje na web z mobilních telefonů, často někde venku, se slabým wifi signálem. Rozhodně nechtějí čekat několik sekund, než se stránka načte. S tím, jak roste rychlost mobilních telefonů, klesá zároveň ochota jejich uživatelů čekat. Pokud neděláte nic pro to, aby byly vaše webové stránky na tento trend připravené, můžete většinu svého publika odradit, nehledě na to, že pro Google je rychlost stránek velmi důležitým faktorem, který zohledňuje při řazení stránek.
Sémantické vyhledávání a optimalizace záměrů
Google se již před lety odklonil od posuzování relevance obsahu na základě přesné shody klíčových slov. K tomu, aby určil zda stránka je pro dané klíčové slovo relevantní, nepoužívá skutečný řetězec slov, která jsou zadávána do vyhledávacího pole. Místo toho se dívá na kontext dotazu a analyzuje záměr hledání, aby mohl poskytnout co nejlepší výsledky. Google se zkrátka snaží přijít na to, co uživatel svým dotazem myslel, a nabízí výsledky podle toho, co uživatel skutečně chce najít, nikoli podle toho, jaký výraz použije.
Sémantické vyhledávání popisuje snahu vyhledávače generovat co nejpřesnější výsledky SERP na základě porozumění záměru uživatele, kontextu dotazu a vztahu mezi slovy. Lidé totiž říkají věci a dotazují se na ně různými způsoby a tóny. Vyhledávací dotazy proto mohou být nejednoznačné povahy a je třeba porozumět vztahům mezi slovy, aby vyhledávač dokázal skutečně pochopit, o čem stránka je a zdali skutečně odpovídá tomu, co uživatel hledal.
Interaktivní zážitky
Jedním ze SEO trendů pro rok 2022, kterému byste měli věnovat skutečnou pozornost, je využívání interaktivních zážitků. Jedná se o věci, jako jsou kvízy, průvodci, videa nebo cokoli jiného kromě základního textu, které návštěvníka vtáhnou a poskytnou mu způsob, jak se zábavným způsobem zapojit do práce s vaší stránkou. Tento typ obsahu je pro vyhledávání lepší v tom, že poskytuje uživateli informace, které hledá, ve formátu, který je lépe zapamatovatelný a snáze se v něm orientuje. Interaktivní zážitky jsou také skvělým způsobem, jak zvýšit uživatelský zážitek a odlišit se od konkurence ve vašem oboru. Pokud navíc vyhledávače zjistí, že návštěvníci na vaší stránce zůstávají déle, než je obvyklé, je to pro ně jasný signál, že je váš obsah kvalitní a zaslouží si vyšší umístění. I když možná nebude možné obohatit o interaktivní formát každé z témat na vašich webových stránkách, je dobré analyzovat, které stránky a klíčová slova již přinášejí organickou návštěvnost a poté přemýšlet o možnostech jejich rozšíření o nějakou formu interaktivního obsahu.
Optimalizace pro Google Discover neboli kanál Objevit
S tím, jak roste počet uživatelů telefonů s Androidem, roste také důležitost služby Google Discover. Co je Google Discover neboli Objevit? Jedná se o kanál, který shromažďuje relevantní informace na základě toho, co uživatel obvykle vyhledává, a umisťuje je do přehledného news feedu, který vám poskytuje nejnovější příběhy, články, média, videa a další informace na základě témat, která jsou buď trendová ve vaší oblasti, nebo se shodují s mnoha vašimi obecnými zájmy při vyhledávání.
Aby se váš obsah zobrazil kanálu v Discover, měl by splňovat několik podmínek
Musí být indexovaný a splňovat kvalitativní podmínky od Googlu, tzn. nesmí například obsahovat klamavý, obtěžující, nenávistný obsah či násilí. Musí být pochopitelně také dostatečně kvalitní. Měl by také obsahovat dostatečně přitažlivou fotografii o šířce minimálně 1200 pixelů, která souvisí s tématem a klíčovým slovem článku. Služba Google Discover tento obrázek vždy zahrnuje jako součást feedu, takže se bez něj neobejdete.
Obsah by měl být aktuální, takový který reflektuje současné dění a poskytuje nové, jedinečné informace o tématu. Současně by váš web měl být dostatečně důvěryhodný. Důvěryhodnost můžete podpořit tím, že budete viditelně citovat důvěryhodné zdroje, u textu bude uvedeno jméno autora a kontaktní informace.
Shrnutí: SEO trendy, kterým je třeba věnovat pozornost v roce 2022
V souvislosti s překotným rozvojem vyhledávačů je nezbytné soustředit se na to, aby vaše SEO vždy odpovídalo nejmodernějším trendům. Stále platí, že obsah je král – dobrý obsah, který je poutavý, unikátní, informativní a bude vašemu publiku předložen takovou formou, aby s jeho sledováním měli co nejméně problémů, bude i v budoucnosti nejideálnějším způsobem, jak získat více organické návštěvnosti, získat vyšší pozice v SERP a rozšířit své publikum.
Článek připravila digitální agentura PPC Profits, která realizuje SEO, PPC reklamu, e-mailing, správu sociálních sítí, správu zbožových vyhledávačů a obsahový marketing.
Může vás zajímat
Webinář: Jednoduchá integrace Zenvio s Webareal
bohemiasoft - Říj 15, 2024Vážení uživatelé Webareal, rádi bychom vás pozvali na speciální webinář, který se uskuteční 31. října v 15.00, a během kterého vám…
Pozvánka na E-commerce day v Bratislavě
bohemiasoft - Říj 10, 2024Za týden, 17.10.2024 se v Bratislavě uskuteční E-commerce day a my budeme u toho! Přijďte navštívit náš Webareal stánek a…
Současné metody link buildingu: Co funguje a co již ne
bohemiasoft - Říj 10, 2024Link building, tedy získávání zpětných odkazů, je stále jednou z nejdůležitějších SEO strategií, která dokáže výrazně ovlivnit viditelnost webových stránek…
Přidat komentář