Startujeme seriál o úspěšných e-shopech a jejich tvůrcích, kteří vybudovali svůj byznys na platformě Webareal.cz nebo Webareal.sk. Nechť jsou jejich příběhy a nápady inspirací pro vás. Jako první se představí internetový obchod www.proluk.cz, na otázky nám odpovídal jeho majitel – pan Petr Čížek.
Chcete-li se i vy podělit o své zkušenosti s podnikáním na internetu a představit zde svůj eshop, kontaktujte nás na emailu jaroslav.hansal@bohemiasoft.com.
Jak jste přišel(a) na nápad založit si e-shop?
Chtěl jsem NĚCO pomalu rozjet při zaměstnání a mít to jako zadní vrátka.
Měl jsem ze zaměstnání zkušenosti v jednání se zákazníky a k dispozici volný prostor pro sklad.
Co prodáváte na svém e-shopu?
Lukostřelecké vybavení a služby.
Jak dlouho již e-shop provozujete?
E-shop běží 4. rok a poslední dva roky mám otevřenou i kamennou prodejnu pro možnost osobního vyzvednutí, konzultace a servisu.
Odkud Vaše produkty pocházejí (dodavatelé, vlastní podnik…..)?
Produkty v mém shopu pochází z celého světa. Po pečlivém výběru nakupuji u několika zahraničních dodavatelů.
Jaké byly Vaše začátky s provozováním e-shopu?
Skromné:-) Hýčkal jsem si pár stálých zákazníků a veškerý zisk investoval do nákupu dalšího zboží. Tak to šlo první dva roky. Postupně začali mí zákazníci generovat zákazníky další. Reklamu od člověka k člověku považuji dodnes za nejférovější. I když, ovšem, ne jedinou možnou …
Jaké formy marketingové propagace na e-shopu využíváte (PPC, SEO, porovnávače….)?
Zatím pouze vyhledávače a porovnávače zboží + Facebook. V nejbližší době se chystám na větší “remodeling” marketingu. Stát na místě můžete jen chvíli. Pak je třeba jít dál.
Co byste označil(a) za největší zkušenost ohledně provozování e-shopu – ať už pozitivní nebo negativní?
Každodenní komunikace se zákazníky Vás naučí lépe vnímat jejich potřeby. Sice málokterý klient napřímo pochválí, ale to že roste počet stálých zákazníků, považuji za pochvalu také. Navíc se v mém krámku potkává komunita místních lukostřelců. A ti se pak potkávají i na turnajích a pod. Sám aktivně střílím a mám z toho pak ještě lepší pocit.
Negativní zkušenosti nemám. Respektive z každé negativní se lze poučit. A tím se stává pozitivní.
Co byste vzkázal(a) nebo doporučil(a) začínajícím e-shopařům?
Nějaké e-shopařské desatero? To už určitě někde je:-)
- stůjte nohama na zemi.
- rozjet e-shop můžete i s minimem financí. Máte nápad? Tak na nic nečekejte.
- vyberte si raději užší profil sortimentu, ve kterém se orientujete a baví Vás.
- komunikujte se zákazníky. Žádný e-mail nebo telefonát není otravný/zbytečný.
- nelžete zákazníkům o dostupnosti zboží a termínech dodání.
- výběru každého produktu věnujte náležitou péči.
- zjišťujte si průběžně nové informace z oboru.
- nevnímejte “problém” jako PROBLÉM. Jeho řešení Vás posune dál.
- nezůstávejte stát na místě.
- věřte si:-)
Proč jste si vybral(a) systém Webareal pro svůj e-shop?
Jednoduchý, spolehlivý a stabilní systém, ve kterém se neztratí ani začátečník. A pokročilí ho mohou ladit k obrazu svému. O změně zatím neuvažuji.
Webareal.cz – vytvořte si sami svůj e-shop a začněte vydělávat
Webareal.sk – vytvorte si sami svoj e-shop a začnite zarábať
Provizní program – propagujte WEBAREAL a získejte z každého nového eshopu 696 Kč / 27,84 € ročně
Facebook – sledujte co se u nás děje
Může vás zajímat
Webinář: Jednoduchá integrace Zenvio s Webareal
bohemiasoft - Říj 15, 2024Vážení uživatelé Webareal, rádi bychom vás pozvali na speciální webinář, který se uskuteční 31. října v 15.00, a během kterého vám…
Pozvánka na E-commerce day v Bratislavě
bohemiasoft - Říj 10, 2024Za týden, 17.10.2024 se v Bratislavě uskuteční E-commerce day a my budeme u toho! Přijďte navštívit náš Webareal stánek a…
Současné metody link buildingu: Co funguje a co již ne
bohemiasoft - Říj 10, 2024Link building, tedy získávání zpětných odkazů, je stále jednou z nejdůležitějších SEO strategií, která dokáže výrazně ovlivnit viditelnost webových stránek…